Citat:
Ursprungligen postat av
chrissepisse
Tjaba!
Jag har rökt cannabis i över 20 år och anser mig vara ganska kunnig inom ämnet(ingen expert bara intresserad) och jag undrar vad fan det är som gäller med allt sk mousse hasch? För några år sen fanns det knappt öht och sen började komma mer och mer. I början var kvaliteten ok(typ lite bättre än standard) och kostade 4-5k hektot. Men det har bara blivit sämre och sämre. Till den graden att det faktiskt varit inaktivt två ggr(tur att jag bara köpte ett par hundraslängar)
Jag tror inte ens att det är hasch/cannabis/thc i det där så kallade mousset!
Alltså jag tror dom skapar det där mousset här i Sverige genom att blanda diverse grejer och sen slänger dom i lite terpener så får dom iaf rätt lukt och smak. Men som sagt jag tror inte ens att det är hasch många säljer. Det är blåsröka. Inte ens cbd röka. Det är för dyrt.
Eller är det nån här som sitter på några svar eller andra teorier?
Är också förbannat trött på det men det finns sorter som är mjuka o smuliga som kallas dedär (vill aldrig mer nämna namnet ens 😅

men som faktiskt känns korrekt och att det faktiskt kommer från organiskt material. Men det är lotto om man köper av random. Men samtidigt så 2/10 gånger jag varit nöjd av de mjuka från backup kranen som kränger de slängvis.
Värsta jag stött på var smuligt som pulver lite gråaktig nyans och jag som röker rent såg direkt på hur det betedde sig vid tändning att detta kan omöjligen vara naturligt. Gick upp till polaren med de o han direkt bara rök inte den skiten ja o min kusin har rökt de ett tag för vi fick de billigt av en vän o i början blev vi skitbänga. Sen berättade han att han kände sig hooked på det precis som när han varit hooked på spice. Röka varje timme, vakna svettig och behöva röka på nätterna för att somna om mm. Detta var i slutet av förra sommaren. Hoppas skiten försvinner snart. Tack o lov fått tag på vad jag kallar danskt bra hass, redigt hasch. Och alla jävla namnen. Ja shit. Må min stabila kontakt vila i frid men nu börjar det bli stabilt.