Citat:
Ursprungligen postat av
herrmojd51
Så eth åstadkommer precis noll?
You tell me?
Det som står på spel är om man kan köra DeFi, Real World Assets, NFT:er, Stablecoins och liknande på krypto ÖVERHUVUDTAGET i framtiden. Alltså, om det är någonting som mänskligheten vill ha?
Givet premissen att mänskligheten vill ha sådant, så kommer nästa fråga: Hur kommer detta köras på bästa sätt? Är det utspritt på hundratals olika kedjor? Är det på privata kedjor utan token så som Coinbase $BASE eller är det att allt körs på den kejda som är bäst och vilken är det isf?
Jag ser inte att Ethereum skulle vara den självklara stora vinnaren om man funderar lite på detta. Speciellt inte med tanke på att Ethereum är 6 gånger större än Solana trots att Solana används så mycket mer idag, om man tittar på alla mätpunkter som är relevanta.
Men i morgon kanske det kommit ny info som pekar på att Ethereum kommer vara THE SHIT. Men tills den dagen faktiskt kommer, så tänker iaf inte jag utgå i från att Ethereum is the shit.
You do you.
Jag växlade lyckligtvis över stora delar av mina ETH till Solana för en tid sedan. Men jag har fortfarande en ganska stor del Ethereum kvar. Jag har länge undrat om jag inte borde gjort mig av med den delen också.
Nu kommer det en pump vad det verkar. Jag rider den en bit upp. Beroende på hur obesvarade mina frågor om Ethereums storhet fortsätter att vara, så finns det stora chanser att jag ditchar Ethereum helt och hållet inom 6-12 månader.