2025-05-09, 21:42
  #1081
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Tjeckien, Schweiz...men mindre i antal.

Sant.
Citera
2025-05-09, 22:22
  #1082
Medlem
Frågan är hur många mål Larsson/Brodin kommer att släppa in 5 mot 5.. kan inte bli så mycket stabilare..
Citera
2025-05-09, 22:29
  #1083
Medlem
Okej insats av Tre Kronor mot ett svagt Slovakien.
Nu lär väl man få mothugg av finnarna här inne men av det jag såg av Finland idag så var något extremt dåligt. Alltså Garpenlöv-nivå dåligt nästan. Man måste kunna se nyktert på insatser utan att bli färgblind.
Citera
2025-05-09, 23:05
  #1084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Okej insats av Tre Kronor mot ett svagt Slovakien.
Nu lär väl man få mothugg av finnarna här inne men av det jag såg av Finland idag så var något extremt dåligt. Alltså Garpenlöv-nivå dåligt nästan. Man måste kunna se nyktert på insatser utan att bli färgblind.

"Ok" insats?

Jo iofs. Vi har mer bränsle att ge när det behövs.
Citera
2025-05-09, 23:07
  #1085
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
2-0 till Toronto nu. Ser inte ljust ut med svenskar därifrån. Eller håller Halland öppet så länge...hmm.
Citera
2025-05-09, 23:43
  #1086
Medlem
PastorLULs avatar
Är imponerad av Edvinsson. Ser otroligt stabil ut trots åldern. Kommer bli en riktig klippa i både Detroit och Tre Kronor i framtiden.
Citera
2025-05-10, 01:33
  #1087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Tre Kronor är mer skakigt. Nära att Markström släpper in en puck

Ja jäkla nära! Förstår att du är upprörd när ni höll på att torska mot Österrike Österrike är en jäkligt vass nation för länder som Finland.
Simpel för oss Nationer som Sverige, Kanada, Usa och Tjeckien. 💪
Citera
2025-05-10, 08:22
  #1088
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Okej insats av Tre Kronor mot ett svagt Slovakien.
Nu lär väl man få mothugg av finnarna här inne men av det jag såg av Finland idag så var något extremt dåligt. Alltså Garpenlöv-nivå dåligt nästan. Man måste kunna se nyktert på insatser utan att bli färgblind.
Går inte dra några växlar av finland i år då de har ett extremt dåligt lag. Dom kanske kan blixtra till och vinna mot någon toppnation ändå på ren vilja, men överlag blir det nog inga större framgångar.
Citera
2025-05-10, 08:38
  #1089
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
GM Pittsburgh/Canada: Kyle Dubas. Dubas var även GM i FourNation. Vill föra Canada till VM-guld. Släpper inte EK65. EK 65 spelade alla 82 matcher.

Jon Cooper:Tampa Bay Lightning: Headcoach i FourNation för Canada. Släpper inte Hedman. ( benbrott bara en cover-up). Såg någon att Hedman knappt kunde ta sig till båset under slutspelet? Missade Hedman någon match under slutspelet?

Lindy Ruff: Buffalo Sabres: Assisterande coach i Canada i OS-lagen 2010 samt 2014. Släpper inte Dahlin. Dahlin hade inga rapporterade skador under 2025. Spelade de sista matcherna i grundserien fast Buffalo inte hade någon chans på slutspel.

Vi vet att kanadensiska tränare/GM helst inte släpper spelare..för att Canada skall vinna VM-guld..

En konspiration..eller?

Det behöver nog inte vara en konspiration med tanke på hur smutsig Kanadas historia är för att till varje pris vinna.
Citera
2025-05-10, 08:45
  #1090
Medlem
Förutom Finlandsmatchen (Finland steppar oavsett kvalitet på truppen alltid upp i de här matcherna) är det walk in the park-matcher fram till Kanada. Synd att Tre Kronor ställs på prov så få gånger i gruppspelet, då blir det svårt att skruva på eventuella förbättringar tills VM börjar på riktigt (från och med kvartsfinalerna).

Hur som helst så får Tre Kronor ändå satsa på att försöka komma före Kanada i gruppen. En förstaplats skulle förmodligen leda till ett kvartsfinalsmöte med Tyskland, som känns svagare än Schweiz, Tjeckien och USA.
Citera
2025-05-10, 09:29
  #1091
Medlem
Majsmannen2s avatar
Tycker dom som lägger spelschemat borde ha mera feeling och tex lägga matchen mot Finland på en lördag istället för en veckodag.

För festen skull, men så verkar inte alla resonera.
Citera
2025-05-10, 09:31
  #1092
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorLUL
Är imponerad av Edvinsson. Ser otroligt stabil ut trots åldern. Kommer bli en riktig klippa i både Detroit och Tre Kronor i framtiden.

Det lilla intryck jag också fått av honom.

Den spelare jag ser fram emot att bekanta mig lite extra noga med under detta VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in