2023-05-15, 21:08
Medlem
Byxan81s avatar
Fattar inte riktigt i mäklarannonsen: "Kommentar: 2st vuxna och 1st barn. I elkostnaden ingår även uppvärmningen. Säljaren har tecknat ett fast elavtal om 76 öre/ kWh from 1/2-2022."

Tecknat fast elavtal, då är det rätt väsentligt över hur lång period det löper. Känner inte en mäklare till det? Nu låter det som att det är på livstid.

Och My lär ju ta med sig avtalet till nya, överlämning sker ju inte.
Senast redigerad av Byxan81 2023-05-15 kl. 21:12.
Citera
2023-05-15, 21:09
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Ser inte direkt bra ut, ser ovårdat och slarvigt ut. Som en bomb slagit ner på gräsmattan, fula staket m.m. Inget inbjudande alls.
Jag håller med. Har inte sett några bilder på uteplatsen tidigare, så om det är snyggare än förut vet jag inte. Men inte ser det trevligt ut. Inte ett dugg. Det där var snarare bilder jag INTE ville se, om jag var intresserad av att lägga nästan fyra miljoner på den där lägenheten. Har varje lägenhet en liten ruta av den gemensamma ytan alltså? De sitter ju i knät på varandra, det är mera trängsel än på en kolonilott.

Förstår att gräsmattan är så totalförstörd. Antar att det är på den plätten som hundarna skickas ut för att pinka hela tiden. Då nöts det bra.

Nej, fy. Jag begriper att ingen vill köpa det där stället. Det har liksom allt emot sig. Undrar hur länge de ska hålla på och försöka med försäljning innan de ger upp? Mäklaren borde ha gråa hår och gå i terapi vid det här laget.
Citera
2023-05-15, 21:13
Medlem
TPLs avatar
Antar att det var till den här "trädgården" blombudet Jonas körde olivträd, jordsäck, plantor och annat förra veckan. Och My gjorde i ordning blomlåda till en kund (?) och några till Pont (?). Som av en händelse hänger just en sån på staketet till hundgården.
Det är inte bara en granne som traskar nästan rätt över "uteplatsen", det är 2 lägenheter på baksidan av huset också. Minns inte om ägarna till båda dom passerar "hundgården".

Varför gjorde hon inte i ordning den där jävla uteplatsen förra sommaren?

Hoppas eventuella spekulanter läser här.
Senast redigerad av TPL 2023-05-15 kl. 21:15. Anledning: Ändring.
Citera
2023-05-15, 21:18
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Fattar inte riktigt i mäklarannonsen: "Kommentar: 2st vuxna och 1st barn. I elkostnaden ingår även uppvärmningen. Säljaren har tecknat ett fast elavtal om 76 öre/ kWh from 1/2-2022."

Tecknat fast elavtal, då är det rätt väsentligt över hur lång period det löper. Känner inte en mäklare till det? Nu låter det som att det är på livstid.

Och My lär ju ta med sig avtalet till nya, överlämning sker ju inte.

Har mailat mäklaren nu, ska bli intressant att få svar. Då driftkostnaderna är falska, och kommer bli MYCKET dyrare.
Senast redigerad av Byxan81 2023-05-15 kl. 21:26.
Citera
2023-05-15, 21:28
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Jag håller med. Har inte sett några bilder på uteplatsen tidigare, så om det är snyggare än förut vet jag inte. Men inte ser det trevligt ut. Inte ett dugg. Det där var snarare bilder jag INTE ville se, om jag var intresserad av att lägga nästan fyra miljoner på den där lägenheten. Har varje lägenhet en liten ruta av den gemensamma ytan alltså? De sitter ju i knät på varandra, det är mera trängsel än på en kolonilott.

Förstår att gräsmattan är så totalförstörd. Antar att det är på den plätten som hundarna skickas ut för att pinka hela tiden. Då nöts det bra.

Nej, fy. Jag begriper att ingen vill köpa det där stället. Det har liksom allt emot sig. Undrar hur länge de ska hålla på och försöka med försäljning innan de ger upp? Mäklaren borde ha gråa hår och gå i terapi vid det här laget.
Hon skulle ju plantera, jag ser ingenting alls. En pelargon i en kruka på en stubbe, är det inte My som även gett sig in i trädgårdsmästare, stylistbranschen? Den där lilla plätten som gud glömde skulle jag inte vara stolt över. Särskilt inte om jag erbjuder mina gröna trädgårdsfixartjänster... det är riktigt patetiskt. Trodde My att det stora bordet skulle dra åt sig blickarna? Hennes trädgårdsfix stäckte sig väl till att spola av stenen
Citera
2023-05-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ser inte direkt bra ut, ser ovårdat och slarvigt ut. Som en bomb slagit ner på gräsmattan, fula staket m.m. Inget inbjudande alls.

Det ser helt förskräckligt ut!!!!
Glöm sen inte motorvägen som går alldeles intill och det är ett jävulskt ljud från den. Möjligen kan man sitta i lugn och ro mellan 02:00-04:00 sen är det igång igen. Oavbrutet. Hela tiden.
Citera
2023-05-15, 21:41
Citat:
https://svenskamaklarhuset.se/objekt...nd/#allabilder

Jag gissar att det är en sån här lägenhet, i bottenplan, som är det nya tilltänkta boendet.
Det finns enligt bilderna ett utegym, med rep och "stänger". Att inte My utnyttjar det med sina utegrupper?
Citera
2023-05-15, 21:43
Medlem
Tycker att en liten fanfar är på sin plats 🎺
1000 sidor har Mysan skaffat content till 🎉
ändå bra underhållning om än mycket överdrifter o hittepå 🙂
Citera
2023-05-15, 21:45
Medlem
Byxan81s avatar
Har mäklaren fått sin titel på samma sätt som My har fått alla sina? Kollat över mäklarens annonser, och hon är näst intill oärlig med driftkostnaderna på i stort sett alla objekt. På några är hon bara helt obegriplig. Konstigt när herrarna på firman klarar vara korrekta?
Citera
2023-05-15, 21:59
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Tycker att en liten fanfar är på sin plats 🎺
1000 sidor har Mysan skaffat content till 🎉
ändå bra underhållning om än mycket överdrifter o hittepå 🙂
En stor fanfar alla Mys tokerier. Trodde inte att en enda människa kunde vara så fängslande och göra så mycket dumt. Vi gör en ny fanfar då vi är uppe i 2000 sidor 👏👏
Citera
2023-05-15, 22:24
Medlem
TPLs avatar
Ett livstecken från My.

"Titta vad jag hittade i hallen 🙌 "

https://cdn.instanavigation.com/?aHR...9zaWQ9MjE5Mjlk
Citera
2023-05-15, 22:57
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon skulle ju plantera, jag ser ingenting alls. En pelargon i en kruka på en stubbe, är det inte My som även gett sig in i trädgårdsmästare, stylistbranschen? Den där lilla plätten som gud glömde skulle jag inte vara stolt över. Särskilt inte om jag erbjuder mina gröna trädgårdsfixartjänster... det är riktigt patetiskt. Trodde My att det stora bordet skulle dra åt sig blickarna? Hennes trädgårdsfix stäckte sig väl till att spola av stenen
Exakt så. Det ser sannerligen inte ut som en liten drömträdgård som tillhör ett växtproffs. Men det gör den ju inte heller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in