• 3
  • 4
2025-05-08, 12:33
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Nej har jag påstått det? Jag gav ett exempel på dina påhittade regler.

Hela den här tråden och dina argument bygger på att du har rätt att fylla forumet med oneliners som endast välvilligt kan knytas till ämnet.

Citat:
Se ovan.

Enligt dig får dock inga nya trådar göras om ämnet har lyfts i en annan tråd tidigare. Du tycker man ska dumpa 15års gamla trådar istället? Och dessutom sitta två dagar och läsa igenom alla trådar då det kanske lyfts tidigare?

Då du dampade ur ang att leda trådar ot så är du ganska duktigt på det själv. Sten i glashus du vet.

Återigen, dina syllogistiska fel och ad hominem hjälper inte din sak. Att du själv inte anser att forumet bör bestå av oneliners som endast välvilligt kan knytas till ämnet, är ju ett avgörande för att du själv anser att du saknar belägg för din egen argumentation.
Citera
2025-05-08, 13:17
Medlem
Tuppruskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Hela den här tråden och dina argument bygger på att du har rätt att fylla forumet med oneliners som endast välvilligt kan knytas till ämnet.

Nu hittar du på igen. Håll dig till sanningen tack. Spelar väl ingen roll hur långt eller kort ett inlägg är så länge det är on topic?

Citat:
Återigen, dina syllogistiska fel och ad hominem hjälper inte din sak. Att du själv inte anser att forumet bör bestå av oneliners som endast välvilligt kan knytas till ämnet, är ju ett avgörande för att du själv anser att du saknar belägg för din egen argumentation.

Borde tacka dig för du mellan raderna erkänner att det krävs minst en grov autism diagnos för att bli mod.
Citera
2025-05-08, 13:43
Medlem
TS har rätt, mod blev kränkt och agerade i affekt.
Citera
2025-05-08, 13:48
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Nu hittar du på igen. Håll dig till sanningen tack. Spelar väl ingen roll hur långt eller kort ett inlägg är så länge det är on topic?

Borde tacka dig för du mellan raderna erkänner att det krävs minst en grov autism diagnos för att bli mod.

Om du inte ens läser vad du själv skriver alternativt inte förstår vad du själv skriver blir det enbart ett förment slösade med tid och energi på att i alla fall försöka visa dig vad du skriver. Det blir som att försöka förklara för en efterbliven att den inte bör äta grus.

Min fråga var; Anser du att forumet ska innehålla oneliners som välvilligt kan knytas till frågan?

Du svarade att; Nej det vill du inte.

Ditt inlägg är att betrakta som en oneliner som välvilligt kan knytas till frågan; ”Behöver media inte, då Sd består mest av grisknullare som inte kan bete sig så får media allt serverat på ett silverfat”

Frågan är; ”Inför EU-valet 2024 infiltrerade TV4 SD för att skada SD.

Inför valet 2026 lär alla partier vara vaksamma på infiltratörer. Även vänstern eftersom alternativmedia kan hitta på saker.

Så en infiltration måste väl ske så tidigt som möjligt inför valet 2026?”

Ditt inlägg faller under; ”Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, ...”

Hade du utvecklat ditt resonemang och explicit knutit det till frågan i Ts hade jag hållit med dig; t.ex; Behöver media inte, även fast de har en historia av att göra det.
Deras tidigare infiltrationer är inget som behöver upprepas då Sd består mest av grisknullare som inte kan bete sig så får media allt serverat på ett silverfat. Det finns inget som motiverar en infiltration i samhället som det ser ut nu. Grisknullarna i SD ser till att skada sig själv, för det krävs ingen infiltration. Den infiltration som skett innan lägger ett fundament för att den infiltrationen blir överflödig. En infiltration som skulle behöva inledas nu blir inte på något sätt nödvändig för media, SD har sett till att göra jobbet själv.

Ett sånt inlägg blir on topic genom att explicit knyta sig till den ursprungliga frågeställningen och ifrågasätta premisserna.

Förstår du skillnaden?
Citera
2025-05-08, 13:49
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Tuppruskaren skriver inte om "SD-are" i allmänhet utan om SD:s medlemmar ("Sd består mest av grisknullare"). Han tycker att SD:s medlemmar är korkade drägg. Det är relevant eftersom det förklarar varför media inte behöver "infiltrera" SD ("Behöver media inte").

Jag frågade vad ChatGPT tycker. Intressant nog fattar AI:n exakt vad Tuppruskaren menade men du gör det tydligen inte. Så antingen sysslar du med paragrafrytteri eller så är du sämre än en bot.
Hur tolkar du påståendet "Behöver media inte, då Sd består mest av grisknullare som inte kan bete sig så får media allt serverat på ett silverfat"?

Påståendet du nämner är både grovt, nedsättande och formulerat på ett aggressivt sätt. Här är en tolkning av det, uppdelat i vad som sägs och hur det kan förstås:
Bokstavlig tolkning:

Personen som uttalar detta verkar mena att:

Sverigedemokraternas (SD) företrädare beter sig på ett sådant dåligt eller skandalöst sätt att medierna inte behöver göra mycket granskning för att hitta nyheter eller kontroverser om dem.

Det används extremt nedsättande och vulgärt språk för att beskriva partimedlemmarna, vilket visar på stark ilska eller förakt mot dem.

Poängen är att medierna får "allt serverat på silverfat", det vill säga att SD själva skapar de nyheter eller skandaler som medierna sedan rapporterar om.

Det är en mycket fientlig kritik av SD, där man hävdar att partiets representanter uppträder så illa att det blir självförvållat när de får negativ medial uppmärksamhet.

Samtidigt innehåller det en kritik mot media, som påstås inte behöva göra något "jobb" själva eftersom SD exponerar sig själva.

Fortfarande off topic. Och mig veterligen är chatgpt inte alls inblandad i modereringen på flashback.
Citera
2025-05-08, 13:56
Medlem
Tuppruskarens avatar
Citat:
Om du inte ens läser vad du själv skriver alternativt inte förstår vad du själv skriver blir det enbart ett förment slösade med tid och energi på att i alla fall försöka visa dig vad du skriver. Det blir som att försöka förklara för en efterbliven att den inte bör äta grus.

Min fråga var; Anser du att forumet ska innehålla oneliners som välvilligt kan knytas till frågan?

Du svarade att; Nej det vill du inte.

Ditt inlägg är att betrakta som en oneliner som välvilligt kan knytas till frågan; ”Behöver media inte, då Sd består mest av grisknullare som inte kan bete sig så får media allt serverat på ett silverfat”

Frågan är; ”Inför EU-valet 2024 infiltrerade TV4 SD för att skada SD.

Inför valet 2026 lär alla partier vara vaksamma på infiltratörer. Även vänstern eftersom alternativmedia kan hitta på saker.

Så en infiltration måste väl ske så tidigt som möjligt inför valet 2026?”

Ditt inlägg faller under; ”Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, ...”

Hade du utvecklat ditt resonemang och explicit knutit det till frågan i Ts hade jag hållit med dig; t.ex; Behöver media inte, även fast de har en historia av att göra det.
Deras tidigare infiltrationer är inget som behöver upprepas då Sd består mest av grisknullare som inte kan bete sig så får media allt serverat på ett silverfat. Det finns inget som motiverar en infiltration i samhället som det ser ut nu. Grisknullarna i SD ser till att skada sig själv, för det krävs ingen infiltration. Den infiltration som skett innan lägger ett fundament för att den infiltrationen blir överflödig. En infiltration som skulle behöva inledas nu blir inte på något sätt nödvändig för media, SD har sett till att göra jobbet själv.

Ett sånt inlägg blir on topic genom att explicit knyta sig till den ursprungliga frågeställningen och ifrågasätta premisserna.

Förstår du skillnaden?

Nej faktiskt inte. On topic är on topic. Du kan skriva en hel roman och det anses som off topic. Och du kan skriva ett ord som är on topic.

Jag skiter i din hittepå tolkning av kfk.

Om kfk-regel är så viktigt, varför varnas man inte för det? Inlägget var on topic jag fick varning för off topic. Det borde väl bli en varning för kfk då? Just det, man kan inte bli varnad för det. Tycker du det ska införas varning för kfk så kan du ju starta en tråd om det i förslag. Där du då förslagsvis även specar hur den ska tillämpas så är det upp till chefen att överväga ditt förslag
Citera
2025-05-08, 14:35
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Nej faktiskt inte. On topic är on topic. Du kan skriva en hel roman och det anses som off topic. Och du kan skriva ett ord som är on topic.

Jag skiter i din hittepå tolkning av kfk.

Om kfk-regel är så viktigt, varför varnas man inte för det? Inlägget var on topic jag fick varning för off topic. Det borde väl bli en varning för kfk då? Just det, man kan inte bli varnad för det. Tycker du det ska införas varning för kfk så kan du ju starta en tråd om det i förslag. Där du då förslagsvis även specar hur den ska tillämpas så är det upp till chefen att överväga ditt förslag

Ditt inlägg var off topic och trams, det krävs mycket välvilja för att det ska vara on topic.
Jämförelsen med KFK är riktlinjen för hur vi, medlemmar, vill att forum ska vara.
Och jag skiter i din hittepå, du blev varnad av en anledning, ta med dig det och lär av det.
Citera
2025-05-08, 14:37
Medlem
Tuppruskarens avatar
Citat:
Ditt inlägg var off topic och trams, det krävs mycket välvilja för att det ska vara on topic.
Jämförelsen med KFK är riktlinjen för hur vi, medlemmar, vill att forum ska vara.
Och jag skiter i din hittepå, du blev varnad av en anledning, ta med dig det och lär av det.

Jag lär mig när jag gör fel, jag har inte gjort det. Kollar du mina tidigare trådar ser du svart på vitt att jag fått en likande varning struken och kommer få det igen. Har man satt ribban tidigare får man rätta sig efter den om man vill vara trovärdig.

Förvånar mig dock inte om det är andra måttstockar när den heliga kon Sd sågas. Så vill flashback komma ifrån stämpeln som en järnrössajt så tar admin sitt ansvar.
Senast redigerad av Tuppruskaren 2025-05-08 kl. 14:40.
Citera
2025-05-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Fortfarande off topic. Och mig veterligen är chatgpt inte alls inblandad i modereringen på flashback.

Tråden handlar om inbillad medial infiltration av SD, eller hur?

Om svaret är ja på den frågan torde ett inlägg som uttrycker åsikten att "Sverigedemokraternas (SD) företrädare beter sig på ett sådant dåligt eller skandalöst sätt att medierna inte behöver göra mycket granskning för att hitta nyheter eller kontroverser om dem" höra till ämnet.

Finns för övrigt ett inlägg som uttrycker en snarlik åsikt ( (FB) Har media redan nu planterat någon hos SD för att skada partiet i valet 2026?) som Motvillig1.2 inte raderat. Möjligtvis därför att det inte innehåller någon nedsättande formulering om SD:s partimedlemmar.
Citera
2025-05-11, 07:05
Avstängd
SolarPowereds avatar
M & J är mitt favorittillhåll, Motvilligt1.2 brukar aldrig säga till i onödan är min erfarenhet och jag brukar defejsa hans forumdel typ dagligen med extremt tvivelaktiga saker.

Det där har nog mest att göra med att du tror dig argumentera ur ett moraliskt överläge eftersom du bestämt dig för att flashback är en "järnrörssajt" och försöker använda den halmgubben moraliskt tvingande.

Det tyder i själva verket på att du inte ser oss som människor du vill nå utan som någon form av statister i ditt heliga korståg här. Försök nå människor med ditt postande istället och vinn lite hearts & minds.

Du är att likna vid en valp som bajsar på golvet och tror du har varit duktig. Det är klart att mod drar till dig med en hoprullad tidning då.
Citera
2025-05-20, 00:34
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Inlägget är tramsigt och barnsligt och gör heller inget försök att faktiskt besvara topic. Det handlar primärt om vad du tycker om SD och är enbart ägnat att dra tråden från topic och till SD, vars eventuella grisknullande eller andra defekter inte är topic.

Om du - vilket du deklarerar i din signatur - vill ägna dig åt att "[Exponera] vad SD egentligen är, genom knivskarpa analyser dagligen" så kan du göra det i trådar där SD är topic och låta MoJ vara i fred.

Nåja. Sanningen kring dig är att du är allt annat är motvillig kring att ge ut varningar som om du vore en jättebäbis. Antar att du vill ha dina forum rena som den värsta person med någonslags OSD samt att du tror att allt du anser vara rätt är rätt. Du är en av forumets vidrigaste och mest skitnödiga moderatorer. Varför vet man ju inte då man inte har tillgång till din psykjournal.

Du borde lära dig att ta till dig kritik, fast det är ju lika troligt som att Jesus kommer återuppstå.

Du förstår forumet ska inte vara till för åsiktsfascistmoderatorer utan för de som skriver i forumet.
Förstår du det?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in