Citat:
Ursprungligen postat av
janer2k
Känns som allt bra röka försvann från gatorna och nu finns det bara mousse skit om det ens finns. Som att kasta pengar i sjön som sagt. Även min langare kunde inte rekommendera de skitet men om folk köper det kommer det fortsätta säljas. Riktigt synd fanns massa bra dry sorter för några månader sen nu finns det typ bara på nätet och överprisat. Är det en grov torka igen eller vad händer? Ser bara grönt och skit mousse från alla langare jag känner
Håller med, har undrat länge nu vart vanligt Commercial Hash (var standard för par år sedan, bra mycket bättre än La Moouse och brukade bubbla helt ok även om vissa sorter bubblade bättre än andra och det var olika smaker medans La Moouse ofta är väldigt likadana) har tagit vägen? Det kanske inte kommer längre upp än Frankrike/Tyskland nuförtiden?
Bor du i södra Sverige kan jag rekommendera att åka över till Danmark (är lätt att hitta kontakter via apparna). Där kan man hitta 73u för ca 4500 danska kronor, 90u för 4700-5000 och från lite billigare "farms" för ca 5500kr.
Finns en väldigt fin och prisvärd sort som heter "Strawberry Banana" som jag kan rekommendera, är inte samma som finns i Sverige.