2025-05-09, 14:27
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Bilderna sprids står det, så någonstans gör dom väl det.
Åtminstone en journalist på SvD har fått dem. Anonym avsändare. Och så då DN, som kontaktade regeringskansliet. Är väl troligt att även fler fått dem.

Så, ja, de bilderna verkar spridas.
Citera
2025-05-09, 14:29
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Intressant utveckling att landets styrelse består av en bastuklubb. Hur hamnade vi här?
Demokrati. Svenska folket röstade brunt i förra valet.
Citera
2025-05-09, 14:29
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelburken
Ja och nej. Du får inte ha nakenbilder på din profil på Grindr.

Du kan fortfarande skicka sådana bilder i en konversation med andra på appen. Vilket är vad som sannolikt skett här.

Grindr's moderering är under kritik och har varit så sedan begynnelsen.

Fullt med äldre gubbar som söker minderåriga.

Lägg ut en profil på / som en 15 åring som är nyfiken och gay-curious och räkna hur många
tusen svar du får på 24 timmar.
Citera
2025-05-09, 14:33
Medlem
Intressant att en pervers sodomit lyckades bli både ambassadör och nationell säkerhetsrådgivare i Sverige. Verkar vara minst sagt svaga kontroller inom administrationen. Ingen bristande vandel kontroll Säpo?
Citera
2025-05-09, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undvikbog
Vem bryr sig om vad som är på bilden, är gubben top eller bottom?
eller om det involverar icke myndiga köpta och med foton tagna av gubben? Då är det av viss vikt.
Citera
2025-05-09, 14:36
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Enkelt råd till regeringskansliet om hur man ska gå tillväga vid rekrytering av personer till särskilt känsliga poster:

1: Kartlägg personens bakgrund ned på atomnivå, utan att meddela den sökande.

2: Håll en detaljerad intervju med den sökande och jämför svaren med kartläggningen av bakgrunden. Fråga speciellt om alla händelser och beteenden som skulle kunna medföra problem.

3: Uppmana den sökande att ange alla tidigare tveksamheter, som skulle kunna utgöra ett problem i den tilltänkta positionen. Och det ska vara ned på fortkörnings- och P-botsnivå!

4: Om någon av de ovanstående punkterna visar på det minsta problem som skulle kunna vålla problem i den nya positionen så stryker man den sökande.

(Det här är självklarheter för alla som arbetar professionellt.)
Citera
2025-05-09, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oroaren
Bra att det dök upp nu, bättre än att nån av Putins sekreterare skjuter fram bilderna diskret under en förhandling.

Sen är det beklagligt att det ska förekomma, jag levde tydligen i en fantasivärld när jag trodde att SÄPO grävde fram allt skit innan utnämningar kom på tal.

Hedrar Ulf att han rensade ut innan det blev skandal, även om det i inrikespolitiska debatter hade varit omöjligt för de andra partierna att angripa honom för just detta. Då det heligaste av allt är HBTQ+

Nästa vecka överspelat, då är all fokus på Trump igen.

Vadå hedrar Ulf?
Det är ju han själv o hans bögpolare som kastar landet i fördärvet.

SÄPO synar bara vanliga svenskar i sömmarna. Vad höga politiker gör kan man tydligen sopa under mattan.
Citera
2025-05-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Intressant att en pervers sodomit lyckades bli både ambassadör och nationell säkerhetsrådgivare i Sverige. Verkar vara minst sagt svaga kontroller inom administrationen. Ingen bristande vandel kontroll Säpo?
SÄPO säger att de bara gör en begränsad kontroll och att de lämnar det huvudsakliga ansvaret på arbetsgivaren, i det här fallet regeringskansliet får jag förmoda och om det är statsministerns som av personligt intresse har bilderna själva och har valt ut sagde person är det kanske inte så konstigt.
Citera
2025-05-09, 14:38
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32

Jag minns att jag gick på uni i Uppsala för några år sedan så berättade någon med insyn som påstod att fram för allt SÄPO, MSB och Försvarsmakten kryllas av HBTQ-folk överallt. Det är nästan så att man måsta vara någon form av pederast för att jobba med säkerhetsfrågor i Sverige.

Så att Homo-vänliga Moderater hittar en bög är väl knappast konstigt. Det hör liksom till på något sätt.
Citera
2025-05-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Börjar väl bli lite jobbigt för Jimmie och SD nu, som är garanten för den här sjuka bögregeringen.
Eller är man med i "klubben"?
Nu är jag övertydlig, men NEJ SD är förmodligen inte med i klubben. Varför tror du att L insisterade på att SD under inga omständigheter skulle få vara med i "regeringen"? Gissningsvis för att hela gänget inom regeringen är mattslickare och rövknullare.
Citera
2025-05-09, 14:40
Citat:
Ursprungligen postat av Oroaren
Bra att det dök upp nu, bättre än att nån av Putins sekreterare skjuter fram bilderna diskret under en förhandling.

Sen är det beklagligt att det ska förekomma, jag levde tydligen i en fantasivärld när jag trodde att SÄPO grävde fram allt skit innan utnämningar kom på tal.

Hedrar Ulf att han rensade ut innan det blev skandal, även om det i inrikespolitiska debatter hade varit omöjligt för de andra partierna att angripa honom för just detta. Då det heligaste av allt är HBTQ+

Nästa vecka överspelat, då är all fokus på Trump igen.
Helt enig, och jag med.
Jag skulle ha trott att en av de första sakerna de skulle fråga var om han hade komprometterande material på anonyma webbplatser. Vem utförde säkerhetskontrollen? Det är vanligt att man får många, många pinsamma frågor. Och om du inte svarar ärligt finns det straffrättslige konsekvenser. Det enda pinsamma är när man inte svarar ärlig.
Citera
2025-05-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Grindr's moderering är under kritik och har varit så sedan begynnelsen.

Fullt med äldre gubbar som söker minderåriga.

Lägg ut en profil på / som en 15 åring som är nyfiken och gay-curious och räkna hur många
tusen svar du får på 24 timmar.
Vet du det om Grindr?

Jag minns det som att du har en stadigvarande kvinna från en annan tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in