2025-05-05, 09:22
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Är det Camilla Läckberg som avses med 99% av Sveriges artistelit?

Det som avses är att nu inte en jävel från branschen ställer sig på Måns sida.
Erik Segerstedt sa ”jo han har varit min vän men jag är likgiltig, han har levt på det sätt han levt, ingen rök utan eld”.
Marie Serneholt på frågan om vilken relation hon har till Måns: ”Ibland stöter vi på varandra i jobbsituationer, som nu i Masked singer”.
Inget mer. Inget han är så fin, vi är bra vänner eller liknande.
Hon har tidigare fått samma fråga och sagt att de har noll kontakt och så har det varit sen deras förhållande tog slut. Ciara är väldigt bra vän med sitt ex.

Däremot, några profiler som öppet nu stöttar Ciara är:
* Scarlet (som grupp, så alla inblandade då de kommenterar sitt stöd från sitt officiella konto)
* Camilla Läckberg, en av Sveriges mest kända och framgångsrika författare (i Sverige)
* Programledaren för Bachelor
* En hög profil i Stockholms modesfär
* Perla Malmberg, Claes Malmbergs dotter
* Ciaras danspartner i Let’s Dance
+ några andra från Stockholms överklass som känner till kulturbranschen väl och vet vad som försiggår. + diverse instagramprofiler och bloggare som sett och hört om Måns bakom kulisserna.

Men ser vi Eric Saade, Danny, Darin, Agnes, Molly Sandén eller nån annan gammal Idol med schlager-musik komma till Måns undsättning? Nepp.
Inte heller innan han hängde ut alla sina kollegor som kokainmissbrukare som tycker det är helt normalt med droger på en middag.
Citera
2025-05-05, 09:26
Avstängd
vemedinmas avatar
Citat:
Han har sagt att han INTE är sexmissbrukare.
Tror du man går i terapi för att man är otrogen. I strömstedts berättade han att han gick i terapi för sin otrohet.. det gör man enbart om man är notoriskt otrogen =sexmissbruk
Citera
2025-05-05, 09:57
Medlem
Han är sexmissbrukare och kokain missbrukare .
Dags att vakna upp nu.

Citat:
Han har sagt att han INTE är sexmissbrukare.
Citera
2025-05-05, 10:03
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är inte brottsligt att vara sexmissbrukare och vad jag vet så är han inte dömd för narkotikabrott. Det ger inte hans exfru rätt att hänga ut honom på det sätt hon gjorde. Tvärtom är det brottsligt i vårt land att göra så och det är av en anledning.

Om han själv går ut och säger att han är "kolatorsk" och "sexmissbrukare" är det en annan sak. Då får han stå för det själv, men annars faller det under förtal i lagstiftningen och det är en brottslig handling.

Du är allt för kategorisk, Du kan inte uttala dig om det är brottsligt. Det kan mycket väl förhålla sig så men du är inte den som avgör detta. Det är i så fall rättens ansvar att avgöra vad som är brottsligt eller ej, och detta efter sedvanlig prövning där parterna får lägga fram sina argument
Citera
2025-05-05, 10:26
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Tror du man går i terapi för att man är otrogen. I strömstedts berättade han att han gick i terapi för sin otrohet.. det gör man enbart om man är notoriskt otrogen =sexmissbruk
Nej, det sa han inte.
Ryktet kom ursprungligen från ett skämt med Andreas Weise. Artikeln om det har redan nämnts några gånger, här är den igen:
https://www.hant.se/melodifestivalen...rapeut/4986674

MZ själv talade inte om en terapi i Strömstedts, han sa så här om ämnet:
–Är det bekräftelsebehovet som man vill ha stillat?
–Det var nog det.
Jag har tänkt mycket på det. Ja, men det... Jo, det var det nog. Du hade ett bekräftelsebehov som ville stillas – plus att du inte– kanske var nöjd med, eller glad i ditt förhållande. I kombination med att det festades extremt mycket i de perioderna. För så är det ju.

Här berättar han något om terapin, och också att det är ett bekräftelsebehov:
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...kraftelsebehov
Citera
2025-05-05, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Det som avses är att nu inte en jävel från branschen ställer sig på Måns sida.
Erik Segerstedt sa ”jo han har varit min vän men jag är likgiltig, han har levt på det sätt han levt, ingen rök utan eld”.
Marie Serneholt på frågan om vilken relation hon har till Måns: ”Ibland stöter vi på varandra i jobbsituationer, som nu i Masked singer”.
Inget mer. Inget han är så fin, vi är bra vänner eller liknande.
Hon har tidigare fått samma fråga och sagt att de har noll kontakt och så har det varit sen deras förhållande tog slut. Ciara är väldigt bra vän med sitt ex.

Däremot, några profiler som öppet nu stöttar Ciara är:
* Scarlet (som grupp, så alla inblandade då de kommenterar sitt stöd från sitt officiella konto)
* Camilla Läckberg, en av Sveriges mest kända och framgångsrika författare (i Sverige)
* Programledaren för Bachelor
* En hög profil i Stockholms modesfär
* Perla Malmberg, Claes Malmbergs dotter
* Ciaras danspartner i Let’s Dance
+ några andra från Stockholms överklass som känner till kulturbranschen väl och vet vad som försiggår. + diverse instagramprofiler och bloggare som sett och hört om Måns bakom kulisserna.

Men ser vi Eric Saade, Danny, Darin, Agnes, Molly Sandén eller nån annan gammal Idol med schlager-musik komma till Måns undsättning? Nepp.
Inte heller innan han hängde ut alla sina kollegor som kokainmissbrukare som tycker det är helt normalt med droger på en middag.
Nu var inte frågan vilka som öppet tar parti för honom utan det hävdades att 99% av Sveriges artistelit står bakom Ciara. Är det dom du räknar upp som den artisteliten består av menar du?
Sådant som du själv hittat på (Erik Segerstedt) går inte att bemöta. Och vad Marie Serneholt inte säger har inget med något att göra. Inte heller icke namngiven överklass direkt från din fantasifabrik.
Citera
2025-05-05, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Spelar ingen roll vad jag tror, men man kan väl absolut gå I terapi för otrohet om man upplever det som ett problem. Vad jag säger är att han aldrig sagt "jag är en sexmissbrukare".
Citera
2025-05-05, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen009
Han är sexmissbrukare och kokain missbrukare .
Dags att vakna upp nu.
Jag är väldigt mycket vaken. Frågan är inte om han är det, eller inte. Vad jag säger är att han inte sagt att han är, eller erkänt sig själv som, sexmissbrukare. Enkelt.
Senast redigerad av Lazydell 2025-05-05 kl. 10:41.
Citera
2025-05-05, 10:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Du är allt för kategorisk, Du kan inte uttala dig om det är brottsligt. Det kan mycket väl förhålla sig så men du är inte den som avgör detta. Det är i så fall rättens ansvar att avgöra vad som är brottsligt eller ej, och detta efter sedvanlig prövning där parterna får lägga fram sina argument

Det är uppenbart brottsligt att dela skadlig information i stor skala med syfte att skada en person och hänga ut hen som klandervärd (även om uppgifterna är sanna). Sedan om det går att döma exfrun för detta är oklart, eftersom hon verkar gjort det på distans från England och där kan andra lagar och regler gälla. Vi får se hur det går.
Citera
2025-05-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Nej, lagen och lagstiftarna avgör det. Det är inte olagligt att missbruka sex.
Citera
2025-05-05, 10:44
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är uppenbart brottsligt att dela skadlig information i stor skala med syfte att skada en person och hänga ut hen som klandervärd (även om uppgifterna är sanna). Sedan om det går att döma exfrun för detta är oklart, eftersom hon verkar gjort det på distans från England och där kan andra lagar och regler gälla. Vi får se hur det går.

Helt rätt, det jag vände mig mot var att du uttalade att hon gjort sig skyldig till förtal. Jag ser förtal i en juridisk bemärkelse och jag uppfattade att även du gjorde det. Enligt mig kan enbart rätten avgöra om hon gjort sig skyldig till förtal. Det är knappast något som en Flashback jurist klarar av att göra.

Det är rimligt att parterna får lägga fram sin respektive argument kring händelsen innan det avgörs om det föreligger förtal eller inte.
Citera
2025-05-05, 10:49
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Nej, lagen och lagstiftarna avgör det. Det är inte olagligt att missbruka sex.

Begriper inte vad du menar jag kommenterade om Ciara gjort sig skyldig till förtal eller inte. Dessutom så är det faktiskt så att rätten avgör hur lagen ska tolkas i det enskilda fallet. Om.ex du åtalas för mord så kan du bli frikänd eller dömd. Domstolen tolkar den information som partena lägger fram och gör sin egna bedömning om åklaggaren lyckats bevis att det du eventuellt gjort uppfyller rekvisiten för mord och då döms du, lyckas han inte så döms du inte.

Med andra ord så avgör rätten om det Ciara eventuellt gjort uppfyller rekvisiten för förtal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in