2025-05-06, 21:25
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Absolut men även du som var som jag och Teu en gång i tiden måste tycka beslutet var uppåt väggarna?
Ja, jag tycker det var märkligt, och på ett sätt är det bra att det diskuteras eftersom det känns lite som ett "praxis-domslut". Men fokus för AIK måste alltid vara på sånt man själv kan kontrollera. Tittade precis på Thomassens presskonferens efter matchen han svarade klockrent när han fick frågor om straffen.
Citera
2025-05-06, 21:27
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Det är två OLIKA händelseförlopp, det ena missar han, det andra ser han. Fattar inte att du inte klarar av att ta in en sådan enkel sak när det står tydligt i texten och jag nu förtydligat det TVÅ gånger.

Idiot. Förvänta dig inte samma förklaring en 3e gång.
Nej, det är inte två olika händelseförlopp, utan det är två händelser som är en del av SAMMA HÄNDLSEFÖRLOPP

Händelseförlopp - rad av händelser som är kausalt sammanlänkade med varandra, till exempel handlingen i en filmscen eller vad som ledde fram till en verklig händelse

Jag förstår att kärleken i våningssängen befinner sig för närvarande på rekordnivåer nu när DIF gått och blivit rejvare, men ni behöver som sagt inte göra er dummare än vad ni är i ett desperat försök att försvara er nya paramour.
Citera
2025-05-06, 21:33
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, jag tycker det var märkligt, och på ett sätt är det bra att det diskuteras eftersom det känns lite som ett "praxis-domslut". Men fokus för AIK måste alltid vara på sånt man själv kan kontrollera. Tittade precis på Thomassens presskonferens efter matchen han svarade klockrent när han fick frågor om straffen.

Jag gillar också Thomassen han känns lite som när Baxter tog över oss 1998. Vi får hoppas på samma framgång.
Citera
2025-05-06, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Stongt ändå att gå ut och erkänna. Händer verkligen inte varje dag att domarkåren är självkritiska utåt.
Strongt och rakryggad hade det varit om Glenn och linjedomaren Mahbod Beigi gått ut och förklarat sig, att de bara såg halva förloppet och dömde bort AIK från tredje vinsten på ett halvår.

Att nu domarbasen istället är tvungen att gå ut och försvara dem är inte strongt.

Däremot gör alla fel, och vi vill oftast inte ha långa VAR-avbrott.

Så låt oss gå vidare.

Är det någon utom de närmast sörjande som ser fram mot seriefinalen AIK-Mjällby till helgen, förutom kika efter resultatet på sidan 377?
Senast redigerad av MrOrdonnee 2025-05-06 kl. 22:07.
Citera
2025-05-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Ja Mikkjal gör mycket rätt och många gnagare uppskattar han väldigt mycket. Enligt mig är han kanske seriens mest professionella tränare, kalvenes vår andretränare är också där uppe. För att inte tala om han är en av AIKs viktigaste värvningar i modern tid. Vi höll på att sätta oss riktigt i skiten med Brännström. Berg gjorde lite upp och ner med allt men Mikkjal Mourinho har verkligen börjat sätta sin prägel på hur vi ska jobba och tänka. Vi ska bli en långsiktigt jobbig motståndare och arbetet har redan börjat på Karlberg!
Senast redigerad av asptuna 2025-05-06 kl. 23:21.
Citera
2025-05-07, 06:14
Medlem
Londons avatar
Citat:
Slött scoutningarbete om det var så att "Pittas var ju bra", vilket är lite känslan.

Slött scoutingarbete har gått igen hos Dif med värvningar från lag dom mött, plus Findell och John Gui...förlåt Albin Ekdal.

Bosse känns som 5 av 5 som förhandlare, men 2 av 5 när det kommer till nätverk. Att vara bra förhandlare har man inte mycket för om man inte hittar något bra att förhandla om.

Sant såklart.

Tur att någon annan inom organisationen hittade spelare som Samuel Dahl. Eller Hien. Kanske värt att lyfta Hjalle? Eller möjligen Lucas. Fin japan som kom från ingenstans (ja, eller från japan då förstås om man ska vara anal)? Gulliksen möjligen som verkar populär i Europa till skillnad från vanten Bajen värvade från Norge?

Allt ovan möjliggjort eftersom någon hämtade in Danielson 2018 som Bosman från Sundsvall och två år senare sålde honom till Dalian.

Men hör din poäng
Citera
2025-05-07, 07:43
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Sant såklart.

Tur att någon annan inom organisationen hittade spelare som Samuel Dahl. Eller Hien. Kanske värt att lyfta Hjalle? Eller möjligen Lucas. Fin japan som kom från ingenstans (ja, eller från japan då förstås om man ska vara anal)? Gulliksen möjligen som verkar populär i Europa till skillnad från vanten Bajen värvade från Norge?

Allt ovan möjliggjort eftersom någon hämtade in Danielson 2018 som Bosman från Sundsvall och två år senare sålde honom till Dalian.

Men hör din poäng
Bosse är Allsvenskans bästa sportchef genom tiderna.

Ingen kommer ens i närheten.
Citera
2025-05-07, 08:21
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Sant såklart.

Men hör din poäng
Ja, jag säger som sagt inte att Bosse är urusel. Han har gjort några bra värvningar (precis som många andra sportechefer gjort). Men tittar vi på de 3 senaste fönsterna så är det inte mycket att hänga i granen, trots att massor av pengar och förutsättningar funnits.

Kanske är Bosse som bäst när ekonomin är som sämst?

Det värsta som skulle hända i Dif är kanske att det kommer in en 5/5 scoutchef, vid sidan av Bosse.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-05-07 kl. 08:50.
Citera
2025-05-07, 08:23
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Bosse är Allsvenskans bästa sportchef genom tiderna.

Ingen kommer ens i närheten.
Du tillhör falangen som lägger ansvaret för årets allsvenska debacle på någon annan?
Isf representerar du Dif-sentimentet väldigt dåligt.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-05-07 kl. 08:51.
Citera
2025-05-07, 09:06
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det någon utom de närmast sörjande som ser fram mot seriefinalen AIK-Mjällby till helgen, förutom kika efter resultatet på sidan 377?

Om den inte gick samtidigt som Bajen - Peking hade jag absolut sett den. Mjällby har spelat fint och tror ajk kommer att ha svårt att tråka sönder dem.
Citera
2025-05-07, 13:05
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Du tillhör falangen som lägger ansvaret för årets allsvenska debacle på någon annan?
Isf representerar du Dif-sentimentet väldigt dåligt.

Så länge suputen är sportchef vinner dif inga derbyn.
Citera
2025-05-07, 15:13
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ja, jag säger som sagt inte att Bosse är urusel. Han har gjort några bra värvningar (precis som många andra sportechefer gjort). Men tittar vi på de 3 senaste fönsterna så är det inte mycket att hänga i granen, trots att massor av pengar och förutsättningar funnits.

Kanske är Bosse som bäst när ekonomin är som sämst?

Det värsta som skulle hända i Dif är kanske att det kommer in en 5/5 scoutchef, vid sidan av Bosse.
Kan ju vara som så att väldigt mycket tid och energi gick åt när dom sålde Bergvall. Helt förståeligt om så är fallet, man slog sig igenom glass ceiling med den affären, och Allsvenska klubbar får nog bättre betalt än likvärdiga ligor nu. Berntsen var ju inne på att svenska spelare var kraftigt övervärderaderade och att en Stroud är lika med Csongvai och Hove typ.. Men DIF har tveklöst misslyckats att förstärka truppen efter det kapital och de förutsättningar man har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in