2025-05-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Gm ska ha blivit av med vårdnaden om sina barn igår 8/5-25. Läste jag på facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av SynonymQ
Var på Facebook? Kan du länka?
Citat:
Ursprungligen postat av Censere
Vart?

Hittade..
https://files.fm/u/gytdy5f226

https://www.facebook.com/share/p/15UiZtVvoq/?
Citera
2025-05-09, 23:07
Medlem
CalzoneItalias avatar
Det skrevs att gm låg på operationsbordet för skador han åsamkat sig själv . Har han skjutit sig själv eller vad har han skadat sig med?
Citera
2025-05-09, 23:08
Medlem
Citat:
Hittade..
https://files.fm/u/gytdy5f226

https://www.facebook.com/share/p/15UiZtVvoq/?

Tack!! Orkade inte leta upp..
Citera
2025-05-09, 23:09
Medlem
Baserat på linkedin så ser karriären ut att ha kraschat för honom 2021.
Han hade gått från snickare till butikschef till key account manager, där han var många år och även jobbade med produktutbildning och projektledning.
2021 tillbaks som snickare och har därefter hoppat runt som snickare på fyra olika företag.
Citera
2025-05-09, 23:22
Medlem
CalzoneItalias avatar
Ingen vet väl ännu hur detta gått till? Sköt han flickvännen först och sen åkte och försökte ta livet av exet eller vice versa? I vilken bostad hittades mannen skadad eftersom jag läste att han bars ut på bår.

Många frågor man vill ha svar på men man får väl avvakta polisens brottsplatsundersökning.
Citera
2025-05-09, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhej98
För att det är en kvinna

Nej, det kan inte vara ett av brottsoffrens kön som orsakat att polisen utfärdar VMA. Inte ens den misstänktes kön hade med det beslutet att göra. Set som varit grund för beslutet är att

* MGM antogs vara beväpnad med skjutvapen och /eller kniv
* MGM rörde sig på allmän plats och på ett stort område
* MGM hade dödat /mördat
* barn hade varit på de områdena när MGM begått gärningarna

Möjligt att han vid förhör kan ta upp det som sagts här att han "skonat" barnen, men det kan man inte veta förrän MGM hade gripits

Ska man ta större hänsyn till om BO är kvinnor än när det är män? Tja, det finns små män, det finns klena män, det finns äldre män och det är sådant som poliserna får ta med i bedömningarna. Barn av båda könen varierar i ålder och personlighet så de behöver sannolikt lite annat skydd än 25-åriga friska män i full stridsmundering. och sina bästa år.

Män och kvinnor beter sig tydligen på lite skilda vis när de begår farliga och grova brott. Det måste man också ta hänsyn till. Om en kvinna hade farit omkring med kniv och skjutvapen i Västerås, mördat en man och försökt mörda en till så tycker jag att det är skickligt av polisen att sända ut VMA.
Citera
2025-05-09, 23:26
Medlem
Citat:
Du verkar ha insyn, så är mamman verkligen på fest ikväll eller är videon från annat tillfälle?
Mamman är på zumbaresa på Mallis.
Citera
2025-05-09, 23:26
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsanhejsanjaha
9,4 km- tar inte så lång tid för en knarkis att löpa

Måste finnas vittnen till hans färd. Han kan inte ha haft så mycket tid att utföra dåd nummer två?
Citera
2025-05-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhej98
För att det är mot en kvinna

Han kunde ju gett sig på ngn i sin egen storlek, men sånt vågar ju aldrig sådana här fegisar. Det är anmärkningsvärt.
Citera
2025-05-09, 23:32
Medlem
flashamuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper-90
Så du menar att exfrun måste varit involverad och godkänt att barnen träffat varandra under mannens vecka?
Kvinnorna har haft kontakt och träffats med barnen innan H var tillsammans med den avlidne. Deras kontakt började 2021 när N flyttade till Rönnby.
Citera
2025-05-09, 23:33
Medlem
Jag får det inte att gå ihop.
Ab skriver att "enligt uppgift" så var han först på Rönnby och gjorde mordförsök mot exet. Därefter åkte han till Skultuna och sköt flickvännen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m_medium=share

Men då fattar inte jag varför GM greps först 11 i en bostad?!

Det borde ta ca 5-10 min mellan Rönnby - Skultuna med bil. Nån lokalbo får säga emot
Om jag har fel.
Exet borde ha hunnit larma på den tiden och polis borde då ha åkt raka vägen till huset (hans alltså). Även om det tog x antal minuter så borde de isf ha hittat kvinnan död rätt fort i huset.

Varför då dra igång VMA och vilket hus bars GM ut från om inte sitt eget?
Han greps vid 11 och de tänkte t.om. genomsöka kyrkan i jakten på honom. Kollade de inte hemma hos GM först??

Nån som fattar hur det här går ihop?
Senast redigerad av trazdockans 2025-05-09 kl. 23:37.
Citera
2025-05-09, 23:34
Medlem
finkels avatar
Undrar om inte mördaren lyckades ta bort sig själv?
Det har inte startats någon patientskaderapport om honom på hela dagen.
Den på exfrun dök upp rätt snabbt.

Nu hittar jag J på Facebook igen.
Fann henne varken genom sök på namnet eller genom mördarens sida under en stund tidigare men nu syns hon direkt.
Kanske var FB som buggade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in