2025-05-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Bekräftar Kanye? Eller Ai?

Cirkulerade ett klipp från studion för ett tag sedan, så det är hans låt. Måste säga att refrängen sätter sig ändå. Höll precis på att börja nynna på den under ett tråkigt Teamsmöte.
Citera
2025-05-08, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs

Utan att ta ställning till titeln: bra låt.

Kommer bli jävligt intressant att följa hur den mottas av det svenska etablissemanget och av myndighet, den kommer definitivt användas som förtäckt hets mot folkgrupp. Som om L'Amour Toujours verkligen hette Ausländer Raus.

Utan att ta ställning till låten: bra titel.

Jag minns hur lustigt det var när fd medarbetare till Kanye påstod att han redan för flera år sedan hade velat ge ut ett album som kort och gott skulle heta "Hitler". Detta var innan han "kom ut" ordentligt. Med det som kom strax därefter och har hänt sedan dess i åtanke så lär ju detta ha varit sant, vilket verkligen är skitkul.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ismanklagelser

Citat:
Ville döpa album efter Hitler
Men anklagelserna stannar inte där.

Ytterligare sex personer, som antingen jobbat direkt för Ye eller på annat sätt träffat honom i professionella sammanhang, hävdar att de har hört honom uttrycka sig antisemitiskt, enligt NBC.

Han ska bland annat ha nämnt konspirationsteorier om judiska människor samt, återigen, hyllat Hitler.

Uppgifterna går hand i hand med vad CNN rapporterade i förra veckan.

Enligt fyra källor till kanalen gick West så långt att han initialt ville döpa albumet ”Ye” (2018) för ”Hitler”.
Citera
2025-05-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Är inte det förbjudet att heila Hitler?:/

Inte i USA. Det är åtminstoneinte inte officiellt och juridiskt förbjudet där ännu, även om det ofta de facto är förbjudet med "hate speech" i USA också, eftersom judarna som äger, styr och dominerar USA gör allt för att förstöra livet för folk som säger saker som judarna inte vill att man ska få säga.
Citera
2025-05-08, 12:15
Medlem
grungewhores avatar
Kanske första låt av honom jag lyssnat aktivt på. Bra dänga faktiskt. Gillar att han producerat ner den lite så det låter mer underground.
Citera
2025-05-08, 12:20
Medlem
baggebo1s avatar
Ye har lagt upp den på egen kanal nu med bättre ljud än i TS. Klar hitpotential den här:

https://x.com/kanyewest/status/1920387087049572704
Citera
2025-05-08, 12:23
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Kanye släppte i natt sina nya låt HH.

https://x.com/NetKlips/status/1920314073742254198

Vad tycker ni om den nya låten? Blir det årets sommarplåga?

Black Privilege.

Det svarta i USA gör och får göra kan ingen annan göra. De kan inte ens kallas rasister.
Citera
2025-05-08, 12:30
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
En fantastisk låt och ännu bättre text. Jag kan tycke det är lite skönt och edgy med ett par afrikaner som sjunger "Niggah, Heil Hitler". Jag kan se mig att denna låt blir populär!

Det behövs mer fart och fläkt som detta som utmanar de gamla post-marxistiska normerna!
Vi ska bryta normer och det är de unkna trötta post-marxistiska normerna som ska cementeras en gång för gått!
Citera
2025-05-08, 12:34
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ye har lagt upp den på egen kanal nu med bättre ljud än i TS. Klar hitpotential den här:

https://x.com/kanyewest/status/1920387087049572704

Den är tyvärr borta nu. Verkar inte som Filosemiten Eli Muskstein gillar musik som berör europeisk historia! Det är ju illa...
Senast redigerad av Unlucky-Monkey 2025-05-08 kl. 12:37.
Citera
2025-05-08, 12:35
Medlem
trickydicks avatar
Det var en klämmig melodi 🎶🎵😗
Citera
2025-05-08, 12:37
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Den är tyvärr borta nu. Verkar inte som Filosemiten Eli Muskstein gillar musik som berör europeisk historia! Det är ju illa...
Den är kvar.
Citera
2025-05-08, 12:39
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Kommer Ye's låt "Heil Hitler" bli en sommarplåga?

Nej.

Tråd kan låsas.
Varför skulle du bestämma vilka mod-åtgärder som ska tas? Jag ska iallafall pumpa låten i bilen hela sommarn.
Citera
2025-05-08, 12:40
Medlem
trickydicks avatar
Undra hur den kommer att rotera på P3? ”Nigga Heil Hitler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in