Citat:
Ursprungligen postat av
Burnwine
Varför skriver CN så här
https://ibb.co/zHS3tQ9Y dagen efter händelsen när han också säger att han kommer ihåg allt, inte var så full och är i chock när han hör anklagelserna?
Han vet ju att han har gått för långt och har ångest över det.
Sen tycker jag att folk faktiskt glömmer vilken äcklig människa han är som försöker knulla andras flickvänner/fruar. Han tänker bara på sig själv, även när han säger att "jag skrev bara för att jag undrade om det var okej mellan hon och hennes man då hon var otrogen".
Han säger bara så för att flytta fokuset på hon och hennes otrohet, för att minska fokuset på han självs dåliga omdöme som har skapat situationen.
Tänk att ha en vän som "CN" som försöker knulla andras fruar och inte bryr sig ett skit om att det kan förstöra allt det den familjen har byggt upp.
Och han ska snacka om solidaritet
Shit - det där är nästan case closed... OM det nu är äkta...
Många i tråden har inte koll på hur tolkningen av lagstiftningen ändrats de senaste decennierna.
Påhejat av Claes eget parti så klart.
En kvinna kan numera ångra sig när som helst under sexet och om mannen inte reagerar inom en mikrosekund - eller för den delen kan visa upp skriftligt bevis på samtycke - så är han rökt.
Men i och med att nämndemännen är politiskt tillsatta kan givetvis andra regler gälla för politiker.
Vissa utspel från sossekräk från resten av Norrbotten antyder att partiet i stort sett dumpat äcklet redan. Sedan finns det kanske lokalt några efterblivna sozzar som fortfarande betraktar honom som sin gud och inte hängt med i svängarna. Till exempel att klanen Sammeli slängt honom rejält under bussen.