2025-05-10, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Erik Granqvist pratar redan om guld,innan pucken släpps mot Slovakien...hybris råder

Gick inte lika lätt för ditt älskade Finland va?
Citera
2025-05-10, 10:01
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Tycker dom som lägger spelschemat borde ha mera feeling och tex lägga matchen mot Finland på en lördag istället för en veckodag.

För festen skull, men så verkar inte alla resonera.
Sverige Finland säljer man ut oavsett dag. Sverige Österrike kräver en lördag för fullsatt
Citera
2025-05-10, 10:25
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Sverige Finland säljer man ut oavsett dag. Sverige Österrike kräver en lördag för fullsatt

Ja det låter ju så logiskt nu när du säger det. Jag är för lite business minded tror jag.

Cash is king.
Citera
2025-05-10, 10:32
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Okej insats av Tre Kronor mot ett svagt Slovakien.
Nu lär väl man få mothugg av finnarna här inne men av det jag såg av Finland idag så var något extremt dåligt. Alltså Garpenlöv-nivå dåligt nästan. Man måste kunna se nyktert på insatser utan att bli färgblind.
Jo, men man har ju sett hur många gånger som helst att lag har spelat totalt uruselt och med knapp nöd hankar sig fram tills kvartsfinal. Men väl där så exploderar dom plötsligt och vinner inte bara kvartsfinalen utan till slut också vinner guld
Citera
2025-05-10, 11:13
Medlem
Får säga att arenan avseende läktare etc är en klar förbättring. Bättre akustik också med det nya taket. De andra faciliteterna är lika dåligt som förut. Långa köer till entréer, dåliga toaletter, kiosker etc. En besvikelse att man inte kunnat förbättra detta också.
Citera
2025-05-10, 11:16
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Får säga att arenan avseende läktare etc är en klar förbättring. Bättre akustik också med det nya taket. De andra faciliteterna är lika dåligt som förut. Långa köer till entréer, dåliga toaletter, kiosker etc. En besvikelse att man inte kunnat förbättra detta också.
Haha, jag gillade din felskriving först
Men kul att höra att det blivit bättre. Jag kan dock sakna ståplats i en arena där det spelas hockey... eller finns det en sådan? Jag såg iaf ingen.
Citera
2025-05-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Haha, jag gillade din felskriving först
Men kul att höra att det blivit bättre. Jag kan dock sakna ståplats i en arena där det spelas hockey... eller finns det en sådan? Jag såg iaf ingen.

Ja, ibland går det fort

Ingen ståplats, kan hålla med om det.

Nä, men en riktigt bra arena. Tyckte att det var rätt bra drag igår med tanke på motståndet.
Det kommer bli ett jäkla drag att spela fullsatta SHL-matcher där, för att inte tala om eventuella framtida derbyn.
Citera
2025-05-10, 12:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Jag tillhör lägret som tycker Ziba-kedjan var helt ok trots allt, om ett sånt läger finns. Zibban själv gjorde ett habilt jobb som back. Det såg rätt nonchalant ut i offensiven när den kedjan var inne, men precis varenda passning satt ju på bladet.

Sverige sammantaget totalt överlägset. Hoppas inte att det är en sån där turnering där vi går rent i gruppen och sen går bort oss i slutspelet.
Citera
2025-05-10, 12:23
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jo, men man har ju sett hur många gånger som helst att lag har spelat totalt uruselt och med knapp nöd hankar sig fram tills kvartsfinal. Men väl där så exploderar dom plötsligt och vinner inte bara kvartsfinalen utan till slut också vinner guld
Du beskrev precis Kanada
Citera
2025-05-10, 13:11
Bannlyst
Vad är det för idioter som skapat grafiken, matchklockan syns knappt 😡😡😡
Citera
2025-05-10, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Stort av dig att erkänna, snart tar vi över Sverigestan!

Nu tar du lite väl stora ord.

Vi vill ha kvar er som buffertzon mot Ryssdjäveln.

Det var Sveriges historiskt bästa beslut att dra oss ut Finland och istället låt Finland bli til len buffertzon mot lede fi.
Citera
2025-05-10, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tillhör lägret som tycker Ziba-kedjan var helt ok trots allt, om ett sånt läger finns. Zibban själv gjorde ett habilt jobb som back. Det såg rätt nonchalant ut i offensiven när den kedjan var inne, men precis varenda passning satt ju på bladet.

Sverige sammantaget totalt överlägset. Hoppas inte att det är en sån där turnering där vi går rent i gruppen och sen går bort oss i slutspelet.

Det är ju en svensk tradition.

Köra järnet under gruppspelet för att kuka ur totalt i kvarten eller semifinalen.

Kanada har förstått det där.
Det räcker att lägga i trean och glida fram för att gå till kvartsfinal.
Där börjar allvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in