2025-05-07, 15:01
"Grisknullare" verkar dock vara en (om än i liten omfattning) använd term som syftar till att man planterar beskyllningar hos de politiska motståndarna för att förflytta fokus från sitt egna partis problem och istället tvinga motståndarna att inta försvarsposition.

Men uttrycket är väl dock inte tillräckligt vedertaget för att slippa undan att klassas som OT.
Citera
2025-05-07, 15:07
Medlem
needAlifes avatar
Även om TS är ett jäkla troll som mest alltid är ute för att provocera får jag nog ge denne rätt här. Har svårt att se hur ett svar där andemeningen är att media inte behöver infiltrera SD kan var off topic i en tråd som handlar om huruvida media just kan komma att infiltrera SD.

Trams? Jo mest troligt, speciellt med tanke på ordvalen, men det är åtminstone knappast off-topic.
Citera
2025-05-07, 15:21
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Tråden heter "Har media redan nu planterat någon hos SD för att skada partiet i valet 2026?"

Om Sd och media inte är topic, vad är då topic?

Jag svarade att media inte behöver anstränga sig, då Sd läcker som ett soll. Inte ordagrant men det var budskapet som alla som inte lider av autism förstår. Finns väl forum anpassat till såna som er? Du kanske kan bli mod där? För Flashback klarar du inte av. Att du tycker det var "barnsligt" må så vara, men var i regelverket finner du att det är emot reglerna?

Bara för du är mod i ett underforum så måste även du ha stöd i reglerna. Det är inte din privata blogg som du verkar tro.
Du klarar inte att uppföra dig som en vuxen och meningsfull människa värd att ta på allvar, än mindre att öda mer tid på. Vi fattar ju alla att du inte egentligen vill diskutera media i ditt varnade inlägg eller moderering i den här tråden. Du vill bara ha uppmärksamhet. Att någon skall ta notis om dig och bry sig om att du existerar. Jag tänker inte jamsa med. För min del är saken avgjord.
Citera
2025-05-07, 16:00
Medlem
BananaYoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Ämnets rubrik är följande: Har media redan nu planterat någon hos SD för att skada partiet i valet 2026?

Skribenten svarar: Behöver media inte, då Sd består mest av grisknullare som inte kan bete sig så får media allt serverat på ett silverfat

Helt on-topic och inom ramen för åsiktsfrihet samt yttrandefrihet. Skribenten får hysa åsikter angående partiets medlemmar.
Håller med ovanstående.

Allt är on-topic, men att det innehåller ett tramsigt ord som ger sken av annan politisk färg och i syfte att förstärka det hen skriver, något som förekommer dag in och dag ut på FB.

Gör i så fall denna varning till Lex, att ett enda förstärkande ord som upplevs tramsigt i ett helt on-topic-svar är varning direkt så blir allt lite mer vuxet och seriöst, sedan att 35% av alla användare blir bannade direkt kanske enbart är bra för klimatet. Själv kanske jag också skulle lära mig att behärska mig om Flashback introducerar Lex Grisknullning.
Senast redigerad av BananaYoo 2025-05-07 kl. 16:02.
Citera
2025-05-07, 16:27
Citat:
Ursprungligen postat av BananaYoo
Håller med ovanstående.

Allt är on-topic, men att det innehåller ett tramsigt ord som ger sken av annan politisk färg och i syfte att förstärka det hen skriver, något som förekommer dag in och dag ut på FB.

Gör i så fall denna varning till Lex, att ett enda förstärkande ord som upplevs tramsigt i ett helt on-topic-svar är varning direkt så blir allt lite mer vuxet och seriöst, sedan att 35% av alla användare blir bannade direkt kanske enbart är bra för klimatet. Själv kanske jag också skulle lära mig att behärska mig om Flashback introducerar Lex Grisknullning.

Ja lite listade prejudikat hade inte gjort någonting, förmodligen hade det varit väldigt läsvärt också.
Citera
2025-05-07, 18:23
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Du klarar inte att uppföra dig som en vuxen och meningsfull människa värd att ta på allvar, än mindre att öda mer tid på. Vi fattar ju alla att du inte egentligen vill diskutera media i ditt varnade inlägg eller moderering i den här tråden. Du vill bara ha uppmärksamhet. Att någon skall ta notis om dig och bry sig om att du existerar. Jag tänker inte jamsa med. För min del är saken avgjord.

För min del är det inte. Kommer även Rp:a ditt inlägg du gjorde förut då det enligt din egen logik borde vara ot och du ska beläggas med varning.

FYI så har jag redan vunnit ett fall på samma grund redan. Så du får nog tyvärr vika dig.

(FB) Vill överklaga en varning jag fick i oktober av Proton
Citera
2025-05-07, 18:33
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag undrar en sak. TS skriver att han har skrivit "retards", vilket är felaktigt då TS skrev "grisknullare". Jag förstår varför formuleringen grisknullare är problematiskt eftersom en användare då kan börja efterfråga bevis för att de har knullat med grisar. Det borde vara legitimt även om man kan förstå att TS menar retards med ordet grisknullare. Men det skulle helt driva tråden off topic.

Men om TS istället från början hade valt ordet retards. Skulle det då få vara kvar? Det är ju ett ord som mer allmänt är accepterat som generellt ord för idiot, dum, efterbliven så det passar vanligt talspråk.

Skulle bedömningen bli annorlunda tror du?

Nu är det inte jag som modererat, men om det varit jag så hade det varit lika off topic. Det spelar ingen roll vad SD:are gör, varken i allmänhet eller enskilda, eftersom det inte var ämnet för tråden. Det enda som kan komma från ett sådant inlägg är andra som svarar på detta off topic och så blir det en tråd som handlar om hurvida någon, några eller alla SD:are är grisknullare eller retarded. Och det gör att den som skapade den tråden får se sin fråga bli bortsvept av en ström av off topic. Därför har vi en regel mot sånt.
Citera
2025-05-07, 18:35
Medlem
Märklig varning. Skulle vara intressant att höra hur Motvillig1.2 tänker här. Tuppruskarens ståndpunkt är att SD:s medlemmar är "grisknullare" (obildat drägg alltså) som ständigt gör bort sig. Han svarar alltså nej på trådfrågan. Infiltratörer från media behövs knappast. Inlägget är varken trams eller off-topic. Och ord som "grisknullare" har aldrig moderatorerna tidigare haft synpunkter på.
Citera
2025-05-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Märklig varning. Skulle vara intressant att höra hur Motvillig1.2 tänker här. Tuppruskarens ståndpunkt är att SD:s medlemmar är "grisknullare" (obildat drägg alltså) som ständigt gör bort sig. Han svarar alltså nej på trådfrågan. Infiltratörer från media behövs knappast. Inlägget är varken trams eller off-topic. Och ord som "grisknullare" har aldrig moderatorerna tidigare haft synpunkter på.

Ja, väldigt märkligt att man inte får svara nej på ämnets fråga och förtydliga orsaken om varför. Kan det bero på hur man uttrycker sig?

Hade följande varit okej?

Ämnets rubrik: Har media redan nu planterat någon hos SD för att skada partiet i valet 2026?

Svar: Nej, det behövs inte på grund av att SD:are är dumma i huvudet och ändå avslöjar allt.
Citera
2025-05-07, 18:46
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2

Precis, samma logik borde då gälla alla skällsord. Det är dagligen "Alkis Maggan" "Dvärgen Kristersson" för att inte tala om trådar där folk kallas bögar, horor utan att nödvändigtvis vara det. Ser aldrig att såna inlägg tas bort. Så jag är övertygad om att hade det varit Vänsterpartiet som avhandlas och jag skrivit samma om dem så hade det stått kvar.

För tydligen ska även alla skällsord tolkas bokstavligt. Så skriver någon "bög" om någon person, så finns risk att det blir varning för ot då källa kan krävas, och tråden går ot.
Senast redigerad av Tuppruskaren 2025-05-07 kl. 18:53.
Citera
2025-05-07, 18:48
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nu är det inte jag som modererat, men om det varit jag så hade det varit lika off topic. Det spelar ingen roll vad SD:are gör, varken i allmänhet eller enskilda, eftersom det inte var ämnet för tråden. Det enda som kan komma från ett sådant inlägg är andra som svarar på detta off topic och så blir det en tråd som handlar om hurvida någon, några eller alla SD:are är grisknullare eller retarded. Och det gör att den som skapade den tråden får se sin fråga bli bortsvept av en ström av off topic. Därför har vi en regel mot sånt.

Jag tänker att personen menar att själva motivet till att det inte behövs är just för att Sverigedemokrater enligt användaren är lite bakom flötet. Min tanke var då hur det kan skrivas på ett acceptabelt sätt.

Visst, frågan i topic är om det skett eller när det senast bör/måste ske inför valet. Är det då off topic att anse att det inte behövs [av någon anledning, vilken som helst]?
Citera
2025-05-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Inlägget är tramsigt och barnsligt och gör heller inget försök att faktiskt besvara topic. Det handlar primärt om vad du tycker om SD och är enbart ägnat att dra tråden från topic och till SD, vars eventuella grisknullande eller andra defekter inte är topic.

"Det behövs inte" besvarar trådens frågeställning. Att ordet "grisknullare" används som skällsord och inte syftar på någon som sysslar med tidelag med grisar framgår tydligt av sammanhanget. Den som inte inser det lider av språksvårigheter.

Citat:
Om du - vilket du deklarerar i din signatur

Oavsett vad TS har i sin signatur ska samma regler gälla för alla. Burdust formulerade inlägg är kutym på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in