2025-05-07, 21:43
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Nej, gemene man ljuger inte om cansersjukdomar, kopierar inlägg om andras sjukdomar och gör till sina egna. Bryter foten, men är frisk efter 2 dagar osv. Gemene man ger inte tusentals kost och träningstips, som man klart och tydligt visar att man inte alls följer själv. Gemene man råkar inte ut för olyckor där bilen brinner upp, men sedan är parkerad och med på bild två dagar efter. Det finns tusentals saker man kan ta upp, och det är inte friskt att hålla på så. Men det har fascinerat många att man ständigt kan hålla på och ljuga.

Vad du tycker om folk som följer My är helt ointressant och OT.

Att du tycker att My levt ett sånt liv, så att man skulle vilja leva som henne och därför vara avundsjuk tror jag är väldigt fel analys. Hon är ett skräckexemplar på hur man inte vill leva, vem vill tex leva helt utan vänner?

Ja men är det en ursäkt för att stalka och trakassera?
Citera
2025-05-07, 21:47
Medlem
dialektikers avatar
Oj, jag hade ju inte sett hela avsnittet.
Läskigt att en psyksjuk stalker kan få igenom en orosanmälan. Vad är det för sociala myndigheter vi har?
Och skvaller till Skatteverket. Fy fan för att vara en offentlig person, och få sånt här skit på sig.
Stalkern har ju dock triggats av andra stalkers och haters på flashback och i sociala medier med sånt här. Man har ju sett hur folk utan liv , här på flashback, jagar offentliga personer i det oändliga, på ett psykstört sätt.
De har helt enkelt inga egna liv.

Folk som jagat henne har väl triggats av att de sett att de lyckats bryta ner henne.
Hon hade väl ett för "perfekt, sprudlande och glassigt" utåt, som haters ville sätta ur balans?

Jag tycker dock hon ger ett gulligt utseende nu, lite tilltufsad, några extrakilon och en icke så slätstruken man (i utseende). Han ser ut som en udda kuf och skön lirare.

Hoppas att hatersen i denna tråd får sig en tankeställare också. De har eldat på den psykstörda Bagarmossen-tantens brev.
Citera
2025-05-07, 21:49
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja men är det en ursäkt för att stalka och trakassera?

Nej. Men stalkaren är sjuk i huvudet, och det har i stort sätt ingenting med denna tråd att göra. Stalkaren har fått info från hennes blogg, och egna efterforskningar. Personuppgifter och adresser till släkt, grannar, restauranger osv. Det hade skett oavsett om denna tråd fanns eller inte. Hon verkar ju minst ha stalkat ett tiotal.
Citera
2025-05-07, 21:58
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Nej, gemene man ljuger inte om cansersjukdomar, kopierar inlägg om andras sjukdomar och gör till sina egna. Bryter foten, men är frisk efter 2 dagar osv. Gemene man ger inte tusentals kost och träningstips, som man klart och tydligt visar att man inte alls följer själv. Gemene man råkar inte ut för olyckor där bilen brinner upp, men sedan är parkerad och med på bild två dagar efter. Det finns tusentals saker man kan ta upp, och det är inte friskt att hålla på så. Men det har fascinerat många att man ständigt kan hålla på och ljuga.

Mkt bra sammanfattning av en liten del av MM´s krumbukter genom åren. Hon ljuger inte som en häst travar utan som ett helt stuteri gör, under lång tid, och det är varför många följer tråden och tänker: "-Men nu är det väl ändå varmgång under papiljotterna?"
"Dokumentären" om stalkern ändrar inte på faktum att MM är en föredetting som försöker vara färskvara i flödet, ungefär som AB.
Citera
2025-05-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
2042 sidor.

Var hittar man en sammanfattning?
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
jag är också intresserad. tills vidare får vi komma ihåg att det rör sig om personer som tittar på ensam mamma söker och såna vill bara tjafsa och bråa för tjafsets skull.
Jag vill också mycket gärna läsa en sammanfattning! Det är inte många namn jag känner igen i det jag har läst.
Citat:
Ursprungligen postat av Solkust
Säger bara FYF*N för hur dessa andra bloggare har betett sig. ”Vi var tvungna att skylla på någon och då blev det My”.

My har fått upprättelse nu och alla som var med i det drevet borde bli cancelade för resten av livet.
Jag anser att alla som ser sig som influencers och alla som uppskattar influencers bör avstängas från varje tänkbar möjlighet att kommunicera med andra människor via någon social plattform. Vad uträttar de här ynkliga människorna, som inte har varit nödvändigt de tidigare 4000 åren?
Citera
2025-05-07, 22:03
Medlem
Nu har jag inte sett TV4 och hennes livsstory. Men är helt sjukt att stalka någon, p.g.a. olika åsikter, upplevelser och beteenden. Gränsen är nådd med sjuklig överdrift när denne angrips privat med inkl. barns, släkt och vänner.

Bara intresserad om det det kom fram angående hyresavtal med varor, kyl och träningsredskapen? Liksom avtalen med lokalen? Är dessa betalda eller har notan slutat hos kronofogden?

Sedan beklagligt med stalkers. Men har hon gjort rätt för sig till ovanstående? Kom det fram i programmet eller handlade allt bara om hennes personförföljelse av en en störd stalker?
Det borde även handla om hennes ekonomiska ålägganden som ensam företagare. Vilka skulder hon skapat och "struntat i " till vederbörande. Då blir det mer nyanserat kring denna stalkning som privatperson.

Är det p.g.a. ovanstående hon blev utsatt för stalkning och personförföljelse? Det tycker jag är intressant.
Citera
2025-05-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodSosse
Mkt bra sammanfattning av en liten del av MM´s krumbukter genom åren. Hon ljuger inte som en häst travar utan som ett helt stuteri gör, under lång tid, och det är varför många följer tråden och tänker: "-Men nu är det väl ändå varmgång under papiljotterna?"
"Dokumentären" om stalkern ändrar inte på faktum att MM är en föredetting som försöker vara färskvara i flödet, ungefär som AB.

+1 på den

Kanske kan ni andra "vi som sett programmet och hittat tråden" starta en tråd i aktuella brott om ni vill diskutera stalkern, eller kanske om avsnittet i tv forumet.
Citera
2025-05-07, 22:17
Medlem
Kan nån förklara vad för hemlighet som läckte ut? Och kan nån lägga upp bild på stackarn?
Citera
2025-05-07, 22:19
Medlem
Bara en fråga? Är det stalkerns fel om kontraktsbundna leverantörer av varor, inredning och lokalhyror inte får betalt? Borde inte MY redogöra för detta, om det inte stämmer?
Väldigt intresserad av det här. Har hon skulder till ovanstående? Varför? P.g.a. stalkern?
Citera
2025-05-07, 22:20
Medlem
Finns det nån sammanfattning?
Citera
2025-05-07, 22:32
Medlem
Om man nu tycker/vet att My ljuger, myglar, copykattar eller vad det nu är...(jag vet inte om så är fallet)) så kanske man kan skippa att ge en sådan bloggare trafik och ekonomiskt syre.
Martens har ju knappast ljugit om breven, soc-anmälan med med med mera, det är fullständigt uppenbart.

Vidriga mobbarfasoner bara äckligt. De tidigare bloggvännerna mår nog rätt dåligt nu, välförtjänt.
Stalkern är ju uppenbart helt sinnessjuk och bör låsas in omgående.

Sluta rättfärdiga helt vidriga beteenden med att nån kanske har dragit en lans, eller kopierat nåt inlägg.
Citera
2025-05-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Nu har jag inte sett TV4 och hennes livsstory. Men är helt sjukt att stalka någon, p.g.a. olika åsikter, upplevelser och beteenden. Gränsen är nådd med sjuklig överdrift när denne angrips privat med inkl. barns, släkt och vänner.

Bara intresserad om det det kom fram angående hyresavtal med varor, kyl och träningsredskapen? Liksom avtalen med lokalen? Är dessa betalda eller har notan slutat hos kronofogden?

Sedan beklagligt med stalkers. Men har hon gjort rätt för sig till ovanstående? Kom det fram i programmet eller handlade allt bara om hennes personförföljelse av en en störd stalker?
Det borde även handla om hennes ekonomiska ålägganden som ensam företagare. Vilka skulder hon skapat och "struntat i " till vederbörande. Då blir det mer nyanserat kring denna stalkning som privatperson.

Är det p.g.a. ovanstående hon blev utsatt för stalkning och personförföljelse? Det tycker jag är intressant.
Enligt dokumentären såldes hennes blomsterbutik pga stalkern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in