2025-05-03, 17:12
Medlem
väldigt tyst i media om detta fall, att expressen inte skriver något beror väl på att deras Sjöshult numera verkar ha någon slags vendetta mot falk, vilket man ser klart och tydligt om man tittat på dom artiklar han skrivit om Falk senaste två åren.

Men >Cantwell på aftonbladet brukar vara alert men även där är det tyst?
Citera
2025-05-04, 07:42
Medlem
Jo, rättegången började förra veckan, men det blev bara en rättegångsdag. Det börjar på nytt nu på måndag. Den kommer att hålla på långt in i juni.

Det är ett stort och dessutom enormt komplext case. Bevisen som presenteras i fuppen är övertygande och det blir svårt för Falk och hans advokater att ljuga ihop en ny story som övertygar rätten. Skulle tippa att Falks hopp står till stjärnskottet David Kugelberg - Enochsson måste ju anses vara lite bränd efter all ny info som har kommit fram om Operation Playa, ett fall som hela tiden ligger i bakgrunden - utpressningen handlar ju om de 27 miljoner som Falk investerade i Kuylenstiernas företag Skälsö AB, pengar som Falk hade tjänat under Playasmugglingen och som Harriette Broman tvättade.

Sen finns det en hel del intressant och detaljerad information, bl a om mordförsöket i Portugal. Man förstår att åklagaren i Portugal inte kommer att släppa det caset. Det verkar som att rättegången i Portugal kommer igång i november.

Enligt flera chatkonversationer i Fuppen hade Falk desperat ont om pengar under sommaren och hösten 2023, vilket naturligtvis är motivet utpressningen.

Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
väldigt tyst i media om detta fall, att expressen inte skriver något beror väl på att deras Sjöshult numera verkar ha någon slags vendetta mot falk, vilket man ser klart och tydligt om man tittat på dom artiklar han skrivit om Falk senaste två åren.

Men >Cantwell på aftonbladet brukar vara alert men även där är det tyst?
Citera
2025-05-04, 21:58
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMX-CPH
Jo, rättegången började förra veckan, men det blev bara en rättegångsdag. Det börjar på nytt nu på måndag. Den kommer att hålla på långt in i juni.

Det är ett stort och dessutom enormt komplext case. Bevisen som presenteras i fuppen är övertygande och det blir svårt för Falk och hans advokater att ljuga ihop en ny story som övertygar rätten. Skulle tippa att Falks hopp står till stjärnskottet David Kugelberg - Enochsson måste ju anses vara lite bränd efter all ny info som har kommit fram om Operation Playa, ett fall som hela tiden ligger i bakgrunden - utpressningen handlar ju om de 27 miljoner som Falk investerade i Kuylenstiernas företag Skälsö AB, pengar som Falk hade tjänat under Playasmugglingen och som Harriette Broman tvättade.

Sen finns det en hel del intressant och detaljerad information, bl a om mordförsöket i Portugal. Man förstår att åklagaren i Portugal inte kommer att släppa det caset. Det verkar som att rättegången i Portugal kommer igång i november.

Enligt flera chatkonversationer i Fuppen hade Falk desperat ont om pengar under sommaren och hösten 2023, vilket naturligtvis är motivet utpressningen.

Ingen vänlig själ som sitter på FUP och vill dela med sig.... ?
Mvh
Citera
2025-05-07, 17:50
Medlem
crocodilelilos avatar
Skrivs om någon gävlebo som ska haft en central roll i utpressningshärvan, i den andra tråden, om samma utpressning.
Senast redigerad av crocodilelilo 2025-05-07 kl. 17:55.
Citera
2025-05-07, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Jag har medvetet inte läst tråden.

Men jag hoppas det framkommit att Lill-Jocke inte är direkt en oskyldig duva?

Han har ju varit en sån där som slirar med ekonomiska brott i trettio år. Precis som sin far.

Han tjänade ju sina första miljoner på att bygga vindar svart i innerstan. Allt med polacker som fick jobba 18 timmar mot kontant betalning. Gnällde lite ibland för att han blev av med 80 tusen när någon bröt sig in i hans bil.

Men skröt också ständigt om att han han hade 400 tusen liggande lite runt om i bilen.

Och bilen var en stor grej för honom, jag kan själv inget om sådant. Men han påpekade alltid att mercedesen kostade 2 miljoner och hade porsche-motor.

Nu kallas han fastighets-vd i tidningarna. Jag tror han har gjort någon slags knark-deal med denne Jonas Falk. Jag menar vad annars kan han ha med honom att göra?

Om någon orkar gräva tror jag det finns tonvis med skumma saker om honom.

Som kuriosa kan jag säga att dom två gånger jag träffat honom (100+ telefonsamtal) har han alltid velat beställa in champagne. Och jag har alltid fått ta notan av någon anledning ;-). Och det har varit arbetsluncher.

O vafan vet du om det? Han är ju inte för nånting sen bankrånen för drygt 30 år sen.
Citera
2025-05-07, 20:12
Medlem
Såna där som Kuyielstierna är riktiga kräk. Lånar pengar,skiter i att betala tillbaka och kallar på polis när långivaren börjar be om återbetalning på allvar. Samma sorts fitta som såna som startar bråk och vill slåss,och när de fått pisk så ringer de polisen. Fy fan. Hoppas Falk blir frikänd.
Citera
2025-05-08, 12:14
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Skrivs om någon gävlebo som ska haft en central roll i utpressningshärvan, i den andra tråden, om samma utpressning.

Är intresserad av vilken han är så vilken "annan" tråd?
Finna inga protokoll från TR ang häktningar osv om det här?
Citera
2025-05-08, 13:51
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer

Yes och FUP vore ju mkt trevligt om någon kan ladda upp....

Tack på förhand...
Citera
2025-05-08, 14:04
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Yes och FUP vore ju mkt trevligt om någon kan ladda upp....

Tack på förhand...

Ja jag har letat i dom trådar jag hittar ang detta men blind eller så finns inga länkar till TR-dokument ang detta?
Citera
2025-05-08, 16:03
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
(FB) Två män häktade för utpressningsförsök mot VD:n i fastighetsbolaget Fastator (2023-11-23)
Där finns även stämningsansökan dock ingen FUP.
Lite förvirrande med två trådar om samma brott.
Citera
2025-05-08, 16:13
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
(FB) Två män häktade för utpressningsförsök mot VD:n i fastighetsbolaget Fastator (2023-11-23)
Där finns även stämningsansökan dock ingen FUP.
Lite förvirrande med två trådar om samma brott.

Ja verkligen.
Stort tack för "vägledning" till rätt tråd
Citera
2025-05-08, 16:50
Medlem
Kan någon vara vänlig att förklara eller sammanfatta varför J.K också blev utpressad av Räven??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in