Citat:
Detta handlar INTE om hans kompetens som en tänkande människa utan om att han undanhöll information innan sin säkerhetsprövning, som förövrigt gjordes för flera år sedan. Han kan alltså rent tekniskt ha varit utsatt för utpressning under flera år utan att SÄPO har vetat om detta. Det är här allvaret i detta ligger. Att han, trots tydliga instruktioner från SÄPO om att dela med sig av allt som är känsligt och komprometterande, INTE har gjort detta.
Sen tycker jag att det är bedrövligt hur alla homosexuella "profiler" går ut och försvarar honom, som om detta har med hans läggning att göra. Argumentet att "det är vanligt med dicpics bland homosexuella" har verkligen NOLL betydelse. Ingen människa, bög som straight, vill att en kukbild når ens chef, mamma, svärmor etc.
Den här typen av reflexbeteende från andra homosexuella får mig att undra om de verkligen tänker med hjärnan eller om de på riktigt tycker att rätten att vara sig själv oavkortat ska vara överordnad allt i samhället, även rikets (allas vår) säkerhet om så krävs. I sådana fall är det ett större problem som behöver debatteras.
Han får skylla sig själv enligt min mening och bör äga ansvaret istället för att tjura och grina.
Sen tycker jag att det är bedrövligt hur alla homosexuella "profiler" går ut och försvarar honom, som om detta har med hans läggning att göra. Argumentet att "det är vanligt med dicpics bland homosexuella" har verkligen NOLL betydelse. Ingen människa, bög som straight, vill att en kukbild når ens chef, mamma, svärmor etc.
Den här typen av reflexbeteende från andra homosexuella får mig att undra om de verkligen tänker med hjärnan eller om de på riktigt tycker att rätten att vara sig själv oavkortat ska vara överordnad allt i samhället, även rikets (allas vår) säkerhet om så krävs. I sådana fall är det ett större problem som behöver debatteras.
Han får skylla sig själv enligt min mening och bör äga ansvaret istället för att tjura och grina.
Köper argumentet. Mest för att jag tycker att det handlar enormt litet om karlns homosexualitet eller kukbilder, utan precis som du säger - han glömde att nämna dom i en säkerhetskoll. Hade han sagt "ja jag skickade dickpics 2019" hade det här inte vart ett problem alls.
Sen det här med "reflextänk" och bögar - läs tråden och alla heteron som drömmer upp absurda fantasier om vad bögar är. Båda två reaktioner hänger ihop enligt mig.