2025-05-09, 20:34
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Jaså du är gift? Ja, det är ju absolut inga gifta som är otrogna och aldrig har det funnits en kvinna som varit otrogen heller.

Återigen säger det du länkar ingenting om att heterosexuella män skulle vara mindre promiskuösa.
Det är flera faktorer som spelar in när det gäller om någon väljer att vara otrogen eller inte, och om personen skulle ta chansen om tillfället dök upp.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-pa-nagot-satt

varför klarar du inte av att googla innan du postar? För att du egentligen inte söker sanning och vill snacka skit om mig för jag påpekar saker som har faktiskt underlag som du inte tycker om?

Det är så kommunister brukar debattera. Är du kommunist? I så fall kanske det var du som skickade in bilderna? Sluta dra tråden OT.
Citera
2025-05-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
De flesta äldre bögar är pederaster och vill helst knulla pojkstjärt. Det är därför det är en enorm marknad för pojkar som säljer röv till vanliga bögar
Du pratar förstås av egen erfarenhet? :-D

Till skillnad mot unga tjejer som säljer fitta till äldre män. Ingen marknad alls.
Senast redigerad av BennyBoi 2025-05-09 kl. 20:40.
Citera
2025-05-09, 20:37
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Jag förstår på ett sätt vad du menar, men i denna tjänst kan man inte ha skelett i garderoben som kan användas som utpressning för att få del utav info
Om han inte har begått ofredande eller sexualbrott är det otroligt märkligt att en bild om än intim, stoppar hans karriär. I Sverige ska man inte kunna använda sexuell skambeläggning hur som helst.

Otroligt märkligt att folk systematiskt kan göra hur mycket fel som helst i sina arbeten utan minsta kritik eller att någon kan anmäla dem så det blir konsekvenser men någon som har haft ett aktivt sexliv som inkluderat sexting och Grindr, kan ryka snabbt som attan.

Bor vi i en demokrati där människor är fria med rättigheter, eller är det någon låtsasvärld man matats med som egentligen inte finns på riktigt?
Citera
2025-05-09, 20:38
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Jag har fått för mig att många inom diplomat branschen är bögar. Tror dom lockas av glammiga champagne fester med snittar och möjlighet att träffa unga exotiska pojkar. Å andra sidan blir dom utsatta för utpressning av ryssar och jänkare.

Kan också vara så att jag läst för många spionromaner.
Att homosexuella män är kraftigt överrepresenterade inom diplomatkåren har jag själv kunnat observera på hyfsat nära håll. Hur länge det har varit så vet jag inte. Det är i alla fall ett intressant fenomen som mer och mer verkar ha gjort sig gällande inom bl.a. statsapparaten och media i stort. Orsakerna kan man spekulera kring, jag har själv inte någon utvecklad teori, men svågerpolitik tror jag förekommer i viss mån (inte för att det skulle vara unikt för homosexuella män heller).

Vad som åtminstone är ett historiskt faktum är KGB (och säkerligen också STASI m.fl., och möjligen även västliga underrrättelsetjänster, men det är inget jag vet säkert) betraktrade homosexuella män som särskilt lämpade att rekrytereras som spioner. Sedan kan man dra vilka slutsatser man vill utifrån det.

Jag kan inte tala för hur KGB resonerade men den mest välvilliga tolkningen eller teorin (från ett modernt perspektiv så att säga) var att KGB betraktade homosexuella som en marginaliserad och utstött grupp, tvingad av samhället att dölja sin sanna natur, som mindre benägen att vara lojal mot sitt fosterland, vilket i så fall skulle vara mindre relevant idag. Jag tror t.ex. inte att ryska underrättelsetjänster, av rätt uppenbara skäl, idag skulle röna större framgångar bland homosexuella Ukrainafanatiker än bland heterosexualla sådana.

Både världen, Ryssland, dess underrättelsetjänster och statsideologi (inte för att sovjetkommunismen var välvilligt inställd till homosexualitet, men heller inte fientlig på samma ärligt talat lite överdrivna och pompösa sätt som Ryssland idag), och homosexuellas ställning, särskilt i västliga samhällen, ser annorlunda ut idag.

Men det finns också en hel del andra teorier man kan ha kring varför homosexuella män skulle vara särskilt lämpade som mål för rekrytering i allmänhet, som kan vara precis lika relevanta idag som för KGB under Kalla kriget.
Senast redigerad av Tjackmoster 2025-05-09 kl. 20:46.
Citera
2025-05-09, 20:38
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Varför är bögar en säkerhetsrisk? Det är du som har konstiga värderingar
För det första är det inte jag som gjort den bedömningen.
Men om du vill ha min syn på det hela så är den klar.
Bögar är perversa typer och helt olika normala hetrosexuella Jonas Gardell bekräftar det i sitt försvarstal i Expressen i dag.
Citera
2025-05-09, 20:39
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Om han inte har begått ofredande eller sexualbrott är det otroligt märkligt att en bild om än intim, stoppar hans karriär. I Sverige ska man inte kunna använda sexuell skambeläggning hur som helst.

Otroligt märkligt att folk systematiskt kan göra hur mycket fel som helst i sina arbeten utan minsta kritik eller att någon kan anmäla dem så det blir konsekvenser men någon som har haft ett aktivt sexliv som inkluderat sexting och Grindr, kan ryka snabbt som attan.

Bor vi i en demokrati där människor är fria med rättigheter, eller är det någon låtsasvärld man matats med som egentligen inte finns på riktigt?

Han har väl valt sin avgång själv? Han hade kunnat stanna och ta fighten om det var så att han stod för sin sexualitet och sitt raggande på grindr?
Citera
2025-05-09, 20:40
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Från X...

https://x.com/PlainviewLegacy/status...34900166386126

Helvete! Det är rena rama grooming gangs som jobbar inom UD!

Äckliga jävla pojkknullare!
Citera
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Från X...

https://x.com/PlainviewLegacy/status...34900166386126

Det namnet låter som ett artistnamn på Only Fans. Det måste vara taget. Med allitteration och allt.

Bara där skulle regeringen ha dragit i handbromsen. Nu drogs det i en annan spak.

Var kommer regeringen hitta nästa storvärvning till posten som säkerhetsrådgivare?

Har hört att det är ståfräsgaranti bland klientelet på spa-avdelningen, vad gäller välsorterade badhus.
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
För det första är det inte jag som gjort den bedömningen.
Men om du vill ha min syn på det hela så är den klar.
Bögar är perversa typer och helt olika normala hetrosexuella Jonas Gardell bekräftar det i sitt försvarstal i Expressen i dag.

Men på vilket sätt är det en säkerhetsrisk om det knullas lite röv på topp-möten världen över?
Citera
2025-05-09, 20:42
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarPowered
Han har väl valt sin avgång själv? Han hade kunnat stanna och ta fighten om det var så att han stod för sin sexualitet och sitt raggande på grindr?
Måste antingen bero på klimatet av skambeläggning och då vara påtvingat eller något mindre bra ur det förflutna.

Sexting känns väldigt långsökt som skäl till att aldrig kunna få ha politiska uppdrag om det skett i samtycke.
Citera
2025-05-09, 20:43
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster

Varken du eller jag har sett bilderna det finns intima bilder och perversa bilder.
Citera
2025-05-09, 20:44
Medlem
Det är mycket konstigt att Kristersson går på så starkt att hitta den som skickat bilderna.

Bilderna verkar ju inte vara oäkta och ett bekännande har ju även givits att han haft konto på grindr med denna typ av bilder.

Detta känns mer som att Kristersson känner sig väldigt bajsnödig och vill flytta fokus från sig själv till att hitta en annan skyldig som kan sättas i rampljuset.

Kristersson är nog mycket medveten om att hans dagar som statsminister är räknade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in