Citat:
Ursprungligen postat av
Genelkurmay
Låter man sig provoceras och är på gränsen till att använda personangrepp och svepande uttryck pga helt vanliga logiska frågor så säger det något.
Du verkar älska att bara prata om dig själv hela tiden. Detta handlar inte om dig främst. Det är väldigt enkelt. Du kommer med ett påstående om att kvinnor inte vill ha män och att kvinnor har lärt sig att kunna leva som singlar. Jag svarar att detta låter lite märkligt, med tanke på att samma kvinnor härjar på de här dejtingapparna år efter år. Jag kan bara se två alternativ. Antingen önskar man sig faktiskt en man att leva med, eller så använder man bara appen som tidsfördriv för bekräftelse och för att driva med männen på de här apparna (ghostning exempelvis).
Bra att du erkänner att du är på apparna endast för bekräftelsen.
Jag svarar män lika illa som de tilltalar mig. Enklare blir det inte. Det innebär inte att jag upplever mig provocerad. Det är extremt sällan människor lyckas provocera mig att faktiskt känna något.
Reaktion är inte detsamma som emotion. Det mesta jag gör, gör jag utan att känna djupt.
Ja, varför skulle jag inte prata om mig själv i ämnen som jag relaterar till?.Vad tror du Tinder är? En universitetsuppsats? Sluta gör dig själv löjlig.
Jag vill väl iallafall inte leva med någon som är 20 år yngre än vad jag är eller ens 10 år yngre, när jag skriver med dem? Jag skriver med killarna för att de först och främst ser bra ut eller helt okej och för det andra för att de är trevliga.
Majoriteten av människor av det motsatta könet är faktiskt trevliga mot mig. Tro det eller ej. Det är dock inte samma sak som attraktion eller sexuell kemi. Vilket är ett bra första steg för en träff. Därefter är det gemensamma mål och tankar om allt från relationer till livet, som ska matcha för något mer än en fika. Eller något strul.
Såklart att en livspartner hade varit trevligt och nej jag anser inte att jag
driver med killarna.
Upplever du det själv som troligt att man kommer flytta ihop med 10-20 års åldersskillnad?
Jag anser att jag skriver väldigt seriöst snarare med kollar och med intresse för vilja de är, vad de vill med sina liv, hur de mår osv. Jag behöver inte fria dock. Det fattar du väl själv att om jag endast väljer på mågå på utseendet och åldersskillnaden är dtörre så skulle sannolikheten vara låg att det vid en träff skulle uppstå fjärilar i magen på mig och den jag skriver med.
Allt handlar inte om sex och kärlek. Och när det handlar om lust eller åtrå så är det inte heller en stor sak och när det handlar om att ha en partner att planera livet med så är inte det heller livsviktigt.
Saken är att även om det vore trevligt med en livspartner så är det inte nödvändigt. Jag går liksom inte härhemma och gråter utan en sådan. Och män på nätet väcker inte längtan om att man ska vakna med dem varje dag.
För gjorde män saker som kvinnor tycker om, idag gör män genast vad de får höra att vi inte gillar. Senaste jag skrev med t.ex så råkade jag somna till 2 timmar pga att jag har fått grava sömnstörningar och och har varit vaken en stor del av tiden sedan i höstas. Jag hade alltså inte sovit på över ett dygn och var väl på väg mot andra dygnet sömnlös när jag faktiskt somnade till. Sömnen är ett ganska kraftigt problem som påverkar hela mitt liv negativt sedan lång tid nu. Jag bad om ursäkt för att jag somnat mitt i en konversation (eller två egentligen 🙃

och att jag inte är en person som gör det då jag ogillar beteendet kraftigt med att skriva och sedan skita i att svara. Jag tar inte sådana människor på allvar. Då gjorde killen samma sak någon dag efter det. Och så gör alla när de är
kränkta "Du svarade inte på en timme på meddelandet du inte såg, nu får du igen!"
Jättesmart att göra något någon ber om ursäkt för med förklaringen att den själv ogillar beteendet och inte skulle göra det medvetet. 🙂👍 Bra jobbat Einstein. För grejen är att man kan somna till på kvällen och verkligen tala sanning men "härma" ett beteende för att "ge igen" visar att man bara är problem. En relation med det beteendet vill man inte ha. Poängen med att be om ursäkt är inte att man är svag och osäker utan handlar om.respekt, inte att en annan har övertaget. Numera gör män så och mer eller mindre alla jag har träffat från nätet är sådana som gör saker medvetet som straff men definitivt att göra tvärtom vad vi kvinnor säger att vi uppskattar, tycker om och vill. Och nej, jag kommer aldrig vilja vara tillsammans med någon som inte gör mig glad utan kämpar för.det motsatta. Vem vill ha en sån? Inte jag iallafall.