2025-05-08, 14:55
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Patrik borde kunna göra avkall på några bärs för barnens skull eller är det för mycket begärt? Sara satt där med en kartong fullproppad med Dumpens barnbok med karaktären bläckfisken som Dumpen döpt till det fantasifulla namnet "Bläckfisen". Dumpen borde prova att muta snyltarna med den så kanske dom en solig dag skriver på.

Boken finns på Akademihandeln för endast 798 kr. Får faktiskt lite flashbacks eftersom Putte satt bakis på Åhlens och signerade boken jag köpte av honom back in the days men frågan är om denna kommer bli en större kioskvältare.

Givetvis ska dom vara stolta över sin bok, menar inget illa men en pruttande kamel tillsammans med en bläckfisk liksom.

Den där boken är nog hennes livselixir just nu. Det är ju förstås omöjligt att veta hur allvarligt sjuk hon är just nu kan väl bara en läkare avgöra. Men hon är inte typen som går och dör hursomhelst.
Citera
2025-05-08, 15:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Ja, manipulativa och narsesistiska drag är rätt tydliga på kvinnan. Så henne bör man ta med en extrem nypa salt.
Även gäddorna har manipulativa och narcissistiska drag.
Hur ska man se på dessa tycker du? Som offer?
Citera
2025-05-08, 15:17
Medlem
Protonic75s avatar
Robban nämner Patrik i detta klipp

https://www.youtube.com/watch?v=L1SoRTacXoY
Citera
2025-05-08, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Även gäddorna har manipulativa och narcissistiska drag.
Hur ska man se på dessa tycker du? Som offer?

Menar du på allvar att såna där mongo farbröder som Dumpen hänger ut manipulerar Sveriges fjortisar med sina kukbilder, chipstuttar mm? Du är ju inte lite hjärntvättad och dum i huvudet. Absolut ingen hade hört talas om detta innan Dumpen drog igång det och jag kan garantera att det inte existerar utanför Dumpens sfär. När högstadietjejerna skvallrar om nån snygg kille i klassen så blir det sådär om ett gammalt vrak slänger sig in och försöker ta över.

Dumpen ramlade över Barnahusundersökningen och fultolkade den samt spann vidare och försöker nu påskina att det är enorma problem med fjortisar som dreglar efter dessa gamla tjockisar. Stanna du i denna dumma värld men inte ett enda riktigt offer kommer tacka dig när du är så offside. Det är inte så att Dumpenfolket dök upp som gubben i lådan och påpekade att kejsaren är naken.

Har fattat att höjdpunkten i ditt liv är när Dumpen publicerar ett nytt miffo på bloggen och saboterar hans familj.
Citera
2025-05-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Den där boken är nog hennes livselixir just nu. Det är ju förstås omöjligt att veta hur allvarligt sjuk hon är just nu kan väl bara en läkare avgöra. Men hon är inte typen som går och dör hursomhelst.

Fattar inte riktigt är boken en barnbok som är riktad till småbarn som ska lära sig om grooming? Isåfall är det riktigt sjukt att Sara vill att småbarn ska lära sig läsa en barnbok om grooming. Sara tror ju att alla barn blir eller har blivit utsatta för grooming.
Citera
2025-05-08, 17:17
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvisst123
Fattar inte riktigt är boken en barnbok som är riktad till småbarn som ska lära sig om grooming? Isåfall är det riktigt sjukt att Sara vill att småbarn ska lära sig läsa en barnbok om grooming. Sara tror ju att alla barn blir eller har blivit utsatta för grooming.

Som jag förstår är det en bok som ska hjälpa barn som blivit utsatta att berätta om det i stället för att gå med det i det tysta.
Citera
2025-05-08, 17:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Som jag förstår är det en bok som ska hjälpa barn som blivit utsatta att berätta om det i stället för att gå med det i det tysta.
Ja visst är det så.
Men som vanligt försöker man förvränga det Sara gör.
Citera
2025-05-08, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag frågade därför att jag aldrig har sett dig ha en endast negativ kommentar angående gäddorna. Därför undrar jag.
Det vore intressant att få veta hur ni tänker.
Jag pratar sällan om "Gäddorna" så det är därför. Samt du fortsätter försöka styra fokus/diskussion ifrån Sara och på något helt annat. Trådreglerna är säger att om man vill diskutera parafila störningar finns det grupper för det. Det finns 2 trådar om dumpen som är splittrat.

"Gäddorna" har helt andra problem och i sammanhanget om vi skall ta det så, de är offer för Sara/Dumpen, ja. De har blivit utsatta, vilket är definitionen utav att vara ett offer?
Samma som Sara vill att de offer som PHS misshandlat skall sitta i en rättegång mot PHS och prata om hur de kunnat skada barn eller kunde funnits offer och att de inte får vara offer. Det är skitsnack, om man inte vill att någon skall vara ett offer så utsätt inte dem och gör dem till offer, enkelt.

Nu vänder vi på det, har ALDRIG sett dig prata om hur Dumpen utsätter anhöriga och hur anhöriga kan skadas utav Dumpen. Mig veterligen är du en av dem som bara skyller ifrån ansvar.
Anhöriga som skadas eller tar skada pga PUBLICERINGEN är Dumpens ansvar. Om publiceringen leder till att folk bara ser en utväg och tar sitt liv är det Dumpens ansvar.

Du kan väl prata lite om de barn som förlorat sina föräldrar i självmord pga uthängningen?
Eller prata om de föräldrar som mist sina barn, vill minnas att en av de som tog sitt liv var 25år.
Eller kanske prata om hur det finns stora möjligheter till att barn tar skada i skolan pga uthängningen?

Eller skall du fortsätta skylla ifrån de ansvaret på andra?
Citera
2025-05-08, 20:11
Medlem
Citat:
Jag pratar sällan om "Gäddorna" så det är därför. Samt du fortsätter försöka styra fokus/diskussion ifrån Sara och på något helt annat. Trådreglerna är säger att om man vill diskutera parafila störningar finns det grupper för det. Det finns 2 trådar om dumpen som är splittrat.

"Gäddorna" har helt andra problem och i sammanhanget om vi skall ta det så, de är offer för Sara/Dumpen, ja. De har blivit utsatta, vilket är definitionen utav att vara ett offer?
Samma som Sara vill att de offer som PHS misshandlat skall sitta i en rättegång mot PHS och prata om hur de kunnat skada barn eller kunde funnits offer och att de inte får vara offer. Det är skitsnack, om man inte vill att någon skall vara ett offer så utsätt inte dem och gör dem till offer, enkelt.

Nu vänder vi på det, har ALDRIG sett dig prata om hur Dumpen utsätter anhöriga och hur anhöriga kan skadas utav Dumpen. Mig veterligen är du en av dem som bara skyller ifrån ansvar.
Anhöriga som skadas eller tar skada pga PUBLICERINGEN är Dumpens ansvar. Om publiceringen leder till att folk bara ser en utväg och tar sitt liv är det Dumpens ansvar.

Du kan väl prata lite om de barn som förlorat sina föräldrar i självmord pga uthängningen?
Eller prata om de föräldrar som mist sina barn, vill minnas att en av de som tog sitt liv var 25år.
Eller kanske prata om hur det finns stora möjligheter till att barn tar skada i skolan pga uthängningen?

Eller skall du fortsätta skylla ifrån de ansvaret på andra?

Det är alltid en tragedi när folk väljer att ta sina liv men om gäddorna skulle få fortsätta så skulle vi riskera få fler barn som tar sitt liv och genom publiceringen kan eventuella offer identifiera sin förövare och få en chans till upprättelse

Det är bättre att allmänheten varnas för gäddorna än att dom ska kunna få fortsätta skicka kukbilder och runkvideos till barn

Och återigen så är det ingen som tvingat dom att ta sina liv, dom flesta gäddor går vidare i livet och gnäller inte om hur synd det är om dom utan ser hela episoden som en ordentlig väckarklocka och förhoppningsvis lär sig av sina misstag
Citera
2025-05-08, 20:15
Medlem
Citat:

Du är medveten om att djuren det kretsar kring i Dumpens bok har dåliga magar? Så det blir ett litet hopp till steget sexuellt utsatta barn men visst söta Sara ska få en chans att knyta ihop den säcken. Lite klirr i Dumpens kassa kan det kanske bli, annars får vi helt enkelt tigga mer för att täcka förlusterna för prutt-boken.

Det är faktiskt lite gulligt hur Dumpens front lägger undan vanligt kneg och sånt skit för Sveriges barn. Är faktiskt lite sugen på att ta deras tåg.
Citera
2025-05-08, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det är alltid en tragedi när folk väljer att ta sina liv men om gäddorna skulle få fortsätta så skulle vi riskera få fler barn som tar sitt liv och genom publiceringen kan eventuella offer identifiera sin förövare och få en chans till upprättelse

Det är bättre att allmänheten varnas för gäddorna än att dom ska kunna få fortsätta skicka kukbilder och runkvideos till barn

Och återigen så är det ingen som tvingat dom att ta sina liv, dom flesta gäddor går vidare i livet och gnäller inte om hur synd det är om dom utan ser hela episoden som en ordentlig väckarklocka och förhoppningsvis lär sig av sina misstag
Somvanligt missar du poängen. Publiceringen och tillvägagångssättet är ju anledningen. Det hade gått att sköta mycket snyggare och där igenom kanske inga liv hade tagits.
Det där ordet eventuellt är ett bra sådant. Om inte dumpen hade varit ute och fiskat hade eventuellt ingen av dessa 600 någonsin träffat på något barn eller gjort något opassande mot barn.

Eventuellt är ett flytande ord som används i försvar, men det är många saker som kan vara eventuella. Det är inget bra försvar.

Eventuellt så vinner jag på triss trotts att jag inte köpt någon lott.
Eventuellt vinner jag en miljon på triss om jag köper en lott, det är bara de att det är mindre än en procents chans.

Jag har sagt det förut och kommer upprepa det igen. Eftersom inget brott begåtts hade det varit bättre fokus låg på att hjälpa och stötta individerna så att de inte begår något framtida brott. Men istället så tillämpas någon medeltida straff som snarare kommer leda till ökad chans för brott då en individ pressas in i misär, ett sätt detta syns på är hur folk tagit sina liv, andra sidan av myntet är en individ som inte har något att förlora söker upp barn.

Varför inte det är ett skyltfönster för nyfikna barn att söka upp individen. Ni vet de där som är lite trasiga som ni pratar om som gör de för självskadebeteende. I gräv pratades det om en dom där en 14 åring hade sökt upp honom för att hon var nyfiken och fått höra att han var en pedofil. Nu finns det ju 600 pers att välja mellan och försöka kontakta.

Det finns många sidor och Dumpen har valt den absolut sämsta, deras hämdbegär lyser igenom, speciellt saras. De gör exakt som de vill, de resultat om lidande och swishintäckter är exakt vad de är ute efter, inget annat. För hade de varit barnen, så hade de inte agerat på ett sätt som skadat anhöriga barn eller potentiellt kan leda till att barn far illa, men det är ju smidigt så kan man skylla ifrån sig och säga att man varnade när man högst troligt är anledningen.
Citera
2025-05-08, 20:44
Medlem
Citat:
Somvanligt missar du poängen. Publiceringen och tillvägagångssättet är ju anledningen. Det hade gått att sköta mycket snyggare och där igenom kanske inga liv hade tagits.
Det där ordet eventuellt är ett bra sådant. Om inte dumpen hade varit ute och fiskat hade eventuellt ingen av dessa 600 någonsin träffat på något barn eller gjort något opassande mot barn.

Eventuellt är ett flytande ord som används i försvar, men det är många saker som kan vara eventuella. Det är inget bra försvar.

Eventuellt så vinner jag på triss trotts att jag inte köpt någon lott.
Eventuellt vinner jag en miljon på triss om jag köper en lott, det är bara de att det är mindre än en procents chans.

Jag har sagt det förut och kommer upprepa det igen. Eftersom inget brott begåtts hade det varit bättre fokus låg på att hjälpa och stötta individerna så att de inte begår något framtida brott. Men istället så tillämpas någon medeltida straff som snarare kommer leda till ökad chans för brott då en individ pressas in i misär, ett sätt detta syns på är hur folk tagit sina liv, andra sidan av myntet är en individ som inte har något att förlora söker upp barn.

Varför inte det är ett skyltfönster för nyfikna barn att söka upp individen. Ni vet de där som är lite trasiga som ni pratar om som gör de för självskadebeteende. I gräv pratades det om en dom där en 14 åring hade sökt upp honom för att hon var nyfiken och fått höra att han var en pedofil. Nu finns det ju 600 pers att välja mellan och försöka kontakta.

Det finns många sidor och Dumpen har valt den absolut sämsta, deras hämdbegär lyser igenom, speciellt saras. De gör exakt som de vill, de resultat om lidande och swishintäckter är exakt vad de är ute efter, inget annat. För hade de varit barnen, så hade de inte agerat på ett sätt som skadat anhöriga barn eller potentiellt kan leda till att barn far illa, men det är ju smidigt så kan man skylla ifrån sig och säga att man varnade när man högst troligt är anledningen.

Om inte dumpen hade vart ute och fiskat hade gäddorna riskerat skapa offer

Faktum är att dom allra flesta gäddor dyker inte upp igen utan med största sannolikhet lär sig av sina misstag

Att det inte är något brott är just problemet, det bästa hade vart om vi haft en lagstiftning på plats så gäddorna skulle kunna lagföras för sitt beteende

Men dessa barn finns där ute i detta nu och blir utsatta av gäddor, dumpens gäddor är som en droppe i havet i jämförelse med hur många det faktiskt finns, dumpen lyfter problemet men dom kommer aldrig kunna fiska upp alla Sveriges gäddor för det är en omöjlighet för dom är så otroligt många
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in