2025-05-07, 22:41
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buster34
Kan nån förklara vad för hemlighet som läckte ut? Och kan nån lägga upp bild på stackarn?

Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Finns det nån sammanfattning?

(FB) Vad är det för hemskt My Martens gjort egentligen?

Bild har jag inte hittat nån, men verkar vara en fet tant med blonderat hår.

Edit L*ena N'orrby, Bagarmossen. Googla på.
Citera
2025-05-07, 22:47
Medlem
chibibottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maputo
Enligt dokumentären såldes hennes blomsterbutik pga stalkern.

Så det är pga av stalkern hon inte kunde betala fakturor och leverans avgifter till alla blomster leverantörer., det låter inte rimligt...
Citera
2025-05-07, 22:48
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag har sett den här tråden vara aktiv i flera år men aldrig läst i den eftersom jag inte har vetat vem My Martens är. Nu har jag sett första delen om stalkern men förstår fortfarande ingenting av den här tråden. Så otroligt lång om en person som inte ens är särskilt känd. Sitter flashbackarna och följer influencerbloggar med sådan frenesi? Detaljkunskaperna kring den här kvinnan verkar ju vara oerhörda. Vad är det med My som har engagerat så mycket i alla dessa år? Sitter stalkers och eldar på tråden? Vad pågår här? Vad är detta för tråd egentligen, och hur har den hållit sig så aktiv i så många år?
Senast redigerad av CoralinesGhost 2025-05-07 kl. 23:31.
Citera
2025-05-07, 22:53
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto
Så det är pga av stalkern hon inte kunde betala fakturor och leverans avgifter till alla blomster leverantörer., det låter inte rimligt...

Det var bara nån som påstod att hon inte kunde betala. Kanske inte alls är sant. Och om hon inte kunnat betala så är det förståeligt, människor kan hamna i sådana situationer. Hon var ju helt knäckt och kanske dessutom fick sälja med förlust.
Citera
2025-05-07, 22:59
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag har sett den här tråden vara aktiv i flera år men aldrig läst i den eftersom jag inte har vetat vem My Martens är. Nu har jag sett första delen om stalkern men förstår fortfarande ingenting av den här tråden. Så otroligt lång om en person som inte ens är särskilt känd. Sitter flashbackarna och följer influencerbloggar med sådan frenesi? Detaljkunskaperna som verkar finnas kring den här kvinnan verkar ju vara oerhörda. Vad är det med My som har engagerat så mycket i alla dessa år? Sitter stalkers och eldar på tråden? Vad pågår här? Vad är detta för tråd egentligen, och hur har den hållit sig så aktiv i så många år?

Ja det är helt sjukt eller hur. Och mobbarna fattar inte det utan tar sitt beteende i försvar. Att det är ok att bete sig så bara för att man har hört rykten eller noterat nåt eller whatever. Ja, knäck nån, det är helt ok verkar de tro.

Jag har heller inte följt tråden. Tycker bara det är äckligt med elaka kommentarer som går ut på att trycka dit nån som kanske mår riktigt dåligt.

Peace, love and understanding och världen blir bättre och lättare att leva i. Var inte så elaka bitches.
Citera
2025-05-07, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maputo
Enligt dokumentären såldes hennes blomsterbutik pga stalkern.
Men hur är det med gymmet, redskapen och lokalhyran? Har de betalats eller förhandling om betalning? P.g.a. stalkern och förhoppning att TV 4;s program ska lösa det? Bara undrar enkelt och slätt?
Ingen smutskastning eller förtal. Bara en enkel förfrågan om företaget?
Citera
2025-05-07, 23:08
Medlem
chibibottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Det var bara nån som påstod att hon inte kunde betala. Kanske inte alls är sant. Och om hon inte kunnat betala så är det förståeligt, människor kan hamna i sådana situationer. Hon var ju helt knäckt och kanske dessutom fick sälja med förlust.

Du menar att infon om att hon har betalningsanmärkningar till leverantörer inte stämmer?
Klart hon fick sälja med förlust, men inte utan att hon pratade om hur bra det gick för företaget bara dagar innan hon sålde det.
Även intressant att den nya styrelsen nästan direkt ogiltigförklarades och aktiebolagetgick till likvidering..
Citera
2025-05-07, 23:08
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sputte1970
Ja såklart kan man låta bli breven men i Mys fall skickades även brev till anhöriga och medarbetare och även tidningsprenumerationer hon var tvungen att hantera.

Ja precis. Det är fruktansvärt vidrigt och ingenting man tar så lätt på som super-Maggan menar.
Jag menade mer att Maggan förminskar detta - bara för att det är My som får synas.
Jag tror inte Maggan tog så lätt på detta när brev om hennes son som dog - nämndes av stalkern etc .
Tror inte hon bara ” tokiga tant ” och gick vidare så lätt .
Citera
2025-05-07, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Nej. Men stalkaren är sjuk i huvudet, och det har i stort sätt ingenting med denna tråd att göra. Stalkaren har fått info från hennes blogg, och egna efterforskningar. Personuppgifter och adresser till släkt, grannar, restauranger osv. Det hade skett oavsett om denna tråd fanns eller inte. Hon verkar ju minst ha stalkat ett tiotal.
Jag hade gissat att om denna tråd inte fanns så hade stalkaren sannolikt stalkat mindre.

Verkar ha varit ett jäkla drev här inne. Näthat på det allra fulaste sätt om en D-kändis. Tycker det är tråkigt att Flashback inte har regler mot sånt.
Citera
2025-05-08, 00:21
Medlem
Fortfarande inget svar. Leverantörer av kontraktsbundna varor,material och lokalhyror är betalda?
Om inte? Varför? Liksom utger sig för att vara utbildad med gedigen utbildning som PT utan att kunna styrka det? Är det stalkerns fel?

Om ni är den som kan förändra människors liv i både fysik och känslomässigt positiv inriktning, så undrar jag varför ni inte kan leva efter det själv?
Är det stalkerns fel?

Hur kan det komma sig att ni växlat mellan totalt katastrof känslomässigt, fysiskt som psykiskt till att ha funnit svaret precis nu? Är det p.g.a. stalkern som tidigare förföljt er?
Kan ni förstå att flertalet kan uppleva er som en lurendrejare i saknad av att motbevisa motsatsen?

Slutligen. Är det inte bättre att skapa en gedigen kundkrets före starta ett företag? Oavsett om det är blomsterhandel eller friskvård?
Varför inte tagit hjälp av t.ex. Dr Alban, Ingemar Stenmark och övriga välkända profiler att marknadsföra er? Kan det vara att de önskar inte bli inblandade och få sitt namn bli naggat i kanten?

Många frågor kring dig utan intresse av vad stalkern orsakat dig personligen.
Sedan att dessa frågor kan väl inte anses som kränkning eller förtal av dig lagmässigt?
Eller har jag fel och blir anmäld för ovanstående frågor?
Citera
2025-05-08, 00:40
Medlem
Skvistens avatar
Nu har ju My i alla fall ”blåst” lite liv i sin sedan länge försvunna kändisfaktor.

Inte många i sverige vet vem hon är eller läst tråden här.

På det hela ganska patetiskt att göra samt ställa upp i denna dokumentär.

Hon borde däremot sett till att hitta stalkern utan att blanda in media och publicitet om hon vore vettig/normal.
Nu bekräftar hon ju snarast ”nidbilden” om henne som stalkern målat upp
Citera
2025-05-08, 01:06
Medlem
Anna Book stalkade ju sin kompis Denize Lopez förut kom jag på. Anna skickade massa anonyma hotbrev till D mm. Var inte Anna och My kompisar förut också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in