2024-11-05, 21:51
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojaeeee
Som sagt, i denna bit av åtalet är bevisning visserligen mer omfattande gällande det du nämner om transaktioner och liknande (ocker). Så mycket håller jag med dig om. Dock hur mycket som stämmer gällande hoten osv återstår att se. Känns ovanligt korkat annars att på sitt eget registrerade nummer mordhota folk. Har inte koll på om det ska ha spelats in av polisen?

Nej jag har inte sett att det har spelats in något i den delen. När en samlad grupp vittnen inkl målsägande pekar ut en gärningsman med enhälliga uppgifter och det finns dokumenterad stödbevisning (insättningar m.m) så är det starka bevis. Ja det känns ovanligt korkat , spec när han är advokat själv. Han blev antagligen fartblind/girig det ligger ju dessutom några år tillbaka i tid innan när hans adv karriär inte hade tagit riktigt fart än.
Citera
2024-11-06, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Jag håller inte med dig där , överföringarna/återbetalningar till advokatens konton på stora belopp som inte harmoniserar ens i närhet av en "hög" låneränta samt vittnesmål från en moder , syskon , dokumentation för lån dom tagit för att kunna betala o.s.v. Telsamtal med mordhot , incidenten på stureplan m.m det anser i vilket fall jag är starka bevis och enligt min erfarenhet så räcker detta mer än väl till fällande dom.

ja, advokaten är helrökt.

Det konstiga i det hela är att Kuylenstierna har satt sig i skiten helt själv, att han betalat Platt 5 millar för aktierna uppger han men kan inte bevisa det och det bör ha hänt under den tiden HB satt häktad i playamålet.
Citera
2024-11-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
ja, advokaten är helrökt.

Det konstiga i det hela är att Kuylenstierna har satt sig i skiten helt själv, att han betalat Platt 5 millar för aktierna uppger han men kan inte bevisa det och det bör ha hänt under den tiden HB satt häktad i playamålet.

Intressant om advokatens ex flickvän visste allt om han eller inte? 🤔
Citera
2024-11-07, 01:59
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag har inte sett att FUP lagts upp ännu för de övriga relaterade brotten i målet, så de kommer nedan då de innehåller en hel del intressant läsning.

Södertörns tingsrätt:

Gedigen utredning med en massa tillslag med start i november 2023 och slut i juli, 2024. Det är den första filen längst ned på listan jag läst. De ladddas ju ned i omvänd ordning.

Husrannsakan. Ej hemma hos mamma. Eftersök av spängmedel i källaren. Salivprov.

Man funderar på hur dessa människor tänkt. Och hur ska de ordna sitt boende framöver, när de släpps ut? Och vilken hyresvärd vill upplåta bostad till en mordbrännare. De får väl bo i skogen.

Men det är bara den lägre misstankesgraden ännu så länge.
Citera
2024-11-07, 02:39
Medlem
PerOFs avatar
Fisksätra, Skarpnäck, Johanneshov och Hägersten är adresser som nämns i tillslagen.
Och så Polhemsgatan 30. Salivtagning

Polhemsgatan 30 i mars 2024 måste betyda att den efterlyste mordbrännaren inställts sig frivilligt hos polisen. Eller redan var där i annat ärende.
Citera
2024-11-07, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingeningeeen8
Intressant om advokatens ex flickvän visste allt om han eller inte? 🤔

Tveksamt.
Citera
2024-11-07, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalala96
Tveksamt.

Det verkar så att han brukade köpa dyra presenter till henne. Han var ganska ung för att skulle kunna köpa såna dyra presenter enligt min tanke.
Citera
2024-11-07, 12:28
Medlem
Citat:
Tveksamt.
Men som kommer jag ihåg du är vän till hans ex flickvän va? 😉 så du ska veta bättre
Citera
2024-11-07, 22:27
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Men som kommer jag ihåg du är vän till hans ex flickvän va? 😉 så du ska veta bättre

Väldigt tyst från myndigheten ang Oredan.... Snacka om irriterad han lär vara där han sitter på dessa inavlade lakejer som klantat runt med sina "uppdrag".... Pajaserier på hög nivå.
Citera
2024-11-09, 02:08
Medlem
Citat:
Tveksamt.

Citat:
Det verkar så att han brukade köpa dyra presenter till henne. Han var ganska ung för att skulle kunna köpa såna dyra presenter enligt min tanke.

Citat:

"Ni" vet att om man ska genomföra nån slags smutskastarkampanj så bör man undvika skriva "svaren" inom loppet av några få minuter. Jag uppfattar bitterhet här, nåt gammalt kvart i tre-ligg som nu vill ge tillbaka? Blir lätt genomskådligt om man scrollar igenom dessa kontons kommentarer i denna tråd, ungefär lika lätt som att spåra någons IP-adress för någon som vet vad de gör.
Citera
2024-11-14, 14:08
Medlem
Advokaten frias troligen från åtalet gällande medhjälp till försök till grov utpressning
Citera
2024-11-16, 23:44
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maklarmaster
Advokaten frias troligen från åtalet gällande medhjälp till försök till grov utpressning

Det är möjligt att han frias i just den delen , men faller på eget grepp vad gäller övriga åtalen.
Hade han haft rent mjöl i påsen för övrigt innan han deltog i detta hade han fortf varit adv men nu - Nej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in