2025-05-10, 18:33
Medlem
Miss Drusillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViVetIngenting
Vilken agenda har du då?

Jag har ingen agenda. Läser det som framkommer här och i FUP:en och försöker bilda mig en uppfattning av vad som hänt.
Citera
2025-05-10, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
Varför skriver CN så här https://ibb.co/zHS3tQ9Y dagen efter händelsen när han också säger att han kommer ihåg allt, inte var så full och är i chock när han hör anklagelserna?

Han vet ju att han har gått för långt och har ångest över det.

I förhören säger han att han skrev så för att ge målsäganden en chans att ge sin version. Tolkar det som att han menar att eftersom han säger att han inte minns så skulle hon kunna hävda att inget hände.
Citera
2025-05-10, 18:48
Medlem
Lorbass avatar
Ber om ursäkt för att jag skapade förvirring för en del i tråden genom att påstå att det var CN som sökt på vad som räknas som sexualbrott innan själva händelsen inträffade.

Det blir ju nästan ännu konstigare att det är BO som gjort det. Varför? Ingen av dem säger ju att de räknat med att träffa den andre i stadens nattliv just den kvällen.

Man kan ju liksom inte gå på krogen ner inställningen "ikväll ska jag sätta dit någon för våldtäktsförsök, bäst att kolla upp lite innan". Eller "ska bara googla lite på våldtäkt ifall det råkar hända något ikväll".

Jag har själv ingen vetskap i om de har legat innan detta hände men kan tycka att deras sms borde vara väldigt mycket snaskigare i sånt fall? Det är ju svintråkiga meddelanden som skickats dem emellan.
Citera
2025-05-10, 19:11
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamil
I förhören säger han att han skrev så för att ge målsäganden en chans att ge sin version. Tolkar det som att han menar att eftersom han säger att han inte minns så skulle hon kunna hävda att inget hände.
Haha fan vad han ljuger.
Han ljuger om att han ljuger för hennes skull.

Hade det varit så, varför raderar man meddelandet då?
Han skrev för att han visste att han varit sliskig och kåt.
Ångesten blev större när hon inte svarade som ledde till att han ångra det han skrev och raderade meddelandet
Citera
2025-05-10, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorbas
Ber om ursäkt för att jag skapade förvirring för en del i tråden genom att påstå att det var CN som sökt på vad som räknas som sexualbrott innan själva händelsen inträffade.

Det blir ju nästan ännu konstigare att det är BO som gjort det. Varför? Ingen av dem säger ju att de räknat med att träffa den andre i stadens nattliv just den kvällen.

Man kan ju liksom inte gå på krogen ner inställningen "ikväll ska jag sätta dit någon för våldtäktsförsök, bäst att kolla upp lite innan". Eller "ska bara googla lite på våldtäkt ifall det råkar hända något ikväll".

Jag har själv ingen vetskap i om de har legat innan detta hände men kan tycka att deras sms borde vara väldigt mycket snaskigare i sånt fall? Det är ju svintråkiga meddelanden som skickats dem emellan.

Den tidigaste sökningen jag kan hitta i FUP:en görs 15:14 på lördagen 22 februari. Alltså flera timmar efter händelserna i lägenheten.
Citera
2025-05-10, 19:44
Avstängd
Spelar väl ingen roll hur hon ser ut? Det viktiga är väl att kommunalrådssåssen är en våldtäktsman? Eller åtminstone en såsse med väldigt dåligt omdöme?

Ska han få bestämma över andra människor och få jävligt bra betalt för det?

Nej tack.
Citera
2025-05-10, 20:01
Medlem
Lorbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamil
Den tidigaste sökningen jag kan hitta i FUP:en görs 15:14 på lördagen 22 februari. Alltså flera timmar efter händelserna i lägenheten.
Äh men gud va fan... Det är ju jag som tydligen förlorat förmågan att ens tolka klockan rätt. Ger mig själv skrivförbud nu.
Citera
2025-05-10, 22:21
Medlem
Citat:
Varför skriver CN så här https://ibb.co/zHS3tQ9Y dagen efter händelsen när han också säger att han kommer ihåg allt, inte var så full och är i chock när han hör anklagelserna?

Han vet ju att han har gått för långt och har ångest över det.

Sen tycker jag att folk faktiskt glömmer vilken äcklig människa han är som försöker knulla andras flickvänner/fruar. Han tänker bara på sig själv, även när han säger att "jag skrev bara för att jag undrade om det var okej mellan hon och hennes man då hon var otrogen".
Han säger bara så för att flytta fokuset på hon och hennes otrohet, för att minska fokuset på han självs dåliga omdöme som har skapat situationen.
Tänk att ha en vän som "CN" som försöker knulla andras fruar och inte bryr sig ett skit om att det kan förstöra allt det den familjen har byggt upp.
Och han ska snacka om solidaritet

Shit - det där är nästan case closed... OM det nu är äkta...

Många i tråden har inte koll på hur tolkningen av lagstiftningen ändrats de senaste decennierna.

Påhejat av Claes eget parti så klart.

En kvinna kan numera ångra sig när som helst under sexet och om mannen inte reagerar inom en mikrosekund - eller för den delen kan visa upp skriftligt bevis på samtycke - så är han rökt.

Men i och med att nämndemännen är politiskt tillsatta kan givetvis andra regler gälla för politiker.

Vissa utspel från sossekräk från resten av Norrbotten antyder att partiet i stort sett dumpat äcklet redan. Sedan finns det kanske lokalt några efterblivna sozzar som fortfarande betraktar honom som sin gud och inte hängt med i svängarna. Till exempel att klanen Sammeli slängt honom rejält under bussen.
Citera
2025-05-10, 22:24
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Shit - det där är nästan case closed... OM det nu är äkta...

Många i tråden har inte koll på hur tolkningen av lagstiftningen ändrats de senaste decennierna.

Påhejat av Claes eget parti så klart.

En kvinna kan numera ångra sig när som helst under sexet och om mannen inte reagerar inom en mikrosekund - eller för den delen kan visa upp skriftligt bevis på samtycke - så är han rökt.

Men i och med att nämndemännen är politiskt tillsatta kan givetvis andra regler gälla för politiker.

Vissa utspel från sossekräk från resten av Norrbotten antyder att partiet i stort sett dumpat äcklet redan. Sedan finns det kanske lokalt några efterblivna sozzar som fortfarande betraktar honom som sin gud och inte hängt med i svängarna. Till exempel att klanen Sammeli slängt honom rejält under bussen.
Vad om det är äkta? Han har ju skrivit det själv?
Citera
2025-05-10, 22:31
Medlem
Citat:
Vad om det är äkta? Han har ju skrivit det själv?

Det är lite märkligt formulerat i FUP:en och framgår inte fullständigt om det är själva meddelandet eller hennes återgivande av det. Märkligt.

Men jag tror han är rökt nu.

Om de inte får ihop en massa sozzar och liberaler och annat skräp som nämndemän.

Han skulle bara ha erkännt och sluppit att uppmärksamhet.

Krupit tillbaka till Finland och försökt starta om någon slags karriär där.

Kanske som gatsopare eller något dylikt som kan passa hans alkoholvanor liiite bättre.
Senast redigerad av PeterBjorkman 2025-05-10 kl. 22:34.
Citera
2025-05-10, 22:42
Medlem
Citat:
Det är väl inte uppenbart? Jag får för mig att han har försökt med tjatsex.

Jag får för mig att hon medvetet lurat honom i en klassisk honungsfälla.
Citera
2025-05-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Det är lite märkligt formulerat i FUP:en och framgår inte fullständigt om det är själva meddelandet eller hennes återgivande av det. Märkligt.

Men jag tror han är rökt nu.

Om de inte får ihop en massa sozzar och liberaler och annat skräp som nämndemän.

Han skulle bara ha erkännt och sluppit att uppmärksamhet.

Krupit tillbaka till Finland och försökt starta om någon slags karriär där.

Kanske som gatsopare eller något dylikt som kan passa hans alkoholvanor liiite bättre.

Som jag har förstått det memorerade hon och skrev sen ner meddelandet när det raderades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in