2025-04-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Jag har TYVÄRR ca 40 ETH

Köpta på 3200 och 2668 dollar. Idiot jag vet. Men alla gör misstag.

Vad hade ni gjort? Sålt skiten och köpt solana/xrp? Eller fortsatt hållit dom? Känns som ett sjunkande skepp som aldrig kan återkomma.

Har redan Guld och BTC
Famous last words. Alltså på riktigt, ingen ironi. Crypto har existerat i 17 år och under dessa 17 år har det ökat i värde mer än något känt tillgångsslag i historien. Ändå har en massa folk blivit fattiga under dessa 17 år, genom att göra precis så som du tänkt göra här. Slänga dig fram och tillbaka mellan volatila tillgångar, baserat på rena fantasier och känslor i kroppen.

Du har en sunk cost i och med att du köpte ETH på historiskt dyra nivåer och vi har efter detta inte fått någon bubbelmarknad enligt den cykel många kanske trodde skulle inträffa. Men en sådan kostnad har redan inträffat.

Ingen kan svara på vad priset kommer vara på dessa enheter. Speciellt kan ingen svara på vad de borde vara värda, vilket skilljer det något från aktiemarknaden där det finns en del fundamental pris-analys att göra (om än värderingarna i slutändan även där lutar oerhört mycket på spekulation).

Läget för Ethereum är att det är den enda plattform som överhuvudtaget är relevant för decentraliserade blockchains idag, utöver Bitcoin som collateral och SoV. Men Bitcoin har inte mycket som tyder på att det någonsin kommer vara något annat (de små diskussioner som finns om OP-codes är nishade, och det skulle tvärt om krävas helt enormt konsensus för att bli minsta aktuellt - specifikt bland de stora aktörer som de facto har kontrollen här), så det blir ingen vidare jämförelse. Resten är olika varianter av appar, det vill säga något helt annat (som snarare är/blir beroende av att vi har en växande web3-infrastruktur).

Solana har inte visat minsta lilla intresse för att utmana om att skapa en decentralizerad infrastruktur, och XRP existerar inte. Det vill säga XRP har inget usecase. Om Solana kan beskrivas som ett mjukvarubolag så kan XRP (via Ripple) beskrivas som ett tradfi pyramidspel.

I alla dessa år har alltid slumpmässiga coins och token dragit iväg till månen, så man lär sig väldigt tidigt att inte påstå att coin X eller token Y inte kommer att dra iväg. Det kan här gälla SOL eller XRP eller ICP eller PEPE något annat. Eller så går de mot noll utan att göra en sån resa till.

Men vad du försöker göra för att rädda en placering som gått dåligt här är att byta det mot något som har högre volatilitet och mycket större risk att faktiskt röra sig mot noll och aldrig komma tillbaka. Du vill göra detta baserat på känslor.

Om du gör dessa saker kommer det sluta med att du går back i den här marknaden, helt oavsett hur mycket den går upp på sikt.

Om du vill göra cut the losses på din position ska du långt bort från dessa extrema tillgångar. Köp fiat eller aktieindex.
Citera
2025-04-22, 20:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag har TYVÄRR ca 40 ETH

Köpta på 3200 och 2668 dollar. Idiot jag vet. Men alla gör misstag.

Vad hade ni gjort? Sålt skiten och köpt solana/xrp? Eller fortsatt hållit dom? Känns som ett sjunkande skepp som aldrig kan återkomma.

Har redan Guld och BTC
En variant är att hoppas på en pump, för det lär komma om Bitcoin vänder uppåt. Men missta inte denna pump för att Ethereum skall till månen. För att Ethereum skall till månen så måste den börja lösa värdsliga problem så mycket bättre än någon annan kan göra.
Citera
2025-04-22, 21:40
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
En variant är att hoppas på en pump, för det lär komma om Bitcoin vänder uppåt. Men missta inte denna pump för att Ethereum skall till månen. För att Ethereum skall till månen så måste den börja lösa värdsliga problem så mycket bättre än någon annan kan göra.

Hur många värdsliga problem löser sol, xrp? Sluta tramsa.
Citera
2025-04-22, 21:46
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Hur många värdsliga problem löser sol, xrp? Sluta tramsa.
Inga i bemärkelsen ”inte mycket”.

Solana drar dock in ordentligt med transaktionsavgifter, vilket ändå får mig att tro att dom ligger bra till OM DeFi, RWA och/eller stablecoins blir en grej i framtiden.
Citera
2025-04-23, 10:57
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
ETHUSD 1W

Jag gillar inte hur den här prisgrafen ser ut för tillfället, priset har stängt flera ljuskroppar på den stigande gröna trendlinjen som sträcker sig tillbaka till 2020. Det i sig är ganska uppseendeväckande så tillvida att priset tenderar att accelerera när en trendlinje bryts och inte dröja sig kvar som i det här fallet. Förra veckans ljusstängning parkerade priset en bra bit under linjen. Det här skulle eventuellt kunna utvecklas till en avvikelse men då krävs det att även den här veckans ljus tar sig tillbaka upp till den gröna stigande trendlinjen igen. Dom ljusblåa fallande trendlinjerna agerar motstånd och kan priset lyckas med konststycket att ta sig upp förbi även dom till den gröna triangeln ser det genast mycket bättre ut för eth.
Om veckans ljus däremot stänger utan kontakt med stigande grön diagonal måste det här fortsatt hanteras som en range och vill det sig illa kommer priset att ta sikte på 1050usd. Det senare är tyvärr det som är mest sannolikt men inget är hugget i sten.

Graf ETHUSD 1W: https://ibb.co/pjbvq7LK

Edit: Råkade posta fel graf, har åtgärdat det nu.

Citat:
ETHUSD 1W

ETH har inte längre kontakt med den stigande gröna trendlinjen jag diskuterade i förra veckans inlägg. Den är den numera gråmarkerad och jag väljer att behålla den på grafen tillsvidare då den eventuellt kan komma att bli av intresse i framtiden i form av ett "underside retest".
Plockade även bort den gröna triangeln eftersom den inte är aktuell längre. Har också "aktiverat" en av stödnivåerna som tidigare var gråmarkerad med färgen orange nu när priset har interagerat med den.

Handelskrig eller inte, det här var det mest sannolika utfallet som jag skrev i mitt tidigare inlägg.

ETH befinner sig i en nedåtgående pristrend så länge dom fallande ljusblåa trendlinjerna förblir intakta. Tills dom bryts är det rimligt att förvänta sig mer nedsida vad gäller den fortsatta prisutvecklingen. Vill det sig illa kan 1000-1200usd komma på tal. När/om dom ljusblåa trendlinjerna bryts kommer jag att ha fullt fokus på lila horisontell i ett första skede eller alternativt på orange horisontell om dom ljusblåa trendlinjerna korsas under den nivån.

Graf ETHUSD 1W: https://ibb.co/VhKPm6D

Citat:
Priset respekterade orange horisontell i och med den senaste veckostängningen. Priset befinner sig dock fortfarande långt från dom båda ljusblåa trendlinjerna. Jag bestämde mig för att köpa lite spot här för skojs skull, är beredd att ta en förlust om orange horisontell korsas av en ljusstängning på veckan.

Graf 1W: https://ibb.co/27yyVrGy

ETHUSD 1W

Köpte Getingen ETH-botten förra veckan efter att ha mobbat Sebastianlarsson2 och alla andra efterblivna ETH-bagholders på forumet dom senaste två åren?
Det får givetvis tiden utsvisa men kan bara konstatera att priset har respekterat orange horisontell med 3 ljusstängningar på veckan hitills. Om även den här veckan stänger grön blir det 4.
I övrigt har inte mycket förändrats sedan förra veckans inlägg.
1,9k är den första nivån som jag håller ögonen på härifrån. Den är lilamarkerad och sammanstrålar intressant nog med dom båda fallande ljusblåa trendlinjerna. Tas samtliga tre ut förväntar jag mig fyrverkerier.

På indikatorsidan har vi ett begynnande bullish stoch-kryss på veckan samt en bruten nedåtgående RSI-trend som syns under prisgrafen.

Graf 1W: https://ibb.co/B2mJnm24
Citera
2025-04-23, 20:58
Medlem
Citat:
ETHUSD 1W

Köpte Getingen ETH-botten förra veckan efter att ha mobbat Sebastianlarsson2 och alla andra efterblivna ETH-bagholders på forumet dom senaste två åren?
Det får givetvis tiden utsvisa men kan bara konstatera att priset har respekterat orange horisontell med 3 ljusstängningar på veckan hitills. Om även den här veckan stänger grön blir det 4.
1,9k är den första nivån som jag håller ögonen på härifrån. Den är lilamarkerad och sammanstrålar intressant nog med dom båda fallande ljusblåa trendlinjerna. Tas samtliga tre ut förväntar jag mig fyrverkerier.

På indikatorsidan har vi ett begynnande bullish stoch-kryss på veckan samt en bruten nedåtgående RSI-trend som syns under prisgrafen.

Om priset når över 0,02 BTC med marginal så finns en viss möjlighet att vi får se en vändning här.
Citera
2025-04-23, 21:55
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Om priset når över 0,02 BTC med marginal så finns en viss möjlighet att vi får se en vändning här.

En helt korrekt bedöming Stopp.Belagg.
Citera
2025-04-28, 08:38
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
ETHUSD 1W

Jag gillar inte hur den här prisgrafen ser ut för tillfället, priset har stängt flera ljuskroppar på den stigande gröna trendlinjen som sträcker sig tillbaka till 2020. Det i sig är ganska uppseendeväckande så tillvida att priset tenderar att accelerera när en trendlinje bryts och inte dröja sig kvar som i det här fallet. Förra veckans ljusstängning parkerade priset en bra bit under linjen. Det här skulle eventuellt kunna utvecklas till en avvikelse men då krävs det att även den här veckans ljus tar sig tillbaka upp till den gröna stigande trendlinjen igen. Dom ljusblåa fallande trendlinjerna agerar motstånd och kan priset lyckas med konststycket att ta sig upp förbi även dom till den gröna triangeln ser det genast mycket bättre ut för eth.
Om veckans ljus däremot stänger utan kontakt med stigande grön diagonal måste det här fortsatt hanteras som en range och vill det sig illa kommer priset att ta sikte på 1050usd. Det senare är tyvärr det som är mest sannolikt men inget är hugget i sten.

Graf ETHUSD 1W: https://ibb.co/pjbvq7LK

Edit: Råkade posta fel graf, har åtgärdat det nu.

Citat:
ETHUSD 1W

ETH har inte längre kontakt med den stigande gröna trendlinjen jag diskuterade i förra veckans inlägg. Den är den numera gråmarkerad och jag väljer att behålla den på grafen tillsvidare då den eventuellt kan komma att bli av intresse i framtiden i form av ett "underside retest".
Plockade även bort den gröna triangeln eftersom den inte är aktuell längre. Har också "aktiverat" en av stödnivåerna som tidigare var gråmarkerad med färgen orange nu när priset har interagerat med den.

Handelskrig eller inte, det här var det mest sannolika utfallet som jag skrev i mitt tidigare inlägg.

ETH befinner sig i en nedåtgående pristrend så länge dom fallande ljusblåa trendlinjerna förblir intakta. Tills dom bryts är det rimligt att förvänta sig mer nedsida vad gäller den fortsatta prisutvecklingen. Vill det sig illa kan 1000-1200usd komma på tal. När/om dom ljusblåa trendlinjerna bryts kommer jag att ha fullt fokus på lila horisontell i ett första skede eller alternativt på orange horisontell om dom ljusblåa trendlinjerna korsas under den nivån.

Graf ETHUSD 1W: https://ibb.co/VhKPm6D

Citat:
Priset respekterade orange horisontell i och med den senaste veckostängningen. Priset befinner sig dock fortfarande långt från dom båda ljusblåa trendlinjerna. Jag bestämde mig för att köpa lite spot här för skojs skull, är beredd att ta en förlust om orange horisontell korsas av en ljusstängning på veckan.

Graf 1W: https://ibb.co/27yyVrGy

Citat:
ETHUSD 1W

ETHUSD 1W

Nu har fyra ljusstängningar på veckan respekterat orange horisontell som stöd. I övrigt är läget i stort sett oförändrat sedan förra veckans uppdatering.
Det kommer en analys av månadsgrafen senare i veckan både vad gäller ETHUSD samt ETHBTC.

Graf 1W: https://ibb.co/p6gkt3kc
Citera
2025-05-07, 07:59
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
ETHUSD 1W

Nu har fyra ljusstängningar på veckan respekterat orange horisontell som stöd. I övrigt är läget i stort sett oförändrat sedan förra veckans uppdatering.
Det kommer en analys av månadsgrafen senare i veckan både vad gäller ETHUSD samt ETHBTC.

Graf 1W: https://ibb.co/p6gkt3kc

Priset jobbar för närvarande på dom båda fallande diagonala lljusblåa trendlinjerna. Helt rimligt att förvänta sig accelaration uppåt om dom korsas.

Graf 1W: https://ibb.co/3mF9y8s7
Citera
2025-05-07, 10:14
Medlem
All in nu för i helvete!!!!
Ger det 2 månader till ungefär sen börjar eth klättra
Citera
2025-05-07, 15:53
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
All in nu för i helvete!!!!
Ger det 2 månader till ungefär sen börjar eth klättra

Ge en bra anledning till varför det skulle ske.
Citera
2025-05-07, 16:08
Medlem
Citat:
Ge en bra anledning till varför det skulle ske.

Btc har stigit rätt bra senaste veckorna och eth har nästan alltid följt efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in