2025-05-09, 15:26
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag har väl ändå tydligt sagt att ETH kan pumpa av samma anledningar som $TRUMP kan pumpa? Att det kanske tom är troligt med en liten pump (tror jag att jag sa så sen som här om dagen)…

Men så länge inte ETH börjar löser värdsliga problem så kanske det är en pump man skall sälja i snarare än köpa?

Du nämner SOL. SOL som faktiskt används (drog in mer fees i Q1 än ETH och ALLA layer 2 tillsammans), SOL som ämnar att döda Nasdaq med sin Firedancer uppgradering (på tal om use case alltså). Lyckas Solana med det? Jag vet inte, men det är ett tydligt försök på något riktigt till skillnad från vad jag hört om ETH.

Nu väntar vi bara in Eth pajasen Sebastian som återigen blivit kränkt och som tror att han lyfter Ethereum, inte genom adressera de öppna frågorna som ställs utan genom att gå till personangrepp.

Sebastianlarsson2 och nitiniti tillhör det absoluta bottenskrapet på krypto-flashback. Användarna i fråga är två patetiska ETH-bagholders som var superbullish hela vägen från 4000usd till 1400usd. Det säger väl allt
Citera
2025-05-09, 15:41
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Sebastianlarsson2 och nitiniti tillhör det absoluta bottenskrapet på krypto-flashback. Användarna i fråga är två patetiska ETH-bagholders som var superbullish hela vägen från 4000usd till 1400usd. Det säger väl allt

Har hållt eth sen förra cykeln ja, har hållt btc, ada och sol också.

Till skillnad från dig så går jag inte in och sprider FUD som en patetisk liten fanboy som håller SOL och tror att det är ett vi mot dom moment.
Citera
2025-05-09, 15:46
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Har hållt eth sen förra cykeln ja, har hållt btc, ada och sol också.

Till skillnad från dig så går jag inte in och sprider FUD som en patetisk liten fanboy som håller SOL och tror att det är ett vi mot dom moment.

Jag sprider ingen fud? Jag har bara varnat för att prisgrafen har sett skit ut både vad gäller ethusd och ethbtc.

Det märks att du inte vet vem du citerar felaktigt och sprida falska påståenden om, jag bryr mig inte ett skit om sol eller eth vinner i det långa loppet.
Citera
2025-05-09, 15:47
Medlem
Citat:
Jag har väl ändå tydligt sagt att ETH kan pumpa av samma anledningar som tex $EOS eller $TRUMP kan pumpa? Att det kanske tom är troligt med en liten pump (tror jag att jag sa så sen som här om dagen)…

Men så länge inte ETH börjar löser värdsliga problem så kanske det är en pump man skall sälja i snarare än köpa?

Du nämner SOL. SOL som faktiskt används (drog in mer fees i Q1 än ETH och ALLA layer 2 tillsammans), SOL som ämnar att döda Nasdaq med sin Firedancer uppgradering (på tal om use case alltså). Lyckas Solana med det? Jag vet inte, men det är ett tydligt försök på något riktigt till skillnad från vad jag hört om ETH.

Nu väntar vi bara in Eth pajasen Sebastian som återigen blivit kränkt och som tror att han lyfter Ethereum, inte genom adressera de öppna frågorna som ställs utan genom att gå till personangrepp.

Förstår inte hur du kan jämföra eth med andra altcoins.
Eth har varit top altcoin i snart 10 år och vissa saker är vara för stora för att falla, tror det gäller eth absolut.
Citera
2025-05-09, 15:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Förstår inte hur du kan jämföra eth med andra altcoins.
Eth har varit top altcoin i snart 10 år och vissa saker är vara för stora för att falla, tror det gäller eth absolut.
Och jag har försökt förklara det till dig tidigare, men jag når inte fram.

Att Ethereum funnits i 10 år må vara sant, men den löser fortfarande inga värdsliga problem och det ser inte ut att ligga några lösningar på värdsliga problem i pipelinen heller. Vet inte hur jag kan formulera det annorlunda så du förstår min synvinkel på det hela.
Citera
2025-05-09, 16:31
Medlem
Citat:
Och jag har försökt förklara det till dig tidigare, men jag når inte fram.

Att Ethereum funnits i 10 år må vara sant, men den löser fortfarande inga värdsliga problem och det ser inte ut att ligga några lösningar på värdsliga problem i pipelinen heller. Vet inte hur jag kan formulera det annorlunda så du förstår min synvinkel på det hela.

Varför tror att att en coin måste lösa ett problem för att den ska va populär?
Citera
2025-05-09, 17:50
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Varför tror att att en coin måste lösa ett problem för att den ska va populär?
Det behöver den inte. Memecoins kan vara populära utan att lösa något problem. Dock tenderar dom att förlora värde över längre tid.

Litecoin har funnits längre än Ethereum, är det ett argument för att köpa Litecoin?
Citera
2025-05-09, 19:02
Medlem
Citat:
Det behöver den inte. Memecoins kan vara populära utan att lösa något problem. Dock tenderar dom att förlora värde över längre tid.

Litecoin har funnits längre än Ethereum, är det ett argument för att köpa Litecoin?
Så eth åstadkommer precis noll?
Citera
2025-05-09, 21:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så eth åstadkommer precis noll?
You tell me?

Det som står på spel är om man kan köra DeFi, Real World Assets, NFT:er, Stablecoins och liknande på krypto ÖVERHUVUDTAGET i framtiden. Alltså, om det är någonting som mänskligheten vill ha?

Givet premissen att mänskligheten vill ha sådant, så kommer nästa fråga: Hur kommer detta köras på bästa sätt? Är det utspritt på hundratals olika kedjor? Är det på privata kedjor utan token så som Coinbase $BASE eller är det att allt körs på den kejda som är bäst och vilken är det isf?

Jag ser inte att Ethereum skulle vara den självklara stora vinnaren om man funderar lite på detta. Speciellt inte med tanke på att Ethereum är 6 gånger större än Solana trots att Solana används så mycket mer idag, om man tittar på alla mätpunkter som är relevanta.

Men i morgon kanske det kommit ny info som pekar på att Ethereum kommer vara THE SHIT. Men tills den dagen faktiskt kommer, så tänker iaf inte jag utgå i från att Ethereum is the shit.
You do you.

Jag växlade lyckligtvis över stora delar av mina ETH till Solana för en tid sedan. Men jag har fortfarande en ganska stor del Ethereum kvar. Jag har länge undrat om jag inte borde gjort mig av med den delen också.
Nu kommer det en pump vad det verkar. Jag rider den en bit upp. Beroende på hur obesvarade mina frågor om Ethereums storhet fortsätter att vara, så finns det stora chanser att jag ditchar Ethereum helt och hållet inom 6-12 månader.
Senast redigerad av Leaston 2025-05-09 kl. 21:16.
Citera
2025-05-09, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Köpte för kaffepengar, upp 1000 SEK på 5 minuter.

Sålde mina ETH igen. Gick plus-minus noll på detta korta äventyr.
Citera
2025-05-12, 10:15
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
ETHUSD 1W

Köpte Getingen ETH-botten förra veckan efter att ha mobbat Sebastianlarsson2 och alla andra efterblivna ETH-bagholders på forumet dom senaste två åren?
Det får givetvis tiden utsvisa men kan bara konstatera att priset har respekterat orange horisontell med 3 ljusstängningar på veckan hitills. Om även den här veckan stänger grön blir det 4.
I övrigt har inte mycket förändrats sedan förra veckans inlägg.
1,9k är den första nivån som jag håller ögonen på härifrån. Den är lilamarkerad och sammanstrålar intressant nog med dom båda fallande ljusblåa trendlinjerna. Tas samtliga tre ut förväntar jag mig fyrverkerier.

På indikatorsidan har vi ett begynnande bullish stoch-kryss på veckan samt en bruten nedåtgående RSI-trend som syns under prisgrafen.

Graf 1W: https://ibb.co/B2mJnm24

Citat:
ETHUSD 1W

Nu har fyra ljusstängningar på veckan respekterat orange horisontell som stöd. I övrigt är läget i stort sett oförändrat sedan förra veckans uppdatering.
Det kommer en analys av månadsgrafen senare i veckan både vad gäller ETHUSD samt ETHBTC.

Graf 1W: https://ibb.co/p6gkt3kc

Citat:
Priset jobbar för närvarande på dom båda fallande diagonala lljusblåa trendlinjerna. Helt rimligt att förvänta sig accelaration uppåt om dom korsas.

Graf 1W: https://ibb.co/3mF9y8s7

Getingens veckouppatering V.20

ETHUSD 1W

Vad skrev Getingen förra veckan? Och hur blev det? - Priset är upp nästan 47% på en vecka.

Har gråmarkerat och tonat ner trendlinjer och nivåer som inte längre är aktuella. Har adderat nya horisontella nivåer ovanför, samtliga markerade i orange. Har även adderat stigande grön diagonal som stöttar priset.
Ett konstruktivt första steg för priset härifrån vore om dom båda röda horisontella nivåerna under oss fortsatt agerar stöd och inte utmanas. Det i kombination med att stigande grön horisontell inte korsas av priset.

På indikatorsidan har stochen börjat att klättra upp ganska aggressivt även om det fortfarande finns utrymme för mer uppåtmomentum. RSI-indexet närmar sig en betydande fallande trendlinje på veckan, frågan är vad som kommer att hända vid nästa kontaktpunkt?

Graf 1W: https://ibb.co/hRLQywbX
Senast redigerad av hazenectar 2025-05-12 kl. 10:39.
Citera
2025-05-12, 11:40
Medlem
hazenectars avatar
Dags att rotera från ETH till SOL?

https://ibb.co/WpR2NGVt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem