2022-11-23, 15:18
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Man kan väl ändå begära det minsta att man får ett svar inom 24-48 timmar ? Annars slösar folk bara ens tid varför vara där om man inte bemödar sig svara ens.. så upptagna är inte människor. Förstår inte hur killar orkar hålla på med tinder det sänker bara ens självförtroende.

Citat:
Ursprungligen postat av mairburg
Så du menar att det är helt ok och inte alls förvånande att inte svara på en app man söker kontakt med andra? Och att inte få kontakt med andra på en dejting app är något man ska förvänta sig enligt dig och förväntar man sig kontakt med andra så är man lika konstig som de som säljer sin själ till djävulen i en korsning i mississippi.
Gissar på att du är kvinna med den förklaringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Du jämför alltså något sorts kontrollbehov irl med att få svar inom rimlig tid på en dejting app? Har du bott under en sten sedan smartphones uppfanns? Eller har du noll tjejkompisar? Tjejer bor i sin mobil dagligen och har gjort det sedan smarttphones uppfanns, har du fullkomligt missat detta är du gravt efterbliven.

Att inte ens få svar inom en vecka är "normalt" enligt dig, det är att bli ghostad och ingen bra början på en potentiell relation. Ditt inlägg om detta vittnar om att du är tjej, bara tjejer kan tänka så kategoriskt om nätdejting. Du fick din ryggdunk a la familjeliv så antar det var du ville uppnå för att få ut ditt hat mot de män som inte har den lyxen att välja och vraka.

Gaaawd! Sådant här kränkt snöflingekladd har man ju inte tid att svara på när Tyskland spelar. Men jag ska vara snabb och effektiv nu! Vill ändå inte höra Lustigs analys.

Så här är det; Tinder är för de flesta ett kul tidsfördriv och ett komplement till det som händer IRL. Alla som sveper har en rangordning på sina högringar. Alla. Det gäller även heterosexuella män. Den som förnekar det kan hoppa från Västerbron. Helst igår. Och får man inte omedelbart svar så ja, då hamnade man kanske i andrasorteringen eller så är det så att kvinnan i fråga sitter med mobilen i fittan men ändå inte har Tinder som prio ett. Hon kollar annat liksom.

Och vad fan? Har ni inte träffat folk i IRL-sammanhang? Sitter ni och grinar på samma sätt då? "Hon svarar inte upp omedelbart! Hon tycker inte om mig!!! "

Vad är det för fel på folk? Det tycks ha fötts en krävande och kvävande jävla gnällgeneration som konstant törstar efter respons och bekräftelse. Och visst, ni kan sitta här och göra er roliga över tjejers bekräftelsehoreri på Tinder. Men vilka är det som är de riktiga jävla bekräfterlsetorskarna? Va? "Buhu!!! Hon har inte svarat på 24h! På en vecka!!! Se mig!!! Se mig!!! Vi har aldrig ens träffats! Men bekräfta mig!!!" Helikopterperspektiv någon? Är ni så här jobbiga även i andra sociala sammanhang? Sjukt obehagligt beteende.

Som sagt. Ta Tinder för vad det är. Ett tidsfördriv och komplement till det som sker IRL. Det blir så mycket roligare då. Svarar en person så svarar den. Själv tyckte jag att de stressiga jävlarna var sjukt jobbiga. Har man ett liv utanför Tinder så tycker man oftast det. Men är man en lättkränkt liten snöflinga som tycker att man är värd en främlings fulla uppmärksamhet är så man.

Och nej, jag hatar inte män som "inte har lyxen att välja". Jag hatar etnisk utrensning, glass, nu metal och ål i för stora mängder. (tackar som frågar!) Däremot så har jag aldrig någonsin förnekat att den snabba köttmarknaden är kvinnans och Tinder är ett trubbigt instrument som drar det hela till sin spets på ett tydligt sätt. Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit det i den här tråden (och andra). Det är bara att backtracka. Köttmarknaden är kvinnans. Så var det även på danstillställningarna i Enskede folkpark 1914. Det är inget som har kommit med Tinder. Och det är inget jag hittar på. Det finns väldokumenterat.

Kanske dags att ta sig i kragen och sluta vara så jävla kränkt?
Citera
2022-11-23, 15:44
Medlem
Citat:
Du jämför alltså något sorts kontrollbehov irl med att få svar inom rimlig tid på en dejting app? Har du bott under en sten sedan smartphones uppfanns? Eller har du noll tjejkompisar? Tjejer bor i sin mobil dagligen och har gjort det sedan smarttphones uppfanns, har du fullkomligt missat detta är du gravt efterbliven.

Att inte ens få svar inom en vecka är "normalt" enligt dig, det är att bli ghostad och ingen bra början på en potentiell relation. Ditt inlägg om detta vittnar om att du är tjej, bara tjejer kan tänka så kategoriskt om nätdejting. Du fick din ryggdunk a la familjeliv så antar det var du ville uppnå för att få ut ditt hat mot de män som inte har den lyxen att välja och vraka.
Fetat: du skriver det inte rätt ut, men du implicerar att det vore en dålig start på ett dåligt förhållande. Grundar du det på egen erfarenhet eller något annat?
Citera
2022-11-23, 15:53
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Fetat: du skriver det inte rätt ut, men du implicerar att det vore en dålig start på ett dåligt förhållande. Grundar du det på egen erfarenhet eller något annat?

En vecka eller flera veckor och inte höra av sig under en relation. Är det då en seriös relation? Vill du ha sagt att det är ett normalt beteende? Pucko 1 ryggdunk.
Citera
2022-11-23, 15:56
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
En vecka eller flera veckor och inte höra av sig under en relation. Är det då en seriös relation? Vill du ha sagt att det är ett normalt beteende? Pucko 1 ryggdunk.

Men serrrrrriöst? Vi pratar väl ändå chatten på Tinder nu? Eller att man möjligtvis har flyttat konvon till annan plattform? Inte en person man är tillsammans med. Den sistnämnda situationen ska väl ens inte diskuteras i den här tråden?
Citera
2022-11-23, 16:00
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Men serrrrrriöst? Vi pratar väl ändå chatten på Tinder nu? Eller att man möjligtvis har flyttat konvon till annan plattform? Inte en person man är tillsammans med. Den sistnämnda situationen ska väl ens inte diskuteras i den här tråden?

Pucko 1 ryggdunk ville implicera tinder på irl med sin fråga så därav svarade jag. Jag vet sedan innan att du fullkomligt älskar att hålla på med ditt feminazi trams och så kommer några vita riddare och ska dunka dig i ryggen och så fortsätter du ditt raljerande. Men sedu lilla sliddjur detta är inte familjeliv där alla är dina JA sägare.
Citera
2022-11-23, 16:14
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Pucko 1 ryggdunk ville implicera tinder på irl med sin fråga så därav svarade jag. Jag vet sedan innan att du fullkomligt älskar att hålla på med ditt feminazi trams och så kommer några vita riddare och ska dunka dig i ryggen och så fortsätter du ditt raljerande. Men sedu lilla sliddjur detta är inte familjeliv där alla är dina JA sägare.

Nä du, den här billiga och leriga genvägen kan du inte hasa ner för. Det funkar inte. Det är så gjort, vetty. Det här med att börja fantisera om min person istället för att diskutera det jag skriver.

Kan du kanske, kanske ta dig samman och förklara vad du menar? För diskussionens skulle vore det intressant. "Feminazi trams". 2013 mailade och ville vara med i den coola bashingen!

Kom igen nu! Vi snackar om de senaste inläggen i tråden. Inte vad du tycker om mig. Jag är inte ämnet i tråden även om en del tycks tro att jag ständigt ligger under "Nyheter".

Vad menar du? Likställer du kommunikation på Tinder/annan plattform när man ens inte träffats med hur man kommunicerar i en relation? Om du läser dina egna inlägg så ser du att du inte är heeeelt glasklar.

(Och nej! Det är inte min persona som är diskussionsämnet här. Även om det givetvis alltid är roligt att prata om mig. )
Citera
2022-11-23, 16:15
Medlem
Citat:
Eh va? Vi pratade om att inte få svar i en konversation på Tinder på 1-2 veckor. Det var ju du själv som skrev att det innebar ghostning och inte är en bra start på en relation.

Vad hade ghostning under ett förhållande med saken att göra?
Citera
2022-11-23, 16:36
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Eh va? Vi pratade om att inte få svar i en konversation på Tinder på 1-2 veckor. Det var ju du själv som skrev att det innebar ghostning och inte är en bra start på en relation.

Vad hade ghostning under ett förhållande med saken att göra?

Har redan svarat på den frågan. Är du måhända lite förståndshandikappad? Ja vara 4-5e val och sedan i framtiden inleda en relation är inget jag utsätter mig för men uppenbarligen är du fine med det. Jag har självrespekt vilket fler män skulle behöva bygga på sig. Det är dåliga vibes att bli ghostad och sedan bygga vidare på det för att tjejen själv har blivit ghostad av första valet och väljer de som står på kö, inget att bygga vidare på. Herregud som att tala med ett litet barn 😅
Citera
2022-11-23, 16:43
Medlem
Citat:
Har redan svarat på den frågan. Är du måhända lite förståndshandikappad? Ja vara 4-5e val och sedan i framtiden inleda en relation är inget jag utsätter mig för men uppenbarligen är du fine med det. Jag har självrespekt vilket fler män skulle behöva bygga på sig. Det är dåliga vibes att bli ghostad och sedan bygga vidare på det för att tjejen själv har blivit ghostad av första valet och väljer de som står på kö, inget att bygga vidare på. Herregud som att tala med ett litet barn 😅
Du har uppenbarligen inte den erfarenheten. Dina övriga slutsatser får stå för dig.

Själv tycker jag det förefaller rätt socialt inkompetent att inte kunna utvärdera situationen i sig om en tjej återkommer i chatten på Tinder efter 1-2 veckor. Men där har du iaf självinsikt!
Citera
2022-11-23, 16:45
Medlem
ursprungsindians avatar
Självklart vill man inte gå vidare, eller ens träffa på en första dejt, med någon som har utsatt en för uppenbar ghosting. Det ska finnas ömsesidigt intresse och det ska visas. Annars är det inte intressant.
Citera
2022-11-23, 16:46
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Nä du, den här billiga och leriga genvägen kan du inte hasa ner för. Det funkar inte. Det är så gjort, vetty. Det här med att börja fantisera om min person istället för att diskutera det jag skriver.

Kan du kanske, kanske ta dig samman och förklara vad du menar? För diskussionens skulle vore det intressant. "Feminazi trams". 2013 mailade och ville vara med i den coola bashingen!

Kom igen nu! Vi snackar om de senaste inläggen i tråden. Inte vad du tycker om mig. Jag är inte ämnet i tråden även om en del tycks tro att jag ständigt ligger under "Nyheter".

Vad menar du? Likställer du kommunikation på Tinder/annan plattform när man ens inte träffats med hur man kommunicerar i en relation? Om du läser dina egna inlägg så ser du att du inte är heeeelt glasklar.

(Och nej! Det är inte min persona som är diskussionsämnet här. Även om det givetvis alltid är roligt att prata om mig. )

Likställer du kontrollbehov med att få svar inom sinom tid på en dejtingapp? Det var var du själv indirekt påstod tidigare. Pucko 1 ryggdunk kanske hjälper dig att svara på frågan annars. Du behöver ju alltid din armé av JA sägare i varenda tråd för du kan inte själv svara på frågor men du tycker andra ska vara på dina frågor. Så svara på frågan eller så är diskussionen slut.

Jag likställer ghosting som att man inte är förstavalet om tjejen vid ett senare skede hör av sig. Därav är det dåliga vibes och inget att bygga vidare. Därav avmatcha tjejer som ghostar. Kränkt? Nej går vidare, till nästa fisk i sjön vilket jag varit tydlig med flera gånger i tråden. Diskussion handlande inte om "kränkt" utan handlade om hur länge det ska väntas med att avmatcha när det uppenbarligen är ghosting av olika anledningar men oftast nochalans/ointresse eller en av alla i "kön".
Citera
2022-11-23, 16:52
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Du har uppenbarligen inte den erfarenheten. Dina övriga slutsatser får stå för dig.

Själv tycker jag det förefaller rätt socialt inkompetent att inte kunna utvärdera situationen i sig om en tjej återkommer i chatten på Tinder efter 1-2 veckor. Men där har du iaf självinsikt!

Snarare blåögd är du. Tjejer bor i mobilen och gjort så i många många år. 1-2 veckor ja då är du 5e valet. Grattis till dumstruten! Du tror alltså inte att du blir ett bihang tills hon hittar någon bättre i det läget, upp till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in