2025-04-04, 23:08
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Jag har inte öppnat några nya trades den här veckan. För tillfället kör jag mest swingtrades på veckografen och oftast utan hävstång. Just nu är jag mest intresserad av att identifiera signaler på att den nedåtgående pristrenden är på väg att brytas för att kunna positionera mig inför ett eventuellt kontra-rally.
Ok. Tack för svar.
För att tillmötesgå ditt vuxna svar kan jag förtälja att jag köpte en 3x lång på strategy i eftermiddags.
Citera
2025-04-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Om kursen når upp till samma nivå som innan detta besked innan stängning tolkar jag det som ett styrkebesked.

Dom flesta har väl tappat bort sina nycklar vid det här laget så ingen kan sälja. Ergo - samma pris.

Jag är lite besviken att det digitala guldet inte rusar vid det här laget. In b4 nån säger att ett stillastående pris är en styrkeindikator. Nej, det är det inte om något annat rasar.
Citera
2025-04-04, 23:14
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Dom flesta har väl tappat bort sina nycklar vid det här laget så ingen kan sälja. Ergo - samma pris.

Jag är lite besviken att det digitala guldet inte rusar vid det här laget. In b4 nån säger att ett stillastående pris är en styrkeindikator. Nej, det är det inte om något annat rasar.

Hur stor andel Bitcoin som är bortslarvade är ständigt fråga..
Personligen känner jag en snickare som byggde en veranda och fick betalt i btc.. 1500 btc gick upp i rök.
Citera
2025-04-04, 23:17
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ok. Tack för svar.
För att tillmötesgå ditt vuxna svar kan jag förtälja att jag köpte en 3x lång på strategy i eftermiddags.

Då borde du ligga på pluss för tillfället? Vad fick dig att ta tradet? Kikade lite på grafen och jag hade nog föredragit att avvakta, priset ser ut att sitta fast i en konsolideringsfas. Har du någon invalidation?
Citera
2025-04-04, 23:29
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Då borde du ligga på pluss för tillfället? Vad fick dig att ta tradet? Kikade lite på grafen och jag hade nog föredragit att avvakta, priset ser ut att sitta fast i en konsolideringsfas. Har du någon invalidation?
Jag har en gut feeling om att Bitcoin kommer att nå nya höjder under 2025. I så fall är Strategy bästa köp..
Citera
2025-04-04, 23:35
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Jag har en gut feeling om att Bitcoin kommer att nå nya höjder under 2025. I så fall är Strategy bästa köp..
Okej, ja det finns ju ingenting som säger att man måste förlita sig på streckgubbar på en prisgraf så att säga. Hur tänker du kring att göra exit om priset går dig emot? Jag brukar alltid ställa mig frågan vart jag är motbevisad.
Citera
2025-04-04, 23:47
Avslutad
Citat:

Du sålde nyss alla dina MSTR i dippen och nu köper du dem igen för ett högre pris och det gör dig till en vinnare?

Edit: Du tjänar förmodligen stort på att köpa MSTR, men hade tjänat mer på att inte sälja.
Citera
2025-04-04, 23:48
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Okej, ja det finns ju ingenting som säger att man måste förlita sig på streckgubbar på en prisgraf så att säga. Hur tänker du kring att göra exit om priset går dig emot? Jag brukar alltid ställa mig frågan vart jag är motbevisad.
Ingen har hittills förlorat stålar på att köpa Bitcoin 500 dagar före halving och sälja 500 dagar efter.

Däremot kan det vara mycket obehagliga kursrörelser under dessa 1000 dagar.
Citera
2025-04-04, 23:50
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ingen har hittills förlorat stålar på att köpa Bitcoin 500 dagar före halving och sälja 500 dagar efter.

Däremot kan det vara mycket obehagliga kursrörelser under dessa 1000 dagar.

Då får vi hålla tummarna för att det går vägen med tradet.
Citera
2025-04-04, 23:54
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Du sålde nyss alla dina MSTR i dippen och nu köper du dem igen för ett högre pris och det gör dig till en vinnare?

Edit: Du tjänar förmodligen stort på att köpa MSTR, men hade tjänat mer på att inte sälja.

Öhhh, hörnskåp.. Lägg utav!

Förklara på vilket sätt jag fuckade upp genom att sälja till 390 och köpa till 280 samtidigt som usd tappat drygt 10%
Citera
2025-04-05, 00:03
Avslutad
Citat:
Öhhh, hörnskåp.. Lägg utav!

Förklara på vilket sätt jag fuckade upp genom att sälja till 390 och köpa till 280 samtidigt som usd tappat drygt 10%

Du skrev nyss i tråden att du måste låna till din överlevnad, men nu har du alltså massor av kapital att investera i MSTR? Ja har du det så har du det, jag har dock svårt för att få ihop ekvationen?

Varför sålde du i dipp om du tror på MSTR och Bitcoin?
Citera
2025-04-05, 00:09
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Du skrev nyss i tråden att du måste låna till din överlevnad, men nu har du alltså massor av kapital att investera i MSTR? Ja har du det så har du det, jag har dock svårt för att få ihop ekvationen?

Varför sålde du i dipp om du tror på MSTR och Bitcoin?
Vad gäller Strategy sålde jag till 390. Det var väl, med facit i hand, inte så dumt?
Däremot ligger jag back på mina köp av Clsk,Mara och Coinbase.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in