2025-05-05, 19:25
Medlem
Jag är glad att jag hittade den här tråden och kommer att följa den. Höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste om det här. Jag var tvungen att titta ut genom fönstret för att se om det fortfarande var du gamla, fria Nord som syntes därutanför. Det Sverige som har en av de lägsta alkoholnivåerna i Europa och där fascismen hittills hållits stången. . .

Rättskandal är bara förnamnet på läkare som tar lögndetektortest utan att informera patienterna. Jag kommer att följa tråden med intresse!
2025-05-05, 20:10
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Jag är glad att jag hittade den här tråden och kommer att följa den. Höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste om det här. Jag var tvungen att titta ut genom fönstret för att se om det fortfarande var du gamla, fria Nord som syntes därutanför. Det Sverige som har en av de lägsta alkoholnivåerna i Europa och där fascismen hittills hållits stången. . .

Rättskandal är bara förnamnet på läkare som tar lögndetektortest utan att informera patienterna. Jag kommer att följa tråden med intresse!

Råttorna på socialstyrelsen har kommit på den geniala idén att få halva befolkningen att inte besöka den offentliga vården.
2025-05-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Råttorna på socialstyrelsen har kommit på den geniala idén att få halva befolkningen att inte besöka den offentliga vården.
Haha, de borde kunna få ekonomipriset om inte annat. *kräks*
2025-05-05, 20:14
Medlem
Fettsugnings avatar
Nu har jag inte hunnit läsa hela tråden, men vad anser Stasistyrelsen att de har gör lagstöd för detta agerande? Måste ju drivas vidare.
2025-05-05, 20:18
Medlem
För att uppnå gränsvärdet 0,3 i ett PEth-test krävs en mängd om cirka 28-42 standardglas vin eller cirka 21-28 burkar starköl i veckan.
Med andra ord är man på fyllan för det mesta och då ska man inte köra bil.
2025-05-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives2
Hon får gott skylla sig själv.
Hon var över värdet 5 gånger under 6 månader. Istället för att skylla på ledigheter och resor kanske hon behöver se över sina vanor. Uppenbarligen var det viktigare att festa än att ha körkortet. När hon redan från början fick besked om att det första visade för högt. Att då fortsätta på samma sätt faller på henne.
Kan man inte sluta kröka varje dag när man redan har åkt dit och riskerar jobbet är man en riktig grogghagga.
Senast redigerad av SVT1970 2025-05-05 kl. 20:24.
2025-05-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
För att uppnå gränsvärdet 0,3 i ett PEth-test krävs en mängd om cirka 28-42 standardglas vin eller cirka 21-28 burkar starköl i veckan.
Med andra ord är man på fyllan för det mesta och då ska man inte köra bil.

Vad har du fått siffrorna ifrån? Problemet är väl just att de där siffrorna inte alls verkar stämma. Flera läkare och forskare har gått ut och varnat för att det är otroligt stora individuella skillnader och att de inte går att fastslå alls hur mycket en individ behöver ha druckit.

Dessutom vet jag inte om jag skulle vara på fyllan för et mesta om jag tog 3 öl / dag. . . En när man lagar maten, en till maten och en senare på kvällen. Inget man inte kan köra bil dagen efter för.

Men du verkar veta bättre?
2025-05-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Vad har du fått siffrorna ifrån? Problemet är väl just att de där siffrorna inte alls verkar stämma. Flera läkare och forskare har gått ut och varnat för att det är otroligt stora individuella skillnader och att de inte går att fastslå alls hur mycket en individ behöver ha druckit.

Dessutom vet jag inte om jag skulle vara på fyllan för et mesta om jag tog 3 öl / dag. . . En när man lagar maten, en till maten och en senare på kvällen. Inget man inte kan köra bil dagen efter för.

Men du verkar veta bättre?
Ska man köra bil när man druckit 3-4 stark öl?
2025-05-05, 20:27
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:

Är du analfabet eller? Han skrev ju "dagen efter"..
2025-05-05, 20:29
Medlem
Om jag sköter mitt och inte kör påverkad och något peth-test skulle göra så att mitt körkort skulle dras in, så skulle jag ta det väldigt personligt. Först och främst mot läkaren och sedan transportstyrelsen. Skulle vilja hämnas å det grövsta i en sådan situation som tjejen har hamnat i.. Får hoppas att hon får tillbaka körkortet och jobbet med ett stort fång blommor och en personlig ursäkt från både ansvarig läkare och transportstyrelsen. Och självklart ersättning för förlorad inkomst och sveda och värk.. Som dras från ansvarigas konton.
2025-05-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Är du analfabet eller? Han skrev ju "dagen efter"..
Ok vi provar igen, jag förstår att det kan kännas krångligt med både siffror och bokstäver men försök.

För att uppnå gränsvärdet 0,3 i ett PEth-test krävs en mängd om 21-28 burkar starköl i veckan.

Det är alltså inte 4 öl i veckan utan 4 öl varje dag.
2025-05-05, 20:31
Medlem
Citat:

Nej. . . aldrig mer, tydligen. . .

Du ska fan ALDRIG MER köra bil om du tagit 3-4 öl. . . Och det är inte ens ett skämt i det här landet. :-(

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in