2025-05-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
My är betydligt yngre än tex Toftby som fyller 52 i juni. Magdalena Graaf fyller 50 i september, systern Hanna fyller 47 i augusti.
My är 37 och fyller 38 i slutet av november.

Systrarna Graaf ser ju helt döda ut och har massor av fillers och botox i ansiktet. Ser helt döda ut.
Samma med Toftby.
Sen deras viktras... kan det bero på Ozempic?

My hymlar inte med att hon har problem med att hålla vikten men för henne gäller träning och dieter.
My har lagt ut bilder där hon har gått upp i vikt.
Skulle ju inte falla dom andra in att lägga in så avslöjande bilder.

Så när otroheten ägde rum var my kring 25 år?
Citera
2025-05-14, 22:12
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Något en juridiskt kunnig person kan klura på?

Vad händer om den nu påstådda stalkern helt enkelt skaffar sig ett juridiskt ombud och väljer en tillbakakaka i detta?

Intressant, som sagt.
Det bör finnas en så överväldigande mängd av bevis mot stalkaren i form av hundratals handskrivna brev och prenumerationstalonger att hon knappast kan spela oskyldig. Vad menar du att hon skulle kunna göra? Gnälla över att ha blivit avslöjad av undersökande journalistik ännu en gång? Första gången i Trolljägarna i mars 2015. Andra gången i tv4-dokumentären i maj 2025. Att hon inte lärt sig! Hon måste ha förstått att det kunde hända igen.

Första gången, i Trolljägarna, lät det som hon erkände eftersom hon pratade om att be Madeleine om ursäkt. I den senaste dokumentären blånekade hon och sa att hon skulle kontakta sonens advokat. Vad tror du advokaten kan göra?

Blir intressant på måndag då sista avsnittet sänds, enligt ordinarie tablå. Först då kommer stalkaren att bli mer allmänt känd.
Senast redigerad av outoftheblue 2025-05-14 kl. 22:15.
Citera
2025-05-14, 22:13
Medlem
Citat:
Du spär på med... "försöka få alla att glömma alla andra tveksamheter hon sysslat med under nästan 10 år."
Vilka tveksamheter? Bara en massa skitsnack.

Jaha och en massa bla bla bla och inget om varför och det ska vara redan 2014.
I augusti 2014 föll Magdalena Graafs son, Isak, från sin balkong. Hans liv gick inte att rädda och han blev bara 19 år gammal.
Det som hände då skulle göra att alla tog avstånd från My.

Men det konstiga är att My var inbjuden på den där efterfesten på hotellet när systrarna Graaf hade en trekant med en dansare 2016.
Varför var hon där om hon blev utfrusen 2 år tidigare.

Efterkonstruktion av Magdalena känns det som och hon får Mona att hänga på det.
Allt det här bla bla luktar unket.

Ändå sjukt att man bestämmer sig för en otrohet och Trekant när man befinner sig i sorg
Citera
2025-05-14, 22:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Så när otroheten ägde rum var my kring 25 år?
My har inte varit otrogen. Det stod dom andra i trekanten för.
2016 för 9 år sedan bör hon ha varit 28 då hon är 37 nu.
Citera
2025-05-14, 22:16
Medlem
Citat:
My har inte varit otrogen. Det stod dom andra i trekanten för.
2016 för 9 år sedan bör hon ha varit 28 då hon är 37 nu.

Jag vet jag bara menar att man som 25 åring småstadstjej kanske blir lite chockad när ens 35 åringa gifta mamma vänner helt plötsligt vill ha trekant med någon random

Är kanske inte så konstigt man ev prstar ut om detta
Citera
2025-05-14, 22:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
"Vad händer om den nu påstådda stalkern helt enkelt skaffar sig ett juridiskt ombud.", skrev jag. Läs rätt!

My har skapat ett drev mot denna person. Och om nu "Stalkern" helt enkelt vänder på steken? Vad händer?

Helt uppenbart har du inte de juridiska kunskaperna jag efterfrågade, så jag lämnar frågan öppen till den som vet den juridiska gången i detta.
Men nu får du väl ta och lägga av Har du inga som helst spärrar
My blir stalkad i 9 år av en galen kärring och du kallar det för att My har skapat ett drev mot henne
My har inte i dokumentären sagt något namn. Det har hittats här pga av att tokkärringen var med i Trolljägarna förut när hon stalkade en annan. Tokkärringen är en känd stalker.

Men du ser väl helst att My ska bli dömd. Vete fan för vad.

Då tar vi det igen. Går det till åtal får kärringen ett juridiskt ombud.

Det enda som är helt uppenbart är att du inte är vid ditt fulla förstånd
Citera
2025-05-14, 22:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ändå sjukt att man bestämmer sig för en otrohet och Trekant när man befinner sig i sorg
Trekanten var ju 2 år efter sonens död.
Citera
2025-05-14, 22:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag vet jag bara menar att man som 25 åring småstadstjej kanske blir lite chockad när ens 35 åringa gifta mamma vänner helt plötsligt vill ha trekant med någon random

Är kanske inte så konstigt man ev prstar ut om detta
My för skulden för att den "stora hemligheten" läckte ut. Men det var inte hon.
Det har visat sig att mannen i trekanten är den som har berätta om den, läs skrutit.

Det är/var väl många killars våta dröm att få en trekant med systrarna Graaf.
Dom var ju sexobjekt i alla fall när dom var yngre och duger kanske ännu om ljuset är lite dämpat
Citera
2025-05-14, 22:34
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
"Vad händer om den nu påstådda stalkern helt enkelt skaffar sig ett juridiskt ombud.", skrev jag. Läs rätt!

My har skapat ett drev mot denna person. Och om nu "Stalkern" helt enkelt vänder på steken? Vad händer?

Helt uppenbart har du inte de juridiska kunskaperna jag efterfrågade, så jag lämnar frågan öppen till den som vet den juridiska gången i detta.

Det som händer är ju att stalkerns juridiska ombud måste visa om My har gjort något brottsligt och presentera ett case i tingsrätten. Alltså presentera bevis.
Citera
2025-05-14, 22:53
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det som händer är ju att stalkerns juridiska ombud måste visa om My har gjort något brottsligt och presentera ett case i tingsrätten. Alltså presentera bevis.

Kan bli intressant.

Inväntar nu nästa steg i det här med att fallet går till rättegång. Speciellt FUP:en.
Vore ju fantastiskt om My Martens fall fick bli ett prejudikat gällande stalking!
Citera
2025-05-14, 22:57
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Kan bli intressant.

Inväntar nu nästa steg i det här med att fallet går till rättegång. Speciellt FUP:en.
Vore ju fantastiskt om My Martens fall fick bli ett prejudikat gällande stalking!

Ja det är ju intressant att spekulera i straffvärdet för nio års förföljelse med brev och hot.

Skidåkaren Frida Karlssons stalker höll bara på i 1,5 år och dömdes till villkorlig dom och 40 000 kr i skadestånd. Men åklagaren yrkade på sex månaders fängelse.

Så det blir spännade hur de bedömer straffvärdet av nio års stalking. Det lär ju finnas DNA-spår på brevpapper och liknande om polisen orkar hålla på med sånt.
Citera
2025-05-14, 22:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
My kan inte bli fälld för något i rättegången mot tokkärringen. Då behövs ett nytt åtal där My är åtalad.

Det advokaten kan göra är att försöka misskreditera My som försvar för tokkärringen.
Men det blir svårt för vad vi vet nu så känner inte ens My tokkärringen och har aldrig träffat henne.

Det finns drivor med bevisning mot tokkärringen och flera kommer att vittna om hur dom också har blivit utsatta så det här kommer hon inte undan.

Tokkärringen är ju fälld en gång tidigare, kanske fler men finns bara en dom som vi vet om.
Hon blev dömd för Ofredande, 2015-05-25 - 2015-09-15 mot sin sons ex.

I dag hade det hetat Olaga förföljelse som det heter juridiskt numera, stalking som vi säger. Det ligger henne i fatet också.
Domen har länkats i tråden tidigare.

Önskar att jag kunde vara med på rättegången för jag vill se tokkärringen och höra hennes undanflykter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in