2025-05-08, 18:03
Medlem
Om vi antar att det är trade dealen som skapar volatiliteten (uppåt just nu) så är följande ett intressant inlägg från X.com:

Citat:
Trump's "big" trade deal is with the UK:
- It's a framework not a deal
- They're our 11th largest trading partner
- They're only 3% of US trade (97% to go)
- They *already* charge average tariffs of only 1% (limited upside)

It's a photo op, with little macroeconomic significance
Citera
2025-05-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Tajmar han en rejäl nedgång har han uttaget + ränta att återinvestera. Just saying.

Tajmar han ytterligare något lite bättre så tjänar han lika mycket utan ränta.
Citera
2025-05-08, 18:06
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Sälja när vi precis har brutit tillbaka över 100k? Låter inte som en bra idé, men vad vet jag?

Du vet antagligen bättre än mig iallafall.
Citera
2025-05-08, 18:07
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Är tanken att investera i något annat under tiden eller safeguard med ränta eller liknande?

Nej jag håller bara på med krypto. Använder inte banker.

Men jag tänkte mer att det går upp snabbt. Kan vända neråt snabbt igen. Och då köpa på mig igen.

Hade sålt nu och lagt i PAXG eller DAI. Och väntat. Men kanske är en dum ide. 21% + på Btc på 1 månad är ju mycket bra.
Citera
2025-05-08, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Du vet antagligen bättre än mig iallafall.

Jag vet inte något om den nära framtiden, men när jag zoomar ut på grafen så blir jag övertygad om att vi ska minst ett rejält kliv till uppåt. I synnerhet nu när vi har haft en andhämtning i form av en ganska ordentlig korrektion på cirka 30 procent.
Citera
2025-05-08, 18:24
Medlem
Jag visste det, vi är tillbaka över 100! Kör vi! 150 innan årskiftet mitt tips!
Citera
2025-05-08, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Frågan är om man ska sälja nu, och köpa på sig OM det går ner igen.

Eller hoppas det fortsätter upp. Eller sälja hälften

Känslan jag har är att vi ska upp till ca 120K tämligen omgående. Ev. med en (el. två) korrektion/er ner till ca 95K först. Bättre att sitta fulladdad i detta läge. Kanske är vi uppe på 250-300K i november. Missa inte det.
Citera
2025-05-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Känslan jag har är att vi ska upp till ca 120K tämligen omgående. Ev. med en (el. två) korrektion/er ner till ca 95K först. Bättre att sitta fulladdad i detta läge. Kanske är vi uppe på 250-300K i november. Missa inte det.

Känslor är dock notoriskt opålitliga i sådana här sammanhang. När priset går uppåt känns det nästan alltid som det ska fortsätta uppåt och vice versa.
Citera
2025-05-08, 18:48
Avslutad
Citat:
Känslor är dock notoriskt opålitliga i sådana här sammanhang. När priset går uppåt känns det nästan alltid som det ska fortsätta uppåt och vice versa.

Möjligt, "känslan" baseras dock på att BlackRock nyligen uppmanat sina kunder att köpa Bitcoin för att inte missa "den stora vågen" som snart kommer. Samt att många stora spelare gått in med mycket kapital de senaste dagarna.
Citera
2025-05-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Möjligt, "känslan" baseras dock på att BlackRock nyligen uppmanat sina kunder att köpa Bitcoin för att inte missa "den stora vågen" som snart kommer. Samt att många stora spelare gått in med mycket kapital de senaste dagarna.

Ok, lite mer av rationell analys än känslor...
Citera
2025-05-08, 18:59
Avslutad
Citat:
Ok, lite mer av rationell analys än känslor...

Kan mycket väl bli att vi skjuter upp till 120K innan större korrektion, och kanske får vi bara en mindre korrektion på några K där innan vi fortsätter upp ..
Citera
2025-05-08, 19:20
Medlem
Vilken trevlig syn!

Man blir nästan lite sugen att skriva till kebabmedpommes, men jag väntar nog tills vi slår nytt ATH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in