Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Jag tänker att personen menar att själva motivet till att det inte behövs är just för att Sverigedemokrater enligt användaren är lite bakom flötet. Min tanke var då hur det kan skrivas på ett acceptabelt sätt.
Visst, frågan i topic är om det skett eller när det senast bör/måste ske inför valet. Är det då off topic att anse att det inte behövs [av någon anledning, vilken som helst]?
Vad SD-are är hör inte till ämnet, oavsett om det är berömmande eller förklenande, sant eller osant. Det är off topic som är designat att få tråden att gå bort från ämnet. Det är själva grundbulten i moderering att ta bort sånt.
Citat:
Ursprungligen postat av
EttTillKonto2
Burdust formulerade inlägg är kutym på Flashback.
Var hur jävla burdus du vill - men håll dig till ämnet
Citat:
Ursprungligen postat av
Styrkelyftare
vulgärt inlägg på ett forum av den här kalibern.
Det är skitsamma hur barnsligt eller vulgärt det är - om det håller sig till ämnet.
Citat:
Ursprungligen postat av
BananaYoo
Själv kan jag tycka att det är befriande att se någon använda alternativa hånfulla ord om andra än jubelidioter, horor, bögar, äckliga svin med mera, och i detta fall slänger självaste tuppen in grisen i form av grisknullare. Det finns ju en lantlig aura av SDare med så lite småkul att tuppen dammade av klassikern grisknullare i sammanhanget om affektventilen ändå skulle pysa lite.
Frågan är om du hade blivit varnad ifall du istället betonade att du personligen menar att SD mest består av ett gäng grisknullare.
I en utredning såhär tidigt går det inte heller att helt utesluta att den berörda moderatorn fick ärendet på bordet och fick en chock över att majoriteten av SD är grisknullare för att sedan slicka på fingret och känna åt vilket håll det blåser och insåg att SD omöjligen kan ha en majoritet som är grisknullare. Med andra ord att du fick betala för moderatorns upplevda kognitiva dissonans. Med andra ord att du sågs som en brottsling som försökt lura moderatorn och därmed ska behandlas som en brottsling trots super-on-topic.
Men ja, klart att varningen ska bort. Det är väl ändå ett gäng som till exempel skriver att Trump är ett kukhuvud om dagarna.
Personligen skulle jag önska en regel om att unika användare inte får använda sådana här ord systematiskt i sina inlägg. Det är befriande ibland, och om det är något som verkligen genomsyrar Flashback så är det just grisknulleriet och dess kusiner. KFK med en liten stjärna i kanten bör det vara.
Nu är jag inte moderatorn i det här fallet, så jag vet lika lite som du vad som försiggick i hans hjärna, men jag (som dokumenterat är väldigt emot SD sedan länge) skulle komma fram till exakt samma åtgärd - det hörde inte till ämnet och var dessutom skrivet på ett sätt som det lätt kan misstänkas vara medvetet för att provocera eventuella icke-grisknullare inom SD.
Vill man diskutera grisknullandets förekomst bland sverigedemokrater - så finns det andra forum man kan hållas med sånt i - inte ett forum som handlar om medier.