2025-05-09, 19:22
  #1069
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
https://www.expressen.se/sport/hockey/sm-guldprofilen-robert-dome-vm-borde-ga-i-goteborg-eller-linkoping/

Så väldigt rätt! Bor man i Stockholm bryr man sig inte om landslaget. Det är klubblagen över allt. VM borde inte vara i Stockholm. Man borde antingen flyttat turneringen till mindre ort i Sverige eller haft turneringen i ett mer hockey-tokigt land. Exempelvis Finland igen.
Samma som handbollsvm som blev ett fiasko när det flyttade till Stockholm för slutspelet.
Citera
2025-05-09, 19:48
  #1070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Samma som handbollsvm som blev ett fiasko när det flyttade till Stockholm för slutspelet.

Det var 22 650 personer när Sverige spelade bronsmatchen i VM. Rekord för handboll.

https://handbollslandslaget.se/herr/sverige-gick-miste-om-vm-bronset/

16 215 var mot Egypten i kvartsfinalen i Tele 2 Arena i VM. Då rekord. Innan var rekordet EM-finalen 2002 ( 14 500 i Globen).

https://www.dn.se/sport/publikrekordet-slogs-nar-handbollen-kom-till-tele2/
__________________
Senast redigerad av TenBagger69 2025-05-09 kl. 19:57.
Citera
2025-05-09, 20:20
  #1071
Medlem
BizarreReverends avatar
Erik Granqvist pratar redan om guld,innan pucken släpps mot Slovakien...hybris råder
Citera
2025-05-09, 20:24
  #1072
Medlem
drinksareonmes avatar
Ingen koll på hur många slovaker det finns i NHL men nån borde väl kunnat tackat ja.
Citera
2025-05-09, 20:49
  #1073
Medlem
Som vanligt när det är Viaplay så är skrik Niklas kommentator. Förtar en del av stämningen att kolla utan ljud, men pallar bara inte att lyssna på karln!
Citera
2025-05-09, 20:53
  #1074
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Det var 22 650 personer när Sverige spelade bronsmatchen i VM. Rekord för handboll.

https://handbollslandslaget.se/herr/sverige-gick-miste-om-vm-bronset/

16 215 var mot Egypten i kvartsfinalen i Tele 2 Arena i VM. Då rekord. Innan var rekordet EM-finalen 2002 ( 14 500 i Globen).

https://www.dn.se/sport/publikrekordet-slogs-nar-handbollen-kom-till-tele2/
Det blir säkert fullsatt i slutspelsmatcher om Sverige är med i hockey också.

Så länge.... 29 000 sålda till Mjällby - AIK i fotbollens serielunk.
Citera
2025-05-09, 20:53
  #1075
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Det var 22 650 personer när Sverige spelade bronsmatchen i VM. Rekord för handboll.

https://handbollslandslaget.se/herr/sverige-gick-miste-om-vm-bronset/

16 215 var mot Egypten i kvartsfinalen i Tele 2 Arena i VM. Då rekord. Innan var rekordet EM-finalen 2002 ( 14 500 i Globen).

https://www.dn.se/sport/publikrekordet-slogs-nar-handbollen-kom-till-tele2/
Ren ångest med 16 215 på tele 2. Med tanke på att det är en arena som passar uselt för handboll och en arena som tar 30 000 åskådare. Det var ett mästerskap som visade hur lite publiksiffror kan betyda för att avgöra om det var lyckat eller ej.
Citera
2025-05-09, 21:25
  #1076
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Ingen koll på hur många slovaker det finns i NHL men nån borde väl kunnat tackat ja.

15 slovakiska spelare har tackat nej..
Citera
2025-05-09, 21:26
  #1077
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
15 slovakiska spelare har tackat nej..

Bra att du påpekar detta. Förutom Kanada och Sverige,har samtliga lag inte fått med flera namnkunniga profiler.
Citera
2025-05-09, 21:30
  #1078
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ren ångest med 16 215 på tele 2. Med tanke på att det är en arena som passar uselt för handboll och en arena som tar 30 000 åskådare. Det var ett mästerskap som visade hur lite publiksiffror kan betyda för att avgöra om det var lyckat eller ej.

Tror man kunde ta in 24 000 under handbolls-VM.
Citera
2025-05-09, 21:37
  #1079
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Bra att du påpekar detta. Förutom Kanada och Sverige,har samtliga lag inte fått med flera namnkunniga profiler.

USA har en del också.
Citera
2025-05-09, 21:38
  #1080
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
USA har en del också.

Tjeckien, Schweiz...men mindre i antal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in