2025-02-08, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Dessutom låg kroppen 20-25 m inne i skogen mätt från parkeringen nedanför och 20-25 meter in från vägen där PAJ stannade och sprang in till kroppen.

Eftersom Timeout inte vet vart parkeringen låg någonstans mätt från kroppen sett så ska jag visa hen det med min karta.

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v2.0/?e=641342&n=6981587&z=14&mapprofile=customized&nam e=Parkeringen%20&layers=%5B%5B%22o2%22%5D%2C%5B%22 5%22%2C1%2C%225o%22%5D%2C%5B%226%22%2C1%2C%226o%22 %5D%5D

Parkeringen låg mycket riktigt nedanför där PAJ stannade och sprang in till kroppen, men mätt från mordplatsen till parkeringen är det ca 45 meter, inte 20-25 m.

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det här är inget att diskutera, du har dessutom ingen koll på hur det ser ut vid Långbacken.
Citat:
Det är meningslöst att forsätta älta det här.
Timeout har tydligen inte varit i Långbacken själv och tittat hur det ser ut, eller så ljuger hen med flit?

Ännu en lögn från Timeout.
Senast redigerad av Tramsout 2025-02-08 kl. 07:03.
Citera
2025-02-08, 14:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsout
Jodå, jag är smart; smartare än Timeout.

Timeout ljuger igen.

Brukets Förskola Kapellvägen 1 idag ligger inte där hemmet Kapellvägen 1 låg 1987.

Kartor ljuger inte; Timeout ljuger om antalet meter mellan två olika platser.

Mät själva.
Fortsätt du bara med att jag ljuger men uppgifterna om var förskolan ligger kommer från Pudelfrillan och hen skev att det var där föräldrahemmet låg tidigare.
" Brukets Förskola som den heter och som nu står på Eva's föräldrars tomt uppfördes några år senare. Adresserna på Kapellvägen verkar ha ändrats, i dagsläget har Brukets Förskola adressen Kapellvägen 1"

Nu ljuger Eniros karta också. Ska du göra om dom för att få rätt. Jag vet mycket väl hur man mäter på kartan och det ligger länk till den kartan. https://kartor.eniro.se/m/RSMhj

Mät själva och gå inte på allt dravel här som har en enda orsak... att förvilla.

Resten av ditt Trams i romanen orkar jag inte ens läsa, det orkar ingen mer än din bundsförvant.

Det är lite underligt att du som nyreggad känner till allting så väl om var huset fanns osv.
Har du varit där ofta?
Citera
2025-02-08, 14:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Eftersom Timeout inte vet vart parkeringen låg någonstans mätt från kroppen sett så ska jag visa hen det med min karta.

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v2.0/?e=641342&n=6981587&z=14&mapprofile=customized&nam e=Parkeringen%20&layers=%5B%5B%22o2%22%5D%2C%5B%22 5%22%2C1%2C%225o%22%5D%2C%5B%226%22%2C1%2C%226o%22 %5D%5D

Parkeringen låg mycket riktigt nedanför där PAJ stannade och sprang in till kroppen, men mätt från mordplatsen till parkeringen är det ca 45 meter, inte 20-25 m.

Timeout har tydligen inte varit i Långbacken själv och tittat hur det ser ut, eller så ljuger hen med flit?

Ännu en lögn från Timeout.
Så slutsatsen vi kan dra av dessa romaner är att all info som kommer från Pudelfrillan är bara lögner som hen skev för 9 år sedan... enligt Tramsout...
Jag har citerat Pudelfrillans inlägg flera gånger och du skriver att jag ljuger, när infon kommer från Pudelfrillan. Då är det väl hen som ljuger?

Sen att peka ut parkeringen på fel ställe på en karta är ännu mer underligt
Parkeringen där blocket hittades låg nedanför skogsdungen och inte på andra sidan vägen en bit därifrån.
Varför pekas parkeringen ut helt fel?

Tycker fortfarande att det är underligt att du som nyreggad känner till allt så väl...
Senast redigerad av Timeout 2025-02-08 kl. 15:03.
Citera
2025-02-08, 15:28
Medlem
Timeouts avatar
Varför lägger Tramsout ut parkeringen där Evas block hittades nedanför skogsdungen på fel plats?
Luktar mer än unket här nu

Varför lägger inte Tramsout var föräldrahemmet låg på kartorna? Mordplatsen har hen lagt ut och fel plats för parkeringen men undviker tydligen att lägga ut var föräldrahemmet låg.
Evas adress när hon dog var Kapellvägen 3 Kramfors enligt dödboken.

Citat:

Senast redigerad av Timeout 2025-02-08 kl. 15:31.
Citera
2025-02-08, 16:09
Medlem
Citat:
Evas adress när hon dog var Kapellvägen 3 Kramfors enligt dödboken.

Det var någonting nytt

Evas föräldrahem var på Kapellvägen 1, och hennes folkbokföringsadress vid tidpunkten för mordet var på Kapellvägen 3.

Intressant.

Det innebär ju att Eva flyttade ut från sitt föräldrahem någon gång före den 25 september 1987.

Eva var ju trots allt en vuxen kvinna på 27 år vid sin död.

Varför skulle då Eva sova över hos sin mamma och pappa om hon hade en egen lägenhet i huset jämte?

2016-10-29, 10:54
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Hon brukade sova över hos kompisar så föräldrarna var inte oroliga, det var inget onormalt beteende från Evas sida.

Om Eva bodde på Kapellvägen 3 så är det mer förståeligt att hennes föräldrar inte var oroliga då hon inte kommit ”hem” på lördagen, hon hade ju en egen bostad i huset bredvid.

Bra grävt, Timeout, du har just bidragit med någonting nytt i tråden som ingen annan visste om, inte ens echoesofglory, konstigt nog?

Nu ska det bara bekräftas av andra Flashbackare

Då var det bara Anneli som bodde kvar hos föräldrarna 1987.

Återigen, bra grävt!
Senast redigerad av Tramsout 2025-02-08 kl. 16:27.
Citera
2025-02-08, 16:41
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det var någonting nytt

Evas föräldrahem var på Kapellvägen 1, och hennes adress vid tidpunkten för hennes död var på Kapellvägen 3.

Intressant.

Det innebär ju att Eva flyttade ut från sitt föräldrahem någon gång före den 25 september 1987.

Eva var trots allt en vuxen kvinna på 27 år vid sin död.

Varför skulle då Eva sova över hos sin mamma och pappa om hon hade en egen lägenhet i huset jämte?

2016-10-29, 10:54

Om Eva bodde på Kapellvägen 3 så är det förståeligt att hennes föräldrar inte var oroliga när hon inte kommit ”hem” på lördagen, hon hade ju en egen bostad i huset bredvid vid tiden för mordet.

Bra grävt, Timeout, du har just bidragit med någonting nytt i tråden som ingen annan visste om, inte ens echoesofglory.

Nu ska det bara bekräftas av andra Flashbackare

Återigen, bra grävt!
Du är verkligen inte frisk i huvudet och du är skrattretande
Du försöker ändra på allt för att förvilla
Bara Trams i vanlig ordning och du vet mer än väl var Eva bodde för du kan ju allt annat så väl.

Pudelfrillan har skrivit att numren är ändrade på Kapellvägen sedan det byggdes nytt där.

Har du börjar bli senil som inte kommer ihåg vad som har skrivits i tråden?

Pappans adress när han dog är Kapellvägen 3. Han sörjde ihjäl sig och dog 70 år gammal 1990-07-29.
Mammans adress när hon dog är Kapellvägen 3. Hon sörjde ihjäl sig och dog 64 år gammal 1991-04-12.

FÖRÄLDRARNA HAR ALLTSÅ SAMMA ADRESS SOM EVA BODDE PÅ NÄR DOM DÖR!!! Kapellvägen 3!!!

För att jag inte ska bli anklagad för lögn igen så finns alla uppgifterna i dödboken och här har du gravarna.
Jag kan ta printar från dödboken också om jag ska anklagas för lögn igen.
https://gravar.se/forsamling/kramfors-pastorat/gudmundra-kyrkogard/u2/hans-erik-soderstrom-49978
Citat:
Eva's föräldrahem finns inte kvar idag, både huset och uthuset är rivet. På tomten där huset stod har man byggt ett mindre dagis. Hela området Bruket gjordes om någon gång på nittiotalet, det byggdes då ett flertal nya bostadslängor i gammal stil samtliga med faluröd träfasad och vita knutar, riktigt pittoreskt. Brukets Förskola som den heter och som nu står på Eva's föräldrars tomt uppfördes några år senare. Adresserna på Kapellvägen verkar ha ändrats, i dagsläget har Brukets Förskola adressen Kapellvägen 1 men jag har för mig att Eva's föräldrar hade ett högre nummer när dom bodde på denna plats.
Ja Evas föräldrar bodde på Kapellvägen 3 och Eva bodde på samma adress när hon blev mördad av PAJ!
Senast redigerad av Timeout 2025-02-08 kl. 16:45.
Citera
2025-02-08, 16:41
Medlem
2016-12-08, 06:59
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
Kan ge er svar på många frågor här. Jag hade mina hästar på bete tillsammans med Evas . På fredagkväll hämtade jag hem dom och skulle återvända lördagmorgon med min hästtransport som Eva skulle låna för att köra sina hästar till Sundsvall. Skulle hjälpa henne att lasta dom, men minns inte vem som skulle köra transporten. När jag kom dit på morgonen var inte Eva hemma så jag gick ner till hästhagen för att se om hon var där. Såg hennes hästar stå längst ner i hagen, så jag vände och gick in till hennes pappa för att låna telefonen. Var lite irriterad över att Eva inte var där då vi bestämt träff för jag skulle iväg till Sundsvall själv för att se ett hästevenemang på näset . Ringde PAJ och frågade om Eva sovit över där men han sa att hon åkt hem på kvällen. Han kom och jag frågade om han ringt hon som skjutsade hem Eva , men han sa att han skulle prova det och att jag kunde åka iväg så skulle han stanna kvar och hjälpa Eva när hon dök upp . Han verkade inte speciellt orolig att hon inte var hemma och sa inget till mig om att han varit ute och letat på natten så när jag såg FBI - programmet så blev jag chockad över hans beteende . Jag blev förhörd av polisen och sa allt detta men verkade inte som dom tog det på allvar utan satt mest och gjorde en massa sexuella anspelningar☹️ Bl.a. frågade han som förhörde mig om jag ville gå ut privat med honom nån kväll 😖 Nog om detta! Vad det gäller Evas hästar så hämtade jag hem dom till mig på söndan i samförstånd med Anneli eftersom det var så mkt folk som sprang runt mordplatsen. Exakt 1 vecka senare när jag skulle ta in hästarna på kvällen så kom inte Evas föl in så jag rustade mig med ficklampa, högaffel och hund för att leta efter honom. Har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv . Hittade honom död i hagen utan synbara skador så jag ringde polisen som sa att jag skulle kontakta en veterinär , vilket jag gjorde och efter obduktionen så konstaterades att fölet hade ett medfött hjärtfel som gjorde att han kunnat dö när som helst .

Marpet1 knackade först på hos Eva på Kapellvägen 3, för att sedan gå ner till hästhagen för att se om hon var där.

Därefter gick Marpet1 in till Evas pappa för att låna telefonen och ringa PAJ och frågade honom om hon sovit över där.

Varför har inte Evas bostad på Kapellvägen 3 kommit fram tidigare?

Finns det en dold agenda här?
Citera
2025-02-08, 16:54
Medlem
Citat:
Du är verkligen inte frisk i huvudet och du är skrattretande
Du försöker ändra på allt för att förvilla
Bara Trams i vanlig ordning och du vet mer än väl var Eva bodde för du kan ju allt annat så väl.

Pudelfrillan har skrivit att numren är ändrade på Kapellvägen sedan det byggdes nytt där.

Har du börjar bli senil som inte kommer ihåg vad som har skrivits i tråden?

Pappans adress när han dog är Kapellvägen 3. Han sörjde ihjäl sig och dog 70 år gammal 1990-07-29.
Mammans adress när hon dog är Kapellvägen 3. Hon sörjde ihjäl sig och dog 64 år gammal 1991-04-12.

FÖRÄLDRARNA HAR ALLTSÅ SAMMA ADRESS SOM EVA BODDE PÅ NÄR DOM DÖR!!! Kapellvägen 3!!!

För att jag inte ska bli anklagad för lögn igen så finns alla uppgifterna i dödboken och här har du gravarna.
Jag kan ta printar från dödboken också om jag ska anklagas för lögn igen.
https://gravar.se/forsamling/kramfors-pastorat/gudmundra-kyrkogard/u2/hans-erik-soderstrom-49978

Ja Evas föräldrar bodde på Kapellvägen 3 och Eva bodde på samma adress när hon blev mördad av PAJ!

Men vad skriver du?

Se här:

https://dacostarkivet.wordpress.com/author/fortmahone/page/2/

BILD PÅ FÖRÄLDRAHEMMET
https://dacostarkivet.wordpress.com/wp-content/uploads/2016/11/c3b6versikt.jpg
Flygfoto ur förundersökningen. 1. Björstagatan. 2. Eva släpps av här av en väninna. 3. Början av långbacken 4. Platsen där Eva överfölls. 5. Två ungdomar, 17 och 19 år gamla ser Laban springa lös, de ser även en röd damcykel vid vägen ner i backen. 6. Evas föräldrahem på Kapellvägen. 7. En cykel hittas men avfärdas.
6. Evas föräldrahem på Kapellvägen.

6:an visar på Kapellvägen 1.

Till höger ses Kapellvägen 3.
Citera
2025-02-08, 17:10
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
2016-12-08, 06:59

Marpet1 knackade först på hos Eva på Kapellvägen 3, för att sedan gå ner till hästhagen för att se om hon var där.

Därefter gick Marpet1 in till Evas pappa för att låna telefonen och ringa PAJ och frågade honom om hon sovit över där.

Varför har inte Evas bostad på Kapellvägen 3 kommit fram tidigare?

Finns det en dold agenda här?
Citat:
Men vad skriver du?

Se här:

https://dacostarkivet.wordpress.com/author/fortmahone/page/2/

BILD PÅ FÖRÄLDRAHEMMET
Flygfoto ur förundersökningen. 1. Björstagatan. 2. Eva släpps av här av en väninna. 3. Början av långbacken 4. Platsen där Eva överfölls. 5. Två ungdomar, 17 och 19 år gamla ser Laban springa lös, de ser även en röd damcykel vid vägen ner i backen. 6. Evas föräldrahem på Kapellvägen. 7. En cykel hittas men avfärdas.
6. Evas föräldrahem på Kapellvägen.

6:an visar på Kapellvägen 1.

Till höger ses Kapellvägen 3.
Dina inlägg blir bara sjukare och sjukare
Dom bodde i ett stort hus och inget ovanligt att det finns flera lägenheter i ett hus på samma adress.
Evas pappa bodde ju på samma adress

Bra att du delade den bilden på huset så man ser hur stort det är på Kapellvägen 3.

Ska vi ta det igen? Eva och hennes föräldrar bodde alla 3 på samma adress vid sin död Kapellvägen 3!!!
Citera
2025-02-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ska vi ta det igen? Eva och hennes föräldrar bodde alla 3 på samma adress vid sin död Kapellvägen 3!!!

Det har du rätt i

Ett husnummer ifrån ändrar ändå ingenting av vad jag tidigare har skrivit om Eva, avstånd från hemmet till mordplatsen samt parkeringen.

Brukets Förskola Kapellvägen 1 idag ligger ändå inte på samma tomt som hemmet på Kapellvägen 3 gjorde 1987.
Senast redigerad av Tramsout 2025-02-08 kl. 18:43.
Citera
2025-02-08, 19:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det har du rätt i

Ett husnummer ifrån ändrar ändå ingenting av vad jag tidigare har skrivit om Eva, avstånd från hemmet till mordplatsen samt parkeringen.

Brukets Förskola Kapellvägen 1 idag ligger ändå inte på samma tomt som hemmet på Kapellvägen 3 gjorde 1987.
Nu bodde dom i samma stora hus men i olika lägenheter. Ska du aldrig ge dig och sluta Tramsa
Då kan vi konstatera att enligt dig så har Pudelfrillan ljugit i tråden... eller så är det du som förvillar i vanlig ordning.

För att bevisa att dom bodde på samma husnummer så har jag gjort ett utdrag från dödboken på hela familjen.
Tro du dödboken har fel också? Ja självklart tror du det

Eva och hennes föräldrars uppgifter från dödboken.
https://imgur.com/a/Xm0Rnh6

Men du lär fortsätta att påstå att jag ljuger så ni som är vettiga i huvudet och läser här kan jämföra med familjens gravar.
Citera
2025-02-08, 20:12
Medlem
Citat:
Nu bodde dom i samma stora hus men i olika lägenheter. Ska du aldrig ge dig och sluta Tramsa
Då kan vi konstatera att enligt dig så har Pudelfrillan ljugit i tråden... eller så är det du som förvillar i vanlig ordning.

För att bevisa att dom bodde på samma husnummer så har jag gjort ett utdrag från dödboken på hela familjen.
Tro du dödboken har fel också? Ja självklart tror du det

Eva och hennes föräldrars uppgifter från dödboken.
https://imgur.com/a/Xm0Rnh6

Men du lär fortsätta att påstå att jag ljuger så ni som är vettiga i huvudet och läser här kan jämföra med familjens gravar.

Jag skrev ju att du hade rätt angående husnummer 3.

Citat:
Det har du rätt i

Du måste lära dig att läsa och förstå det jag skriver i tråden.

2016-11-04, 17:49
Citat:
Eva's föräldrahem finns inte kvar idag, både huset och uthuset är rivet. På tomten där huset stod har man byggt ett mindre dagis. Hela området Bruket gjordes om någon gång på nittiotalet, det byggdes då ett flertal nya bostadslängor i gammal stil samtliga med faluröd träfasad och vita knutar, riktigt pittoreskt. Brukets Förskola som den heter och som nu står på Eva's föräldrars tomt uppfördes några år senare. Adresserna på Kapellvägen verkar ha ändrats, i dagsläget har Brukets Förskola adressen Kapellvägen 1 men jag har för mig att Eva's föräldrar hade ett högre nummer när dom bodde på denna plats.

Ingen i tråden har skrivit ut adressen Kapellvägen 3, endast Kapellvägen 1 och att Brukets Förskola har adressen Kapellvägen 1 nu.

Brukets Förskola idag står inte på Eva's föräldrars tomt, den står på tomten ovanför Kapellvägen 3 1987.

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v2.0/?e=641455&n=6981756&z=13&mapprofile=customized&nam e=Kapellv%C3%A4gen%203&layers=%5B%5B%22o2%22%5D%2C %5B%225%22%2C1%2C%225o%22%5D%2C%5B%226%22%2C1%2C%2 26o%22%5D%5D
Senast redigerad av Tramsout 2025-02-08 kl. 20:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in