2025-05-12, 21:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Det beror ju på när det skett. Preskriptionstiden är 2-25år beroende på hur grovt det är. Men att sprida bilder på händelsen är ju dock straffbart även fast det är gambilder.

Jag tror inte det handlar om nåt olagligt. DN hade haft en helt annan ton i så fall.

Däremot tror jag att det handlar om nåt mer än bara vanliga nakenbilder.
Citera
2025-05-12, 21:19
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABN
Jag mår fantastiskt. Men homopedofilen som tråden handlar om är uppenbart sjuk.
Jag tror inte dig. Att hysa ett sådant enormt hat mot människor som du ger uttryck för på Flashback, vittnar om en persona som inte är i harmoni med sig själv. Det vittnar om en person som projicerar sitt självförakt på omgivningen.

Vad har du för belägg för att Thyberg är pedofil?
Citera
2025-05-12, 21:19
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag håller med dig. Tror också att det finns fler dimensioner i detta som vi inte vet om och nakenbilderna är det mest rumsrena i det hela.

Så tröttsamt med artiklar om hur homofobt det svenska samhället är pga Thybergs bilder men väldigt få verkar fatta att det här är professionella diplomater (Kristersson är det INTE) som agerar.

Jag håller sällan med Patrik Oksanen men hans påstående om att det är Ryssland som sedan länge haft koll på Thyberg som skickade bilderna till tidningarna för att orsaka lite svensk moralkaos som en allmän påverkansoperation så kan jag inte annat än hålla med honom. Har Ryssland bilderna så har de sannolikt även info om eventuellt annat vi inte vet.
Citera
2025-05-12, 21:20
Medlem
Bögar är bögar och har en sådan sexualitet, vad är problemet liksom? Jag är inte det själv men om han vill stoppa upp något i röven på sig själv så förstår jag inte vad som är så konstigt?
Citera
2025-05-12, 21:33
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Jag håller sällan med Patrik Oksanen men hans påstående om att det är Ryssland som sedan länge haft koll på Thyberg som skickade bilderna till tidningarna för att orsaka lite svensk moralkaos som en allmän påverkansoperation så kan jag inte annat än hålla med honom. Har Ryssland bilderna så har de sannolikt även info om eventuellt annat vi inte vet.

Jag tror inte det för om det var Ryssland så hade det varit smartare att vänta lite så att han hinner påbörja tjänsten. Det hade ställt till med mycket mer trassel.

Tror snarare på politiska motståndare.
Citera
2025-05-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Jag håller med dig. Tror också att det finns fler dimensioner i detta som vi inte vet om och nakenbilderna är det mest rumsrena i det hela.

Så tröttsamt med artiklar om hur homofobt det svenska samhället är pga Thybergs bilder men väldigt få verkar fatta att det här är professionella diplomater (Kristersson är det INTE) som agerar.

Dom skickades via proton Mail enligt nyheterna. Har svårt att se att ryssarna använder sig av protonmail. Om jag inte minns fel är protonmail förbjudet i Ryssland. Eller så försvårar dom kommunikationen via dom. Kommer inte ihåg vad det var. Protonmail låter som någon sd:are sitter på som inte ville ha en bög till säkerhetsrådgivare. Eller kan man misstänka denna toppadvokat som nu blivit arresterad ska ha skickat dom. För det finns ju konkurrens också inte bara utländska fiender. Jag tycker detta är mer något inrikes problem än misstänka någon från utlandet. Vi vet ju inte vem han och partnern har legat runt med och säkert haft multipla relationer . Någon som kanske är sårad eller arg . Vad vet vi.
Citera
2025-05-12, 22:34
Medlem
Det kanske finns mer?
Bilderna som skickades är en sak. En annan sak är vad som stod i mailet. Om det stod något kan det potentiellt vara än värre.
Citera
2025-05-12, 22:43
Medlem
yesterdaymans avatar
moralpaniken på regeringskansliet:

Hanif Bali, (M) krönikör på Expressen går till hårt angrepp på statsministern i kvällens Aktuellt på SVT i ärendet.
Bali menar att Kristersson offrar den nyutnämde säkerhetsrådgivaren 30 minuter efter utnämningen för att rädda sitt eget skinn.

" Kan den här människans kompetens, uppnå det vi vill uppnå, då skiter jag väl i om Hans Scheike själv är ute i försvaret, bara han kan sätta en 556:a i en invaderande orch. Det är det som är det viktiga."
Senast redigerad av yesterdayman 2025-05-12 kl. 23:06.
Citera
2025-05-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag tror inte det handlar om nåt olagligt. DN hade haft en helt annan ton i så fall.

Vad handlar det då om och varför avslöjar inte DN det?

Hade man fått drömma hade det varit en bild på när han kör kuken i botten i en Donald Trump som står på alla fyra, med gagball, hållandes i en liten svensk vimpel i sin hand. Flankerad av en Tom of Finland person som håller i en NATO-vimpel.
Citera
2025-05-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 297potatissoppa
Underbart. Jag tycker han hun är så j*vla spot on.
Nu lägger jag den andra kommentaren i spoiler för jag får helt ångest när jag får varningar.
Edit: til skillnad från kommentator tror jag inte han hadde fått clearance även om han hade berättat det, bara min åsikt/ opinion.

Fast den kommentaren förutsätter att han ska ha fått alla de frågorna. Säpo har riktat ganska skarp kritik mot regeringskansliets säkerhetsavdelning i Landerholm-gate, alltså de som även varit ansvariga för Thybergs säkerhetsprövning.

"Säkerhetspolisen skriver i förundersökningsprotokollet: ”Under arbetet har ingen kontakt med Gällöfsta genomförts, ingen dokumenterad utsaga av Landerholm presenterats samt oriktig redogörelse för händelseförloppet presenterats. Dokumentet diarieförs ej på 673 dagar”."

Eller på ren svenska: skärp er era jävla klåpare.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...orklagger-inte
Citera
2025-05-12, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det kanske finns mer?
Bilderna som skickades är en sak. En annan sak är vad som stod i mailet. Om det stod något kan det potentiellt vara än värre.

Mejlet är diariefört och har begärts ut, har delats tidigare i tråden. Bara bilderna var maskade.
Citera
2025-05-12, 23:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Vad handlar det då om och varför avslöjar inte DN det?

Hade man fått drömma hade det varit en bild på när han kör kuken i botten i en Donald Trump som står på alla fyra, med gagball, hållandes i en liten svensk vimpel i sin hand. Flankerad av en Tom of Finland person som håller i en NATO-vimpel.

Innan vi sett bilderna så kan vi bara spekulera. Jag hoppas på nåt åt böglyftet-hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in