2025-05-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuxse
Domen: https://gofile.io/d/4T428b

snälla kan du lägga up igen eller ge mig målnummer, tack snälla!
Citera
2025-05-09, 12:59
Medlem
Fuppen verkar finnas här: https://intressantafuppar.wordpress.com

Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Ingen vänlig själ som sitter på FUP och vill dela med sig.... ?
Mvh
Citera
2025-05-09, 13:14
Medlem
Foxtrot verkar ha kommit in sista fasen på hösten 2024, med sprängningen av en handgranat på Sandhamnsgatan och den skarpa handgranaten som kastades mot en port på Skeppsbron.

Det är svårt att säga om Foxtrot hoppade in i utpressningen på eget bevåg efter Falks häktning i augusti 2024, eller, om det var på uppdrag av Falk / Broman.

Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Kan någon vara vänlig att förklara eller sammanfatta varför J.K också blev utpressad av Räven??
Citera
2025-05-09, 13:34
Medlem
Bottenskraps-"journalisten" Joakim Sjöhult, snarare sensationalisten, är ju någon som knappast respekteras i journalistvärlden. Letar ständigt efter den lågt hängande frukten istället för att föra ordentlig journalism som tar lite tid, exponerar både bild och namn på folk som t.o.m. friats, räds inte att skriva sensationella "kopplingar" mellan oskyldiga individer och kriminella nätverk vilket i dagens läge vi sett klart och tydligt att det nästan kan räknas som en dödsdom för individen eller dennes familj. Finns ju säkert en anledning bakom hans påstådda problem och intriger på tidigare arbetsplatser, finns en massa om det på någon tråd här på FB vill jag minnas.
När det kommer till Oredsson måste väl en journalist fortfarande följa vissa etiska regler och inte låta personliga vendettan styra vad som ska kommuniceras till offentligheten, han är ju en risk då för vilken "tidning" han än jobbar för. Dessutom sätter han sig själv i kriminella nätverks sikten genom att inte "spela rent" och göra någon galning orätt. Journalism ska vara en beskyddad aktivitet, det behövs, men då ska det vara adekvat sådan som inte är emotionellt driven.

Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
väldigt tyst i media om detta fall, att expressen inte skriver något beror väl på att deras Sjöshult numera verkar ha någon slags vendetta mot falk, vilket man ser klart och tydligt om man tittat på dom artiklar han skrivit om Falk senaste två åren.

Men >Cantwell på aftonbladet brukar vara alert men även där är det tyst?
Citera
2025-05-09, 13:58
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMX-CPH
Fuppen verkar finnas här: https://intressantafuppar.wordpress.com

Stort Tack Mvh
Citera
2025-05-09, 14:43
Medlem
Om det är Sjöshult på Expressen du syftar på så är du ute och cyklar. Han är en i högsta grad duktig och respekterad journalist. Anonymt förtal är fegt, men tyvärr allt vanligare i Stockholm.

Citat:
Ursprungligen postat av jojaeeee
Bottenskraps-"journalisten" Joakim Sjöhult, snarare sensationalisten, är ju någon som knappast respekteras i journalistvärlden. Letar ständigt efter den lågt hängande frukten istället för att föra ordentlig journalism som tar lite tid, exponerar både bild och namn på folk som t.o.m. friats, räds inte att skriva sensationella "kopplingar" mellan oskyldiga individer och kriminella nätverk vilket i dagens läge vi sett klart och tydligt att det nästan kan räknas som en dödsdom för individen eller dennes familj. Finns ju säkert en anledning bakom hans påstådda problem och intriger på tidigare arbetsplatser, finns en massa om det på någon tråd här på FB vill jag minnas.
När det kommer till Oredsson måste väl en journalist fortfarande följa vissa etiska regler och inte låta personliga vendettan styra vad som ska kommuniceras till offentligheten, han är ju en risk då för vilken "tidning" han än jobbar för. Dessutom sätter han sig själv i kriminella nätverks sikten genom att inte "spela rent" och göra någon galning orätt. Journalism ska vara en beskyddad aktivitet, det behövs, men då ska det vara adekvat sådan som inte är emotionellt driven.
Citera
2025-05-09, 18:15
Medlem
Det verkar ju som att lånet skedde för ett antal år sen? 15 år sen verkar det som? Varför kräver han tillbaka dem först nu?? Jag tror det ligger en hund begraven här. Svenska rättsväsendet avskyr Falk,och är säkerligen hämndlystna. Jag påstår inte att Falk är oskyldig,han kanske har gjort allt som åklagaren påstår... Men jag tror det är nått skumt med det här.
Citera
2025-05-09, 18:19
Medlem
Om man läser förhören med Falk så medger han att det första jättelånga hotmeddelandet skrevs på hans dator och att han hjälpte till med att mata in texten. Ganska komiskt med alla hans långsökta bortförklaringar. Med andra ord, det lär bli fällande dom av något slag.

Är det nån som vet vilka dagar det är rättegång nästa vecka? Ska bli intressant att se Kugelberg in action.. troligtvis Sveriges smartaste advokat.
Citera
2025-05-09, 18:40
Medlem
Tro det eller ej, men som det framgår av Fuppen, Falk var pank i slutet på augusti 2023. Han tiggde pengar lite här och var - typ 300 euro. Man får se indrivningen av den gamla fordringen på Kuylenstierna i den kontexten. En desperat operation, bära eller brista.

Citat:
Ursprungligen postat av Loudpipe77
Det verkar ju som att lånet skedde för ett antal år sen? 15 år sen verkar det som? Varför kräver han tillbaka dem först nu?? Jag tror det ligger en hund begraven här. Svenska rättsväsendet avskyr Falk,och är säkerligen hämndlystna. Jag påstår inte att Falk är oskyldig,han kanske har gjort allt som åklagaren påstår... Men jag tror det är nått skumt med det här.
Citera
2025-05-09, 19:04
Medlem
någon som kan länka domen?
Citera
2025-05-09, 19:13
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte85
någon som kan länka domen?
Blir svårt, eftersom rättegången fortfarande pågår.
Citera
2025-05-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMX-CPH
Tro det eller ej, men som det framgår av Fuppen, Falk var pank i slutet på augusti 2023. Han tiggde pengar lite här och var - typ 300 euro. Man får se indrivningen av den gamla fordringen på Kuylenstierna i den kontexten. En desperat operation, bära eller brista.
Pank? Han kan väl sälja båten om han inte redan gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in