Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
Det är alltid en tragedi när folk väljer att ta sina liv men om gäddorna skulle få fortsätta så skulle vi riskera få fler barn som tar sitt liv och genom publiceringen kan eventuella offer identifiera sin förövare och få en chans till upprättelse
Det är bättre att allmänheten varnas för gäddorna än att dom ska kunna få fortsätta skicka kukbilder och runkvideos till barn
Och återigen så är det ingen som tvingat dom att ta sina liv, dom flesta gäddor går vidare i livet och gnäller inte om hur synd det är om dom utan ser hela episoden som en ordentlig väckarklocka och förhoppningsvis lär sig av sina misstag
Somvanligt missar du poängen. Publiceringen och tillvägagångssättet är ju anledningen. Det hade gått att sköta mycket snyggare och där igenom kanske inga liv hade tagits.
Det där ordet eventuellt är ett bra sådant. Om inte dumpen hade varit ute och fiskat hade eventuellt ingen av dessa 600 någonsin träffat på något barn eller gjort något opassande mot barn.
Eventuellt är ett flytande ord som används i försvar, men det är många saker som kan vara eventuella. Det är inget bra försvar.
Eventuellt så vinner jag på triss trotts att jag inte köpt någon lott.
Eventuellt vinner jag en miljon på triss om jag köper en lott, det är bara de att det är mindre än en procents chans.
Jag har sagt det förut och kommer upprepa det igen. Eftersom inget brott begåtts hade det varit bättre fokus låg på att hjälpa och stötta individerna så att de inte begår något framtida brott. Men istället så tillämpas någon medeltida straff som snarare kommer leda till ökad chans för brott då en individ pressas in i misär, ett sätt detta syns på är hur folk tagit sina liv, andra sidan av myntet är en individ som inte har något att förlora söker upp barn.
Varför inte det är ett skyltfönster för nyfikna barn att söka upp individen. Ni vet de där som är lite trasiga som ni pratar om som gör de för självskadebeteende. I gräv pratades det om en dom där en 14 åring hade sökt upp honom för att hon var nyfiken och fått höra att han var en pedofil. Nu finns det ju 600 pers att välja mellan och försöka kontakta.
Det finns många sidor och Dumpen har valt den absolut sämsta, deras hämdbegär lyser igenom, speciellt saras. De gör exakt som de vill, de resultat om lidande och swishintäckter är exakt vad de är ute efter, inget annat. För hade de varit barnen, så hade de inte agerat på ett sätt som skadat anhöriga barn eller potentiellt kan leda till att barn far illa, men det är ju smidigt så kan man skylla ifrån sig och säga att man varnade när man högst troligt är anledningen.