Citat:
Ursprungligen postat av
KaneBellingham93
Han är nog körd men detta borde vara hans strategi för att hantera situationen:
1. Juridiskt och terapeutiskt stöd:
Ta hjälp av juridiska rådgivare för att hantera anklagelserna och samarbeta i eventuella utredningar.
Samtidigt söka professionell terapi för att bearbeta personliga problem och visa ett engagemang för förändring.
2. Offentlig kommunikation:
Utfärda ett transparent och uppriktigt offentligt uttalande där tidigare misstag erkänns, åtgärder mot rehabilitering beskrivs och en vilja att prioritera barnens välmående uttrycks.
3. Fokusera på familjen:
Prioritera barnens emotionella och fysiska välbefinnande, skydda dem från offentlig kontrovers och ge dem en stabil miljö.
4. Yrkesmässig paus:
Överväg att ta en tillfällig paus från offentliga framträdanden och medieaktiviteter för att fokusera på personlig utveckling och familjeansvar.
5. Samhällsengagemang:
I framtiden delta i initiativ som stödjer offer för misshandel och drogmissbruk, och använda sin plattform för att öka medvetenheten och bidra positivt till samhället.
Vet inte om jag tror att AI är så bra på att göra planer för folk
Han behöver ju först och främst komma till insikt om att han är den problematiska i detta. Utan insikt kommer han aldrig komma vidare.
När han förstått det behöver han fundera på vem det är han vill vara i framtiden. Han tror att han bygger bilden om sig själv som en ”fighter” och att han kan vinna men i själva verket skapar han en bild av sig själv som bitter, beräknande, okänslig, elak
Han har trots allt möjligheten att bli en symbol för något nytt: ”stoic ”, ansvarstagande och rättvist. Har skrivit det innan men om han verkligen vill se ut som vinnaren här (det verkar viktigt för honom) så borde han backa och prata om detta ur ett helt annat perspektiv än han gjort innan. Bort med fokuset om att
vinna i domstol
”Nu när jag låtit domstolens beslut smälta in inser jag att jag inte vill att den här konflikten mellan mig och barnens mamma ska fortsätta. För barnens skull kommer jag att ta tillbaka min överklagan till hovrätten och barnen flyttar till England med C.
Jag älskar mina barn och kommer vara där varannan vecka för att ge dem all min uppmärksamhet och kärlek. Hemma i Sverige kommer jag fortsätta jobba på min musik, välgörenhet, vingården och mig själv. Mitt största fokus kommer vara att stärka mig själv, gå i terapi efter den här tärande tiden och säkerställa att jag håller mig ren framöver. Jag vill inget hellre än att vara en närvarande och kärleksfull pappa.
Till alla er som fortsätter stötta mig vill jag rikta ett enormt tack. I övrigt önskar jag att få slippa fler spekulationer i saken.”
Publicera detta och han är automatiskt back in business med sin folklighet igen. MZ, symbolen för att vara en sund förälder och partner och automatiskt kommer alla hans synder vara förlåtna och skvallervärdet sjunker
C skulle i sin tur se ut som en osamarbetsvillig mobbare om hon efter ett sånt här uttalande inte sänker garden själv