Citat:
Ursprungligen postat av
Fyfaan
Hur man än vänder och vrider på det hela så har fortfarande transportstyrelsen fel. Peth hade kunnat vara världens bästa test, men det ändrar inte faktumet att du inte kan straffa någon för något de inte än gjort. Det är en otroligt farlig väg att gå och det är ingen väg vi vill ta med vårt samhälle. Det är mycket bra att det pekar mot att det skall åtgärdas. Alkohol är inte bra för samhället, men friheten är viktigare. Ska vi tänka som transportstyrelsen om allt så kan vi lika gärna låsa in alla individer och leva genom virtuell verklighet.
Förhoppningsvis får ansvariga sparken, dock har jag lågt förtroende för det.
Jag undrar hur långt vi kan dra detta.
Ska svenskar få tillåtelse att;
Köpa knivar, jaktgevär - eller varför inte skruvmejslar? Någon av oss kan ju få för sig att skada någon.
Ska vi förbjudas äta kött och Creme Fraiche? Det ger trots allt högt kolesterol.
Vad gäller godis och socker i allmänhet? Hallå, diabetes!
Drog det till sin spets naturligtvis.
Men jag känner att det är precis lika sjuka exempel. Vräker jag i mig socker KAN jag få diabetes - eller inte. Det vet ingen i förväg.
Dricker jag alkohol KAN jag få för mig att köra bil - eller inte. Det vet ingen i förväg.
Att skrämma människor för vad de gör på sin FRITID med konsekvensen att bli av med körkortet är helt rubbat. De flesta av oss kör inte på fyllan för att vi dricker alkohol, inte ens riktiga alkoholister. De flesta tyngre alkoholister har dessutom redan blivit av med kortet och kör ändå om de känner för det. De är inte rädda för konsekvenser, de flesta av dem har redan förlorat allt.
Helt sinnessjukt att människor ska behöva oroa sig om de tagit en semester med dagligt alkoholintag.
Nu säger de att tolkningarna ska ändras - men faktum är att tusentals människor redan utsatts för detta. Är de nykter när de sätter sig bakom ratten är det vad som gäller för fan.