2025-05-13, 14:21
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Oj !
Jag kommenterade om ämnet - ’koreanska kvinnor tvingades till prostitution av Japanerna under Ockupationen av Korea ’

Alltså min kommentar var inte menad att låta att den nu storyn om den misstänkte är på tapeten också i Japan

Aha, jag ser det nu när jag bättre förstår vad du svarade på, jag borde ha varit mer uppmärksam. Tack för förtydligandet!
Citera
2025-05-13, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Jag skrev ju det kl 06.38
Ber om ursäkt!
Jag läste ifatt tråden bakifrån och svarade men han inte ända fram innan jag stack till jobbet.

Såg det senare men då var det försent att redigera.
Citera
2025-05-13, 15:11
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radovan P
Ber om ursäkt!
Jag läste ifatt tråden bakifrån och svarade men han inte ända fram innan jag stack till jobbet.

Såg det senare men då var det försent att redigera.

Jag har syndat o gjort så MED
Citera
2025-05-13, 15:15
Medlem
Nils Tomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 297potatissoppa
Ursäkta min fruktansvärda svenska.

Blev undrande när jag läste, men efter den sista meningen, ovan, blev jag helt övertygad om att du fejkar ditt språk. Undrar varför?
Citera
2025-05-13, 15:20
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
2022 propagerade Schori i DN för att Sverige ej skulle gå men i NATO....han tog till Kärnvapenkortet.
https://www.dn.se/debatt/natomedlems...apendoktrinen/

20250305 DN . Eldar på mot USA i DN insändare , https://www.dn.se/insandare/ge-oss-e...entlig-debatt/

I detta Nato som ska förbli en kärnvapenallians så länge kärnvapen finns, enligt dess hemsida. Där står också att över kärnvapnen ska USA ha en ”absolut kontroll (och förmynderskap)”.

2022 Aktellt i politiken S-press "Ingen Natostat har skrivit under FN-konventionen om förbud av dessa världens domedagsvapen. Disciplinen är nu lika hård som under medlemmen Portugals kolonialkrig i Afrika och under USAs Vietnamkrig." https://aip.nu/essa-i-dagens-debatt-...arnvapenhotet/

Schori påverkansagent sen länge

Vad tänker du att han har tillgång till för typ av uppgifter som kan överlämnas till främmande makt eller liknande som kan nå upp till misstankegraden spioneri?
Smyger han omkring på MUST, SÄPO och diverse myndigheter och plockar ut dokument som han sedan säljer till främmande makt, mellan 1-11 maj 2025?
Citera
2025-05-13, 15:22
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Vad tänker du att han har tillgång till för typ av uppgifter som kan överlämnas till främmande makt eller liknande som kan nå upp till misstankegraden spioneri?
Smyger han omkring på MUST, SÄPO och diverse myndigheter och plockar ut dokument som han sedan säljer till främmande makt, mellan 1-11 maj 2025?

Där kommer han inte in

Ville bara visa att svinet är aktiv
Citera
2025-05-13, 15:27
Citat:
Ursprungligen postat av Nils Tomte
Blev undrande när jag läste, men efter den sista meningen, ovan, blev jag helt övertygad om att du fejkar ditt språk. Undrar varför?
Editerad med manerer: fordi jag er norsk och det er lite jobbigt att översatte och kombinera den svensken jag kan.
Citera
2025-05-13, 15:30
Medlem
”Enligt SVT:s uppgifter finns en koppling mellan omständigheterna kring de intima bilder som skickats in till Regeringskansliet och utredningen om misstänkt spioneri som riktats mot den nu anhållna diplomaten.”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...hybergs-avgang
Citera
2025-05-13, 15:32
Medlem
Kan det vara så, att den här protonmänniskan, som uppenbarligen har en enorm makt(potential) över UDs personal, deras släkt och vänner, utrikes diplomater, UDs alla göranden och låtanden med mera - han har blivit förbigången (anser han) av Thyberg på en position på SÄPO där han vore mer lämpad, just i kraft av sin enorma tillgång till känslig info och medlen att skaffa uppgifter om vem som helst. Sålunda rasande sätter han dit Thyberg och faller genast i egengrävd grop. Han blir alltså avslöjad som en av UDs farligaste män. (mina funderingar bara)
Citera
2025-05-13, 15:35
Medlem
det är alltså inte ett spionerifall, utan ett klassiskt gaydrama?

Inget har ändrats sedan ebbe carlssons tid
Citera
2025-05-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Aha, jag ser det nu när jag bättre förstår vad du svarade på, jag borde ha varit mer uppmärksam. Tack för förtydligandet!
Lätt hänt, och det jag kommenterade var ju också något off topic, så lätt förvillande
Citera
2025-05-13, 15:44
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schrodinger.123
”Enligt SVT:s uppgifter finns en koppling mellan omständigheterna kring de intima bilder som skickats in till Regeringskansliet och utredningen om misstänkt spioneri som riktats mot den nu anhållna diplomaten.”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...hybergs-avgang

Jisses! Känns som om verkligheten håller på att överträffa Flashback.

Men det kändes ju inte långsökt att läckan om bilderna hade någon koppling till någon som ville skada Sverige och säkerhetssamordnarens roll i Statsrådsberedningen. Man trodde inte man skulle kunna utpressa Thyberg genom bilderna men de kunde användas för att skada Sveriges säkerhetsarbete, Regeringen och UD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in