2025-05-11, 08:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Jag vet inget om LM, men om han bodde på Kontorsvägen kunde han väl ha varit tjenis med hunden, mer än ES kanske eftersom hon lär ha tillbringat mesta tiden i Umeå.

L.M bodde på Kontorsvägen 7 1980 och på Kapellvägen 3 1990.
Det kan ju vara så att han redan 1987 flyttar in på Kapellvägen 3, eller tidigare.
Jag har tyvärr inga exakta år mellan 1980 och 1990, då måste man nog kolla med skatteverket.

Om L.M flyttar in på Kapellvägen 3 redan i början på 80 talet kände han garanterat till Eva och hennes familj. Det logiska är väl att L.M flyttar in när han skiljer sig med sin fru 1980. Detta gör att L.M måste ha känt till Eva redan i början på 80.

Frågan är om bröderna M verkligen "hittade" anteckningsblocket, eller om dom faktiskt hittade det. Bodde L.M dessutom i samma trappuppgång som Eva kunde han säkerligen även låna och ställa tillbaka cykeln.

L.M passar även in som cyklisten åldersmässigt.
Om han dessutom kände Laban sedan liten valp så börjar väldigt många boxar pricka in på L.M eller A.M som medhjälpare och gärningsman.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-05-11 kl. 09:13.
Citera
2025-05-11, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglanpataket
L.M bodde på Kontorsvägen 7 1980 och på Kapellvägen 3 1990.
Det kan ju vara så att han redan 1987 flyttar in på Kapellvägen 3, eller tidigare.
Jag har tyvärr inga exakta år mellan 1980 och 1990, då måste man nog kolla med skatteverket.

Om L.M flyttar in på Kapellvägen 3 redan i början på 80 talet kände han garanterat till Eva och hennes familj. Det logiska är väl att L.M flyttar in när han skiljer sig med sin fru 1980. Detta gör att L.M måste ha känt till Eva redan i början på 80.

Frågan är om bröderna M verkligen "hittade" anteckningsblocket, eller om dom faktiskt hittade det. Bodde L.M dessutom i samma trappuppgång som Eva kunde han säkerligen även låna och ställa tillbaka cykeln.

L.M passar även in som cyklisten åldersmässigt.
Om han dessutom kände Laban sedan liten valp så börjar väldigt många boxar pricka in på L.M eller A.M som medhjälpare och gärningsman.
Kontorsvägen 7 är också väldigt nära ES föräldrahem. Det ligger isåfall direkt ovanför den där hästhagen om jag fattat rätt. Någon skrev att ingången till hästhagen var däruppe nånstans och inte nere vid mordplatsen som jag trodde förut.

Jag kan ha fel, men låg inte ES föräldrahem liksom lite mitt emellan det stora vita huset och nuvarande dagiset? Om det är så skulle den som bodde på nr. 7 ha bra uppsikt över en bra bit av Långbacken. Åtminstone om personen bodde på A eller B.
Citera
2025-05-11, 11:39
Avslutad
Citat:
Kontorsvägen 7 är också väldigt nära ES föräldrahem. Det ligger isåfall direkt ovanför den där hästhagen om jag fattat rätt. Någon skrev att ingången till hästhagen var däruppe nånstans och inte nere vid mordplatsen som jag trodde förut.

Jag kan ha fel, men låg inte ES föräldrahem liksom lite mitt emellan det stora vita huset och nuvarande dagiset? Om det är så skulle den som bodde på nr. 7 ha bra uppsikt över en bra bit av Långbacken. Åtminstone om personen bodde på A eller B.

Det var iaf inte mer än 50m från mordplatsen till Kontorsvägen 5 till 7.
Och inte mer än 150m till Evas föräldrahus vad jag förstår.

Fast nu var det ju inte bara Evas föräldrar som bodde på Kapellvägen 3, det kan man ju tro om man läser alla artiklar från mordet, det var alltså ett flerfamiljshus vad jag förstår.

Vilket rent teoretiskt gör det möjligt att Eva kan ha bott i samma hus som mördaren. Ju mer jag grottar mig in i mordet desto mer rimligt är det om mördaren kom från området, och inte att cyklisten cyklade som en galning genom hela stan.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-05-11 kl. 11:43.
Citera
2025-05-11, 13:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

ES föräldrahem låg "bredvid" det stora vita huset, men ute vid vägen (Långbacken)
Dvs där man idag kör in till det stora vita huset.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-05-11 kl. 14:04.
Citera
2025-05-11, 14:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Ja det stämmer, man gick in till hästhagen uppe på Kontorsvägen.
Citera
2025-05-11, 15:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det var iaf inte mer än 50m från mordplatsen till Kontorsvägen 5 till 7.
Och inte mer än 150m till Evas föräldrahus vad jag förstår.

Fast nu var det ju inte bara Evas föräldrar som bodde på Kapellvägen 3, det kan man ju tro om man läser alla artiklar från mordet, det var alltså ett flerfamiljshus vad jag förstår.

Vilket rent teoretiskt gör det möjligt att Eva kan ha bott i samma hus som mördaren. Ju mer jag grottar mig in i mordet desto mer rimligt är det om mördaren kom från området, och inte att cyklisten cyklade som en galning genom hela stan.

Fam. Söderström bodde på överväningen i huset.
Jag tror att kvinnan vars dotter passerade mordplatsen ca 15 min. innan mordet skedde, bodde på nedervåningen i samma hus.
Citera
2025-05-11, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Fam. Söderström bodde på överväningen i huset.
Jag tror att kvinnan vars dotter passerade mordplatsen ca 15 min. innan mordet skedde, bodde på nedervåningen i samma hus.

L.M född 1952 stämmer in åldersmässigt på cyklisten(35 år)
Han bodde i samma trapphus på kapellvägen 3 och kunde utan problem ställa in cykeln.
L.M bodde antagligen i lägenheten under Eva och hennes föräldrar.
L.M kanske var mer av en stalker ?
Han kände troligen Laban och var tvungen att mörda honom för han stod och skällde vid farstukvisten.
En mördare som bodde på andra sidan stan skulle inte bry sig om Laban ?
L.M passar in på det mesta och han "hittade" dessutom anteckningsblocket.
Motivet skulle kunna vara obesvarad kärlek och att Eva skulle flytta från honom och att han upplevde en sexuell frustration sedan skilsmässan.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-05-11 kl. 19:00.
Citera
2025-05-11, 19:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
L.M född 1952 stämmer in åldersmässigt på cyklisten(35 år)
Han bodde i samma trapphus på kapellvägen 3 och kunde utan problem ställa in cykeln.
L.M bodde antagligen i lägenheten under Eva och hennes föräldrar.
L.M kanske var mer av en stalker ?
Han kände troligen Laban och var tvungen att mörda honom för han stod och skällde vid farstukvisten.
En mördare som bodde på andra sidan stan skulle inte bry sig om Laban ?
L.M passar in på det mesta och han "hittade" dessutom anteckningsblocket.
Motivet skulle kunna vara obesvarad kärlek och att Eva skulle flytta från honom och att han upplevde en sexuell frustration sedan skilsmässan.

Jag tror att föräldrahemmet hade adressen Kapellvägen 1.
Kapellvägen var en liten väg som gick in till vänster om man kom nerifrån från Långbacken.
Det låg 3 hus i rad där, först föräldrahemmet (nr 1) som låg närmast ute vid Långbacken, sen ytterligare ett hus, förmodligen nr 3. Jag har sett nån uppgift nånstans om att Eva bodde där.
Och längst in låg det stora vita huset som står kvar där än idag, det var kanske nr 5 då på den tiden?

Kan det ha varit så att Eva och La*s Mob*rg bodde i huset som var Kapellvägen nr 3 ??
Citera
2025-05-11, 19:27
Avslutad
Citat:
Jag tror att föräldrahemmet hade adressen Kapellvägen 1.
Kapellvägen var en liten väg som gick in till vänster om man kom nerifrån från Långbacken.
Det låg 3 hus i rad där, först föräldrahemmet (nr 1) som låg närmast ute vid Långbacken, sen ytterligare ett hus, förmodligen nr 3. Jag har sett nån uppgift nånstans om att Eva bodde där.
Och längst in låg det stora vita huset som står kvar där än idag, det var kanske nr 5 då på den tiden?

Kan det ha varit så att Eva och La*s Mob*rg bodde i huset som var Kapellvägen nr 3 ??

Enligt Sveriges befolkning 1990 bodde Evas mamma på Kapellvägen 3.
Liksom denne L.M.
L.M passar ju även in som Mr M.
En toyboy behöver ju inte betyda att personen är yngre.
L.M kan ha varit Evas hemliga toyboy hemma på Kapellvägen...
Tjejer brukar ju snarare gilla lite äldre mogna killar.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-05-11 kl. 19:29.
Citera
2025-05-11, 19:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsout
Det var någonting nytt

Evas föräldrahem var på Kapellvägen 1, och hennes folkbokföringsadress vid tidpunkten för mordet var på Kapellvägen 3.

Intressant.

Det innebär ju att Eva flyttade ut från sitt föräldrahem någon gång före den 25 september 1987.

Eva var ju trots allt en vuxen kvinna på 27 år vid sin död.

Varför skulle då Eva sova över hos sin mamma och pappa om hon hade en egen lägenhet i huset jämte?

2016-10-29, 10:54

Om Eva bodde på Kapellvägen 3 så är det mer förståeligt att hennes föräldrar inte var oroliga då hon inte kommit ”hem” på lördagen, hon hade ju en egen bostad i huset bredvid.

Bra grävt, Timeout, du har just bidragit med någonting nytt i tråden som ingen annan visste om, inte ens echoesofglory, konstigt nog?

Nu ska det bara bekräftas av andra Flashbackare

Då var det bara Anneli som bodde kvar hos föräldrarna 1987.

Återigen, bra grävt!

OBS!
Se infon i detta inlägg.
Citera
2025-05-11, 20:24
Avslutad
Citat:
OBS!
Se infon i detta inlägg.

Eva kanske delade lägenhet med Mr M, L.M.
Medan föräldrarna bodde i 1an.

Eva hade sin äldre toyboy L.M, men han var ju den yngre av bröderna.
A.M var gift och det kan ju vara så att A.M hälsade på L.M på kvällen.
Eller tvärtom.

När Eva kommer hem kanske hon stöter på L.M på vägen hem.
Kan ju vara så att han väntat på Eva och att han blev enormt svartsjuk där och då.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-05-11 kl. 20:46.
Citera
2025-05-11, 21:06
Medlem
Citat:
Eva kanske delade lägenhet med Mr M, L.M.
Medan föräldrarna bodde i 1an.

Eva hade sin äldre toyboy L.M, men han var ju den yngre av bröderna.
A.M var gift och det kan ju vara så att A.M hälsade på L.M på kvällen.
Eller tvärtom.

När Eva kommer hem kanske hon stöter på L.M på vägen hem.
Kan ju vara så att han väntat på Eva och att han blev enormt svartsjuk där och då.
Var det inte Boanchga som skrev att toyboyen och toyboyens bror vet. Men var det dom här hon syftade på eller försade hen sig? Hade Boanchga ihop det med toyboyens bror eftersom hon visste så mycket om vad de bröderna visste???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in