2025-05-08, 13:16
Medlem
trazkeis avatar
Enligt Studio Allsvenskan kämpar IFK Värnamo med många nej när dom frågar runt kring lediga tränare. Inte konstigt, vem fan vill ta över det sjunkande skeppet? Det finns ingenting positivt i Värnamo överhuvudet, inte ens kommunen bryr sig.

Jag vill också passa på att ta tillfället i akt att tacka nej till uppdraget. Ni kan leta vidare Värnamo.
Citera
2025-05-08, 13:19
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Om Mjällby fortfarande har häng på toppen när sommarfönstret närmar sig så hoppas jag att man behåller båda säsongen ut. Även Stroud och eventuella andra som kan vara aktuella. Hur många chanser kommer Mjällby få att ta en riktig topplacering i allsvenskan? Och pengar finns, det finns ingen akut anledning att sälja.
Om ni säljer bort ett potentiellt guld i sommar borde fansen elda upp hela Hällevik. Speciellt med tanke på att det inte går någon nöd på er ekonomiskt.
Citera
2025-05-08, 13:30
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Om ni säljer bort ett potentiellt guld i sommar borde fansen elda upp hela Hällevik. Speciellt med tanke på att det inte går någon nöd på er ekonomiskt.
Nu tror jag att guldet ligger långt bort, men en Europaplats ska inte vara något omöjligt, och för Mjällby hade ju det varit ungefär som ett CL-guld för dom övriga konkurrenterna..

Och ja, precis. Det såldes för bra med pengar förra året, även några mediokra spelare drog in goda pengar, så det finns verkligen ingen anledning att stressa med dom försäljningarna.
Redan förra året var jag inte helt för dom sommar-försäljningarna, Ståhl till DIF kan/kunde mycket väl ha varit skillnaden på Europa-kval och den femteplatsen Mjällby tog. Men nu finns det gott om pengar i skattkistan, nu kan man stå emot.
Citera
2025-05-08, 13:38
Medlem
Citat:
Nu tror jag att guldet ligger långt bort,…
På söndag eftermiddag vet vi mer om den saken. Mjällby har så här långt inte gjort en enda dålig match. Tidigare år har goda prestationer alltid avlösts av plattmatcher men från försäsongen och framåt så har man spelat bra fotboll i varje match. Det är det som krävs om man ska utmana om guldet.
Citera
2025-05-08, 13:41
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Bonus: Förutom att vinsten mot Göteborg gav allsvensk serieledning så innebär den också att Mjällby tog sig förbi Gefle i maratontabellen.
5 poäng till Sleipner..
Citera
2025-05-08, 14:02
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Sant såklart.

Tur att någon annan inom organisationen hittade spelare som Samuel Dahl. Eller Hien. Kanske värt att lyfta Hjalle? Eller möjligen Lucas. Fin japan som kom från ingenstans (ja, eller från japan då förstås om man ska vara anal)? Gulliksen möjligen som verkar populär i Europa till skillnad från vanten Bajen värvade från Norge?

Allt ovan möjliggjort eftersom någon hämtade in Danielson 2018 som Bosman från Sundsvall och två år senare sålde honom till Dalian.

Men hör din poäng
Kosugi fick väl provträna för att hans agent bönade och bad djurgården om det i samband med att ni värvade en japanska till damerna med samma agentur. Läste någon rolig jävel på er SF som listade ut ur hur ni hade scoutat många av era senaste nyförvärv, t.ex. Pelle Olsson som hittade Nino när han gjorde motståndarscouting i ECL osv.

Som du beskriver har ni gjort massvis med fina affärer, fina historier om spelare som går från Div 1 till Serie A eller att lyckas blåsa kinesiska lag på fantasisummor för Danielson och Sam Johnson med många fler. Men att Bosse hade gynnats av uppbackning är väl knappast kontroversiellt.
Citera
2025-05-08, 14:07
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Nu tror jag att guldet ligger långt bort, men en Europaplats ska inte vara något omöjligt, och för Mjällby hade ju det varit ungefär som ett CL-guld för dom övriga konkurrenterna..

Och ja, precis. Det såldes för bra med pengar förra året, även några mediokra spelare drog in goda pengar, så det finns verkligen ingen anledning att stressa med dom försäljningarna.
Redan förra året var jag inte helt för dom sommar-försäljningarna, Ståhl till DIF kan/kunde mycket väl ha varit skillnaden på Europa-kval och den femteplatsen Mjällby tog. Men nu finns det gott om pengar i skattkistan, nu kan man stå emot.
Jo det är klart att det är en bit kvar. Men bättre förutsättningar än i år är svårt att få. Ni har en grym trupp och det är MFF:s "3:e år", säsongen där guldet ligger och väntar på någon annan.

Citat:
Bonus: Förutom att vinsten mot Göteborg gav allsvensk serieledning så innebär den också att Mjällby tog sig förbi Gefle i maratontabellen.
5 poäng till Sleipner..
Jag skulle vilja påstå att ni har goda chanser att gå om Sleipner i år.
Citera
2025-05-08, 14:08
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Jo det är klart att det är en bit kvar. Men bättre förutsättningar än i år är svårt att få. Ni har en grym trupp och det är MFF:s "3:e år", säsongen där guldet ligger och väntar på någon annan.

Trazke börjar det bli nervöst nu när den svartgula bussen närmar sig? 6 dagar kvar till slakten på Hisingen
Citera
2025-05-08, 14:12
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Trazke börjar det bli nervöst nu när den svartgula bussen närmar sig? 6 dagar kvar till slakten på Hisingen
"Den svartgula bussen".... Du vill inte ens veta vad vi säger om den på Hisingen...
Citera
2025-05-08, 14:56
Medlem
trazkeis avatar
Bahahahahahaga Lode och Berisha saknades på träning idag. Och Silas avstängd. Då blir det väl mittback 8 och 9 för tävlingssäsongen mot Sirius i helgen. Gissar på Zecevic och Barret-Laursen. Och Jansson i mål. Om nu inte Peter Abrahamsson är redo? Han har ju tränat fullt i ett par veckor.
Senast redigerad av trazkei 2025-05-08 kl. 15:14.
Citera
2025-05-08, 16:28
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
På söndag eftermiddag vet vi mer om den saken. Mjällby har så här långt inte gjort en enda dålig match. Tidigare år har goda prestationer alltid avlösts av plattmatcher men från försäsongen och framåt så har man spelat bra fotboll i varje match. Det är det som krävs om man ska utmana om guldet.
Det är en av matcherna ja.
Håller inte riktigt med där, mot Halmstad såg det verkligen inte bra ut, Mjällby spelade rätt uselt den matchen. Lyckligtvis räckte det att ställa ut skorna för att vinna den matchen rätt komfortabelt...
Andra halvan mot Göteborg var inte heller bra.
Men ja. Fortsätter man såhär så kommer det bli riktigt bra, men jag vågar inte riktigt lita på att det kommer fortsätta på samma sätt..

Citat:

Den grymma truppen är till hyfsat stor del samma trupp som spelade division 1 för några år sen.

Jag hade blivit lite besviken om vi inte gick om dom.
Citera
2025-05-08, 17:13
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Det är en av matcherna ja.
Håller inte riktigt med där, mot Halmstad såg det verkligen inte bra ut, Mjällby spelade rätt uselt den matchen. Lyckligtvis räckte det att ställa ut skorna för att vinna den matchen rätt komfortabelt...
Andra halvan mot Göteborg var inte heller bra.
Men ja. Fortsätter man såhär så kommer det bli riktigt bra, men jag vågar inte riktigt lita på att det kommer fortsätta på samma sätt..

Den grymma truppen är till hyfsat stor del samma trupp som spelade division 1 för några år sen.

Jag hade blivit lite besviken om vi inte gick om dom.
Så du menar att ni inte är bättre nu än när ni spelade i div.1? Märklig åsikt. 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in