Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
Ja du får ditt kort draget om du LOBas ofta etc.
Och det är skäligt. Men precis som du säger; det är helt befängda grunder som korten dras in på under TS peth-test policy.
Nja, jag vet inte om det är skäligt att dra in kort ens för LOB. Varför menar du? Har en kollega på jobbet som när han var mellan 20-30 år blev gripen för LOB när han varit ute på krogen, mer gånger än jag kan hålla koll på. Jag vet om ca 15 gånger, men det är säkert flera gånger till som jag inte känner till.
Han har dock aldrig varit våldsam och slagits med någon. Utan det har mest varit att han gått hem och haft en bit att gå efter krogen och han är en sån person som har svårt att gå rakt eller ens stå på benen om han druckit mycket. Andra kan gå utan större problem även fast de är dyngraka.
Så han har gått längst en väg på trottoaren och vinglat hit och dit, ibland även ut i vägen och ramlat osv och polisen har sett eller hört om det och då plockat in honom till fyllecellen många gånger. Han har dock inte körkort så det finns inget att dra in, men hade han haft det så hade det säkert blivit indraget. Men varför?
Han är en person som inte dricker på vardagar om det inte är något speciellt utan annars bara på en helgdag, men då kan dricka rejält. Han kommer alltså alltid nykter och städad och i tid till jobbet varje dag. Så hade han haft körkort, vad skulle anledningen vara att ta körkortet? För att man är full och vinglar på en lördag när man inte ens kör bil? Vad har dom två sakerna med varandra att göra. Jag förstår inte alls.