2025-04-09, 10:05
Avstängd
Tjaba!

Jag har rökt cannabis i över 20 år och anser mig vara ganska kunnig inom ämnet(ingen expert bara intresserad) och jag undrar vad fan det är som gäller med allt sk mousse hasch? För några år sen fanns det knappt öht och sen började komma mer och mer. I början var kvaliteten ok(typ lite bättre än standard) och kostade 4-5k hektot. Men det har bara blivit sämre och sämre. Till den graden att det faktiskt varit inaktivt två ggr(tur att jag bara köpte ett par hundraslängar)

Jag tror inte ens att det är hasch/cannabis/thc i det där så kallade mousset!

Alltså jag tror dom skapar det där mousset här i Sverige genom att blanda diverse grejer och sen slänger dom i lite terpener så får dom iaf rätt lukt och smak. Men som sagt jag tror inte ens att det är hasch många säljer. Det är blåsröka. Inte ens cbd röka. Det är för dyrt.

Eller är det nån här som sitter på några svar eller andra teorier?
Citera
2025-04-09, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Tjaba!

Jag har rökt cannabis i över 20 år och anser mig vara ganska kunnig inom ämnet(ingen expert bara intresserad) och jag undrar vad fan det är som gäller med allt sk mousse hasch? För några år sen fanns det knappt öht och sen började komma mer och mer. I början var kvaliteten ok(typ lite bättre än standard) och kostade 4-5k hektot. Men det har bara blivit sämre och sämre. Till den graden att det faktiskt varit inaktivt två ggr(tur att jag bara köpte ett par hundraslängar)

Alltså jag tror dom skapar det där mousset här i Sverige genom att blanda diverse grejer och sen slänger dom i lite terpener så får dom iaf rätt lukt och smak. Men som sagt jag tror inte ens att det är hasch många säljer. Det är blåsröka. Inte ens cbd röka. Det är för dyrt.

Hela knarkbranschen är en blåsning. Odla ditt egna gräs och slipp alla bedrövliga langare.
Citera
2025-04-09, 10:37
Medlem
KlasLunds avatar
Att läsa den här tråden kan vara en start: (FB) Indikationer och bevis för att haschet är besprutat/utblandat
Citera
2025-04-09, 10:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Hela knarkbranschen är en blåsning. Odla ditt egna gräs och slipp alla bedrövliga langare.

Jag har sluta köpa på gatan. Speciellt nu när thca’t finns. Det slår 95% av all cannabis på gatan och det är jävligt billigt!

Men tillbaks till tråden; jag tror att det här mousset som nu finns överallt och fanns knappt öht för några år sen. Det får mig att tro att dom gör mousset här i Sverige.

För vem skulle smuggla nått som är så dåligt? Och pressar man inte sina droger så mycket som möjligt för att få plats med så mycket som möjligt? Och att dom skulle smuggla något så poröst så det tar större plats plus att det är så dåligt att jag tror ingen skulle riskera att torska för synnerligen grov narkotika smuggling..
Senast redigerad av chrissepisse 2025-04-09 kl. 10:47.
Citera
2025-04-09, 10:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Att läsa den här tråden kan vara en start: (FB) Indikationer och bevis för att haschet är besprutat/utblandat

Jo, jag har läst där och även skrivit nått inlägg oxå. Men den här tråden är specifikt för att få svar på mysteriumet om mousset!

Jag tror inte ens det är hasch…
Citera
2025-04-09, 11:52
Medlem
Citat:
Jag har sluta köpa på gatan. Speciellt nu när thca’t finns. Det slår 95% av all cannabis på gatan och det är jävligt billigt!

Men tillbaks till tråden; jag tror att det här mousset som nu finns överallt och fanns knappt öht för några år sen. Det får mig att tro att dom gör mousset här i Sverige.

För vem skulle smuggla nått som är så dåligt? Och pressar man inte sina droger så mycket som möjligt för att få plats med så mycket som möjligt? Och att dom skulle smuggla något så poröst så det tar större plats plus att det är så dåligt att jag tror ingen skulle riskera att torska för synnerligen grov narkotika smuggling..

Oseriösa langare visar ihop sitt egna mousse och smaksätter med lite terpentener. Sen säljs det dyrt till naiva köpare.
Citera
2025-04-09, 12:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Oseriösa langare visar ihop sitt egna mousse och smaksätter med lite terpentener. Sen säljs det dyrt till naiva köpare.

Jag har råkat ut för helt inaktivt mousse ett par ggr. Bara hundra slängar men ändå. Tänk om nån skulle försöka sälja en kasse sånt där. Då måste man få lämna tillbaka för om man är ute efter att köpa hasch och kommer hem med mousse så har man blivit lurad(iaf typ till 95%).

Men vad innehåller mousset? Vad är det gjort av? Och varför såg vi inte det för typ 7 år sen?
Citera
2025-04-09, 12:25
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Jag har råkat ut för helt inaktivt mousse ett par ggr. Bara hundra slängar men ändå. Tänk om nån skulle försöka sälja en kasse sånt där. Då måste man få lämna tillbaka för om man är ute efter att köpa hasch och kommer hem med mousse så har man blivit lurad(iaf typ till 95%).

Men vad innehåller mousset? Vad är det gjort av? Och varför såg vi inte det för typ 7 år sen?

Lättast sättet är att helt sonika klampa in på närmsta polisstation och lägga upp din moussekaka på disken. Är det inte något klassat knark i det går du fri, annars inte.
Citera
2025-04-09, 12:32
Medlem
Citat:

Kolla denna videon:
https://www.youtube.com/watch?v=fB5c9t78HPg
Citera
2025-04-09, 17:22
Medlem
Citat:
Tjaba!

Är också förbannat trött på det men det finns sorter som är mjuka o smuliga som kallas dedär (vill aldrig mer nämna namnet ens &#128517 men som faktiskt känns korrekt och att det faktiskt kommer från organiskt material. Men det är lotto om man köper av random. Men samtidigt så 2/10 gånger jag varit nöjd av de mjuka från backup kranen som kränger de slängvis.

Värsta jag stött på var smuligt som pulver lite gråaktig nyans och jag som röker rent såg direkt på hur det betedde sig vid tändning att detta kan omöjligen vara naturligt. Gick upp till polaren med de o han direkt bara rök inte den skiten ja o min kusin har rökt de ett tag för vi fick de billigt av en vän o i början blev vi skitbänga. Sen berättade han att han kände sig hooked på det precis som när han varit hooked på spice. Röka varje timme, vakna svettig och behöva röka på nätterna för att somna om mm. Detta var i slutet av förra sommaren. Hoppas skiten försvinner snart. Tack o lov fått tag på vad jag kallar danskt bra hass, redigt hasch. Och alla jävla namnen. Ja shit. Må min stabila kontakt vila i frid men nu börjar det bli stabilt.
Citera
2025-04-10, 13:32
Medlem
Man kan ju lägga ihop pengar och skicka 2-3 olika La Moouse till labb som Energy Control (eller något annat labb, kanske finns något närmare än Spanien) så får vi svar svart på vitt.
Citera
2025-04-10, 20:18
Medlem
La Mousse är benämningen på standardhash från bönderna i de Marockanska bergen. Det kommer från franskans ”Mosseux” som betyder krämig, eller fluffig. Komersiellt hash som det kallas i övriga Europa.

Det finns olika typer av kvalitet på La Mousse. Men skulle säga att de flesta är under 20% Thc. Vissa sorter är som sand. Vissa sorter oljiga, lite kletiga, men de bubblar inte.

En kasse ligger på allt mellan 35-50 k/kg, beroende på vem du känner, kvalitet, tillgång och var i landet du befinner dig. Hekton kan ligga på 3500-6000 i ledet.

Det ni röker är inte blandat. Det är inte producerat i Sverige. Släpp de teorierna. Ni har fel. Hitta en bättre kran, köp dyrare röka. Det finns gott om Static sift och Dry sift i Sverige. Kostar bara mer !
Senast redigerad av hardkårr 2025-04-10 kl. 20:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in