2025-05-08, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Äh, I'm in for the fun: antingen likvideras jag eller så släpper jag trejden när jag blir sömnig (oavsett upp eller ner)!

Tar nog hem vinst om kursen skulle trilla under 94.5k

Ok, så det är mer en fråga om tid än pris.

Nu börjar blankningsutkramningen för övrigt.
Citera
2025-05-08, 17:25
Medlem
Leastons avatar
Nu kommer short squeezen...
Citera
2025-05-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Han brukar köpa tillbaka och återlämna sina lånade bitcoin innan han likvideras, vad jag förstått.

Njae, det är bara det att jag inte har likviderats utan stängt på grund av andra åtaganden/sömn etc. När jag hade ett par dagar ledigt hade jag dock en margin-call-varning, men kursen tokskjönk senare (minns jag rätt var det dock ETH eller DOGE).

Edit: det bör dock påpekas att jag har plockat ut nästan allt och köpt räntefonder och aktier. Först efter TRUMP, XRP och Solana-trejden och sedan cirka 3/4 av bankrullen efter mina kortningar av ETH BTC och DOGE. Så det är inga stora dineros kvar.
Senast redigerad av PolisenOrebro 2025-05-08 kl. 17:33.
Citera
2025-05-08, 17:40
Medlem
Citat:
Njae, det är bara det att jag inte har likviderats utan stängt på grund av andra åtaganden/sömn etc. När jag hade ett par dagar ledigt hade jag dock en margin-call-varning, men kursen tokskjönk senare (minns jag rätt var det dock ETH eller DOGE).

Edit: det bör dock påpekas att jag har plockat ut nästan allt och köpt räntefonder och aktier. Först efter TRUMP, XRP och Solana-trejden och sedan cirka 3/4 av bankrullen efter mina kortningar av ETH BTC och DOGE. Så det är inga stora dineros kvar.

Du borde ha placerat vinsterna i bitcoin i stället...
Citera
2025-05-08, 17:47
Medlem
Citat:
Du borde ha placerat vinsterna i bitcoin i stället...

Kanske!

Dock är det en ganska liten fråga för mig eftersom jag har tillräckligt undanlagt och noll kronor i lån. Som jag har nämnt sedan länge (och långt bakåt i tråden) så unnar jag absolut bra trejders vinster oavsett om det är i Bitcoin eller annat. Det är en ynnest att vara fri från långvariga bankåtaganden som bolån, billån, blanco-lån osv osv.
Citera
2025-05-08, 17:51
Medlem
Citat:
Kanske!

Dock är det en ganska liten fråga för mig eftersom jag har tillräckligt undanlagt och noll kronor i lån. Som jag har nämnt sedan länge (och långt bakåt i tråden) så unnar jag absolut bra trejders vinster oavsett om det är i Bitcoin eller annat. Det är en ynnest att vara fri från långvariga bankåtaganden som bolån, billån, blanco-lån osv osv.

Det är värt mycket att vara fri från lån. Jag har alltid skytt lån som pesten.

Detta trots att man som rent rationell ekonomisk varelse borde ha belånat sig till max och köpt bitcoin för rubbet.
Citera
2025-05-08, 17:52
Medlem
Citat:
Jo, det är värt mycket att inte ha några lån. Jag har alltid skytt lån som pesten.

Detta trots att man som rent rationell varelse borde ha belånat sig till max och köpt bitcoin för rubbet.

Ja, alltså: det är inte optimalt att inte ha lån om man är extremt bra investerare, men att slippa huvudvärk och att kunna ta ledigt några år utan problem är värt att offra ganska mkt EV+ för (för mig personligen. Andra fungerar säkert annorlunda).
Citera
2025-05-08, 17:53
Medlem
Monerokungens avatar
Frågan är om man ska sälja nu, och köpa på sig OM det går ner igen.

Eller hoppas det fortsätter upp. Eller sälja hälften
Citera
2025-05-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen

Sälja när vi precis har brutit tillbaka över 100k? Låter inte som en bra idé, men vad vet jag?
Citera
2025-05-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen

Är tanken att investera i något annat under tiden eller safeguard med ränta eller liknande?
Citera
2025-05-08, 18:00
Medlem
Citat:
Är tanken att investera i något annat under tiden eller safeguard med ränta eller liknande?

Räntan är så liten att den är försumbar i bitcoinsammanhang. Missar han en dags rejäl uppgång så är räntan uppäten.
Citera
2025-05-08, 18:01
Medlem
Citat:
Räntan är så liten att den är försumbar i bitcoinsammanhang. Missar han en dags rejäl uppgång så är räntan uppäten.

Tajmar han en rejäl nedgång har han uttaget + ränta att återinvestera. Just saying.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in