2025-05-10, 21:38
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Precis, ingen vet om det blivit sagt, hur det blivit sagt eller om det var sagt på skoj. Två människor uppfattar en händelse helt olika. Förstår inte varför C måste skriva om allt på IG, hon blottar familjen helt. Undrar om hon själv druckit vin i närheten av sina barn någon gång? Hon ska kanske inte kasta sten i glashus. Tatuerar sig med danskompisen som hon förövrigt slingrade sig runt. Kanske tur eller otur att hon bara var med en vecka.
Jämför du vin med kokain och dans med sexmissbruk?
Citera
2025-05-10, 21:39
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
En användare som har en osund övertygelse om att C skulle vara, jag citerar, ”Sveriges Amber Heard” har påstått i tråden att barnen kommer fara illa fysiskt om de överförs till England eftersom att M inte kommer kunna vara där och se till att de får näringsriktig mat
Han är ju för fan aldrig hemma så hur vet han vad barnen får för mat? En riktig psykopat som säkert har små kameror uppsatta. Varför drog han inte upp det i rätten? Ciara verkar vara en otroligt mjuk och fin tjej. Ska bli skönt när hon blir av med tyrannen men frågan är om han nånsin kommer ge upp att plåga henne. Jag avskyr mumsfan mer och mer för varje dag. Kunde inte tro att den smilande gubben var så hemsk. Svärmorsdröm? Möjligen mardröm.
Citera
2025-05-10, 21:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Precis, ingen vet om det blivit sagt, hur det blivit sagt eller om det var sagt på skoj. Två människor uppfattar en händelse helt olika. Förstår inte varför C måste skriva om allt på IG, hon blottar familjen helt. Undrar om hon själv druckit vin i närheten av sina barn någon gång? Hon ska kanske inte kasta sten i glashus. Tatuerar sig med danskompisen som hon förövrigt slingrade sig runt. Kanske tur eller otur att hon bara var med en vecka.
Det kan man fråga sig. Bekräftelsebehov kanske?
Oh, ja det har hon. Exempelvis på ensam skogspromenad med barn & barnvagn. Fast personligen är jag ganska liberal och tycker inte just vinet är så farligt jämfört med annat.
Citera
2025-05-10, 21:43
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Du glömmer den viktigaste punkten, Måns har nyligen varit inne i ett långvarigt missbruk
Det är nog därför föräldrarna inte fattat hur påtänd han är/varit i många år. Dom har bara sett han sån och trott att det var det normala tillståndet. Nu är han nog bitter och sur så dom kanske ser "rätt" Måns. Dock tror jag inte att han slutat med droger då rättegången är överstökad. Om överklagan går igenom så tror jag inte att personerna närvarar utan Hovrätten tittar på vad som ska förhandlas om. Kan ha fel men har fått den uppfattningen.

Om någon i tråden känner till hur överklagan går till så vore det välkommet med fakta.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-05-10 kl. 21:45.
Citera
2025-05-10, 21:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Du verkar inte fatta vad som gäller. Domen kvarstår och han måste komma med nåt nytt och helst riktigt smaskigt. Förmodligen en bisarr lögn eftersom han inte tog upp det i TR. Jag tror vad som helst om fanskapet.
.
Alltså, ett litet tips om du vill kommentera vad jag skrivit; börja med att läsa. Från början till slut.
Citera
2025-05-10, 21:50
Medlem
Vem är Ms presskontakt och vem är det som alltså gett honom råd just nu? Är det en kvalificerad person?

Jag tvivlar på att det är någon med erfarenhet av krishantering med tanke på det totala haveriet
Citera
2025-05-10, 21:52
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice0000
En som reagerat på att det räcker med att läsa de 20 första sidorna i tråden, därefter är det bara upprepningar. De som försöker komma med andra tankar och ideer ska tystas ned. Sådana personer, mobbare, är inte lämpliga till att avgöra var barnen ska bo eller inte.
Nej, och därför avgjorde Tingsrätten detta. Dom första 20 sidorna i tråden handlar om ifall Måns är jude och bög.
Citera
2025-05-10, 22:24
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confuze
Hur tror ni att Måns kommer agera framåt? Låt oss anta att alla eventuella försök att överklaga avslås och TR beslut kvarstår - Dvs att C kommer ta med barnen till England där de kommer växa upp och ha sin permanenta bas.

Tror ni han viker sig och flyttar till England för närhet till barnen? Eller kommer han vara beredd att offra dem för att få det bekvämare arbetsmässigt i Sverige (Om han nu inte är fullkomligt cancelled..).
Jag tror han kommer fortsätta bråka så länge han lever. Såna där personer ger sig inte då dom är fyllda av hat och hämdbegär. Finns otaliga exempel på detta och det kan gå åt helvete om det vill sig illa. Måns drar sig inte för nånting och struntar helt i sina barns välbefinnande. Hade han varit en normal person skulle han gjort allting tvärtemot och i detta fall sett till sin egen hälsa. Nu är han argare än vanligt och jag tror det leder honom till den lokala langaren.
Citera
2025-05-10, 22:31
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Klar är överklagande kommer ske efter vad jag läst, lite luddigt skrivet kring barnens hemvist kan jag tycka!
Men det kommer tillföras nya bevis i detta sammanhang vid överklagande!
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Väldigt tveksamt att Måns kommer lägga fram nya, relevanta bevis. Vad skulle det vara tänker du? Och om han har mer bevis varför presenterade han dem inte i tingsrätten?
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Är det ett dispositivt tvistemål så måste de motivera ny bevisning, och kanske hävda att de förut varit förhindrade från att lägga fram den.
Men nu vet jag inte riktigt vad det är för typ av tvistemål.

Om prövningstillstånd i hovrätten i tvistemål:
Citat:
I tvistemål och ärenden krävs det att hovrätten först tar ställning till om den ska tillåta att målet tas upp i hovrätten. Om hovrätten kommer fram till att målet ska prövas i hovrätten meddelar hovrätten prövningstillstånd. Beslut om prövningstillstånd fattas normalt av tre domare.

Hovrätten ska ge prövningstillstånd i fyra fall:

- När hovrätten är tveksam till om tingsrätten dömt rätt.
- Om det behövs för att hovrätten ska kunna bedöma om tingsrätten dömt rätt.
- Om det är viktigt att hovrätten prövar målet för att andra domstolar ska få vägledning inför framtida bedömningar av liknande frågor.
- När det annars finns synnerliga skäl att pröva överklagandet, till exempel om tingsrätten har begått ett allvarligt misstag.
Källa: Överklaga till hovrätten

Det har tidigare i tråden nämnts en HD-dom Ö 2300-19 (Överflyttningsmål Sverige/Belgien).

I hovrättensdomen kan man läsa:

Citat:
Parternas talan I hovrätten
"Parterna har åberopat samma omständigheter som i tingsrätten och har därutöver gjort huvudsakligen följande förtydliganden och tillägg."
och
Citat:
Utredning i hovrätten
"Parterna har åberopat samma bevisning som i tingsrätten och x har därutöver åberopat viss ny skriftlig bevisning i hovrätten."

Den hovrätten upphävde tingsrättens oeniga dom.

Vilket inte ger någon egentlig fingervisning om hovrätten nu 2025 kommer bevilja prövningstillstånd.
Men MZ har yrkat att tingsrättens beslut inhiberas, så hovrätten borde meddela någon form av beslut på måndag, antingen bara ett beslut i frågan om inhibition eller så kanske beslut om både inhibition och prövningstillstånd.

Citera
2025-05-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Men det var nåt år han sa till henne när de var ute på date på hennes födelsedag att han aldrig skulle missa chansen att ligga med Megan Markle om han fick den. Precis det alla kvinnor vill höra när de fyller år (eller andra dagar), vilka andra kvinnor deras man vill ligga med 😂

De två förtjänar varandra. Hua
Citera
2025-05-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Jämför du vin med kokain och dans med sexmissbruk?

Alkohol är precis lika illa för barnen. Och om hon hade barnens bästa framför ögonen hade hon plockat bort de farliga redskapen från tomten.

Nu pratar om honom med grava lögner och henne som ett oskyldigt offer, en ulv i fårakläder som beskyller honom för vad hon faktiskt själv gör - offentligt.

Hoppas Flashback en dag blir olagligt och att man får anmäla efter vad som skrivits, många ligger då risigt till ang förtal. Sedan är ni ganska löjliga och dramatiska med ert flockbeteende och rädsla. Alla har rätt till en andra chans, allt annat är vansinnigt.

Man skall aldrig prata illa om den andre föräldern inför barnen för de är lika stor del av dem båda. Ni har skadat barnen värst av alla, hur känns det
Citera
2025-05-10, 23:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Det osar ”livets hårda skola” om dig. Själv har jag dubbla utbildningar varav en på masternivå

På trådens ämne, skvaller om M: Jag har trots allt varit på efterfest med M för sisådär 11 år sedan. Det var under tiden han var ihop med A och han hade då fullt upp med en särskild (annan) beundrarinna

Ha. Har aldrig hört/sett någon berätta att de varit på samma fest som Måns utan att det inbegripit att han varit otrogen på festen. Fy fan för att ha ett förhållande med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in