Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-11, 22:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Nu talar du nog om andra skribenter. Jag tror Måns behöver krav på sig att genomgå rejäl och lång behandling. Först därefter kan han återuppbygga sin föräldraroll. Jag vågar påstå att jag vet vad jag talar om.
Om man verkligen vill sluta knarka så gör man det. Problemet med Måns är att han kunnat göra det i lugn och ro ihop med sina kollegor. Han har pekat ut musikbranschen tydligt och klart.

Mamsen och papsen har inte anat någonting så allt var frid och fröjd. Nu vet hela Sverige det och den falska fasaden föll. Flera tanter på facebook vägrar dock tro att den trevlige allsångsledaren var en kåt narkoman. Nu om någonsin har han sin chans att tillfriskna men istället fortsätter han att bråka med sin familj.

När det här är över kommer tråden bli lika tom som hedersknyffeln själv. Glömd och icke saknad.
Citera
2025-05-11, 22:17
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Om man verkligen vill sluta knarka så gör man det. Problemet med Måns är att han kunnat göra det i lugn och ro ihop med sina kollegor. Han har pekat ut musikbranschen tydligt och klart.

Mamsen och papsen har inte anat någonting så allt var frid och fröjd. Nu vet hela Sverige det och den falska fasaden föll. Tanter på facebook vägrar tro att den trevlige allsångsledaren var en kåt narkoman. Nu om någonsin har han sin chans att tillfriskna men istället fortsätter han att bråka med sin familj.

När det här är över kommer tråden bli lika tom som hedersknyffeln själv. Glömd och icke saknad.

Håller helt med, han har nu chansen men det verkar som att han är mer besatt av att vinna något han inte kan vinna. Den här tråden kommer att dö och försvinna, det håller jag med om.
Citera
2025-05-11, 22:18
Medlem
Citat:
Precis, jag tror Måns behöver behandling på flera plan. Kokainmissbruket är inte bara slarv, det ersätter något han saknar inom sig själv. Jag vill inte sätta diagnoser på nätet. Måns behöver inte bara 1 samtal om dagen från någon. Han behöver riktig behandling. En person i samma situation som Måns behandlades i flera år förr, numera har bara samhället råd med 1-2 år och det är för kort tid. Återfallsrisken efter 1 år är hög.
Det har, för mig, alltid funnits något väldigt sorgligt över vuxna människor som tycker att de kan tala om för andra vuxna hur de ska göra för att "navigera livet" bättre.
Citera
2025-05-11, 22:20
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Men hur skriver du ens till för dig helt okända människor?

Jag har aldrig, aldrig någonsin kallat Ciara för något av de låga tillmälen som folk i denna tråd tar till när deras vokabulär tryter.
Ciara är dessutom inte den som ligger nu.

"om du över huvud taget ska ha något att säga till om här"?
Hör du ens dig själv? Jag förstår att du inte mår bra men hur ska detta hjälpa dig?

Hur skriver du själv ens till och om helt okända människor? Spekulerar i andras måenden? Som om det skulle vara sjukligt och konstigt att tycka att tingsrätten dömt rätt i fråga om barnens hemvist?

Det är inte synd om M, han är en vuxen människa som behöver ta ansvar för sitt eget agerande och sitt missbruk. Nu har konsekvenserna av hans bristande omdöme jagat ifatt honom och du daltar med honom som om han han vore ett barn. Tr har bedömt M som onyanserad och hans missbruk har legat honom i fatet när rätten konstaterat att England är barnens tryggaste punkt. Det är fakta du vägrar ta in trots att det repeteras för dig och du avfärdar det som ”hat” och ”åsikter”.

Om du inte tycker om att det skvallras om M kanske det är dags för dig att lämna tråden med skvaller om honom.
Senast redigerad av katperlom 2025-05-11 kl. 22:27.
Citera
Medlem
Citat:
Precis, jag tror Måns behöver behandling på flera plan. Kokainmissbruket är inte bara slarv, det ersätter något han saknar inom sig själv. Jag vill inte sätta diagnoser på nätet. Måns behöver inte bara 1 samtal om dagen från någon. Han behöver riktig behandling. En person i samma situation som Måns behandlades i flera år förr, numera har bara samhället råd med 1-2 år och det är för kort tid. Återfallsrisken efter 1 år är hög. Det är dags för Måns att på allvar, fullt ut, ta ansvar för sina handlingar.
Zelmerlöv verkar vara på samma väg som Håkan Hemlin, hoppas att han rycker upp sig innan allt raseras ohjälpligt.
Citera
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Det har, för mig, alltid funnits något väldigt sorgligt över vuxna människor som tycker att de kan tala om för andra vuxna hur de ska göra för att "navigera livet" bättre.

Ok, men fortsätt att stötta Måns okritiskt då. Du hjälper honom inte på det sättet. Det verkar som att du tror det och det, om något, är riktigt sorgligt.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-11 kl. 22:30.
Citera
Avstängd
Citat:
Håller helt med, han har nu chansen men det verkar som att han är mer besatt av att vinna något han inte kan vinna. Den här tråden kommer att dö och försvinna, det håller jag med om.
Precis. Det kommer inte finnas något att skriva om. Ingen bryr sig om han knullar runt eller knarkar ihjäl sig. En notis och några R.I.P möjligen.
Citera
2025-05-11, 22:23
Citat:

Du tycker alltså nu att det är sorgligt att konstatera att M behöver långsiktig vård för sin missbruksproblematik och få hjälp med att navigera i livet?

Det går ju inte jättebra för honom just nu, men för all del, fortsätt dalta med honom
Citera
2025-05-11, 22:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Zelmerlöv verkar vara på samma väg som Håkan Hemlin, hoppas att han rycker upp sig innan allt raseras ohjälpligt.
Håkan gick väl på amfetamin? Det är väl tyngre än kokain? Men, man har ju läst om hur kändisar gått under av kokain och alkohol. Händer hela tiden att dom dör i badkar och ruinerar sig.
Senast redigerad av Vipan 2025-05-11 kl. 22:33.
Citera
2025-05-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Du tycker alltså nu att det är sorgligt att konstatera att M behöver långsiktig vård för sin missbruksproblematik och få hjälp med att navigera i livet?

Det går ju inte jättebra för honom just nu, men för all del, fortsätt dalta med honom
Det är precis lika sorgligt med människor som missuppfattar med flit, i hopp om att genom
agitation kunna dra lite uppmärksamhet till sig själva, om så bara för en sekund.
Citera
2025-05-11, 22:47
Plötsligt har vi kommit till en punkt där man är en ”hatare” om man konstaterar att M behöver långsiktig hjälp med sitt missbruk och att det inte funkar att vara ren i åtta veckor för att ha tagit sig ur det

Skriver man om vad som omnämns i beslutet från tr, alltså återger fakta såsom att tr kommit fram till att M framstår som onyanserad kring sitt missbruk så har man plötsligt ”presenterat en väldigt vinklad tolkning”

Om man delar med sig av sin tolkning av annat som står i beslutsdokumentet som till exempel detta att M kastar barnens storebror framför bussen i sitt vittnesmål är man plötsligt någon som mår dåligt och ”sparkar på någon som ligger”

Herregud…… trodde käringarna på FaceBook var absolut värst men det här tar verkligen priset och då behöver man veta att jag i går såg en tant skriva ”hon tog hans barn ifrån han” som kommentar till ett inlägg om……….. Marie S.
Senast redigerad av katperlom 2025-05-11 kl. 22:51.
Citera
2025-05-11, 22:50
Citat:
Det är precis lika sorgligt med människor som missuppfattar med flit, i hopp om att genom
agitation kunna dra lite uppmärksamhet till sig själva, om så bara för en sekund.

Är det inte bara dags att du slutar dalta med M eller som alternativ erkänner att hela din vistelse i den här tråden handlar om att få C att se så dålig ut som möjligt?

Du är ungefär lika nyanserad som Tr kommit fram till att M är om sitt missbruk, det vill säga inte alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in