Citat:
Man kan väl ändå begära det minsta att man får ett svar inom 24-48 timmar ? Annars slösar folk bara ens tid varför vara där om man inte bemödar sig svara ens.. så upptagna är inte människor. Förstår inte hur killar orkar hålla på med tinder det sänker bara ens självförtroende.
Citat:
Så du menar att det är helt ok och inte alls förvånande att inte svara på en app man söker kontakt med andra? Och att inte få kontakt med andra på en dejting app är något man ska förvänta sig enligt dig och förväntar man sig kontakt med andra så är man lika konstig som de som säljer sin själ till djävulen i en korsning i mississippi.
Gissar på att du är kvinna med den förklaringen.
Gissar på att du är kvinna med den förklaringen.
Citat:
Du jämför alltså något sorts kontrollbehov irl med att få svar inom rimlig tid på en dejting app? Har du bott under en sten sedan smartphones uppfanns? Eller har du noll tjejkompisar? Tjejer bor i sin mobil dagligen och har gjort det sedan smarttphones uppfanns, har du fullkomligt missat detta är du gravt efterbliven.
Att inte ens få svar inom en vecka är "normalt" enligt dig, det är att bli ghostad och ingen bra början på en potentiell relation. Ditt inlägg om detta vittnar om att du är tjej, bara tjejer kan tänka så kategoriskt om nätdejting. Du fick din ryggdunk a la familjeliv så antar det var du ville uppnå för att få ut ditt hat mot de män som inte har den lyxen att välja och vraka.
Att inte ens få svar inom en vecka är "normalt" enligt dig, det är att bli ghostad och ingen bra början på en potentiell relation. Ditt inlägg om detta vittnar om att du är tjej, bara tjejer kan tänka så kategoriskt om nätdejting. Du fick din ryggdunk a la familjeliv så antar det var du ville uppnå för att få ut ditt hat mot de män som inte har den lyxen att välja och vraka.
Gaaawd! Sådant här kränkt snöflingekladd har man ju inte tid att svara på när Tyskland spelar. Men jag ska vara snabb och effektiv nu! Vill ändå inte höra Lustigs analys.
Så här är det; Tinder är för de flesta ett kul tidsfördriv och ett komplement till det som händer IRL. Alla som sveper har en rangordning på sina högringar. Alla. Det gäller även heterosexuella män. Den som förnekar det kan hoppa från Västerbron. Helst igår. Och får man inte omedelbart svar så ja, då hamnade man kanske i andrasorteringen eller så är det så att kvinnan i fråga sitter med mobilen i fittan men ändå inte har Tinder som prio ett. Hon kollar annat liksom.
Och vad fan? Har ni inte träffat folk i IRL-sammanhang? Sitter ni och grinar på samma sätt då? "Hon svarar inte upp omedelbart! Hon tycker inte om mig!!!
"Vad är det för fel på folk? Det tycks ha fötts en krävande och kvävande jävla gnällgeneration som konstant törstar efter respons och bekräftelse. Och visst, ni kan sitta här och göra er roliga över tjejers bekräftelsehoreri på Tinder. Men vilka är det som är de riktiga jävla bekräfterlsetorskarna? Va? "Buhu!!! Hon har inte svarat på 24h! På en vecka!!! Se mig!!! Se mig!!! Vi har aldrig ens träffats! Men bekräfta mig!!!" Helikopterperspektiv någon? Är ni så här jobbiga även i andra sociala sammanhang? Sjukt obehagligt beteende.
Som sagt. Ta Tinder för vad det är. Ett tidsfördriv och komplement till det som sker IRL. Det blir så mycket roligare då. Svarar en person så svarar den. Själv tyckte jag att de stressiga jävlarna var sjukt jobbiga. Har man ett liv utanför Tinder så tycker man oftast det. Men är man en lättkränkt liten snöflinga som tycker att man är värd en främlings fulla uppmärksamhet är så man.
Och nej, jag hatar inte män som "inte har lyxen att välja". Jag hatar etnisk utrensning, glass, nu metal och ål i för stora mängder. (tackar som frågar!) Däremot så har jag aldrig någonsin förnekat att den snabba köttmarknaden är kvinnans och Tinder är ett trubbigt instrument som drar det hela till sin spets på ett tydligt sätt. Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit det i den här tråden (och andra). Det är bara att backtracka. Köttmarknaden är kvinnans. Så var det även på danstillställningarna i Enskede folkpark 1914. Det är inget som har kommit med Tinder. Och det är inget jag hittar på. Det finns väldokumenterat.
Kanske dags att ta sig i kragen och sluta vara så jävla kränkt?

)