Citat:
Ursprungligen postat av
Asteriz
Varför kallas sekten högerextrem om medlemmar är icke-vita och dessutom verkar offren vara oskyldiga vita, är det en anti-vit sekt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Konstantinpoopel
Utan att vara en expert så kan ju andra än klassiskt vita med europeiskt ursprung vara högerextremister. Exempelvis styrs Israel av en högerextrem regering med judisk nationalism och Indien styrs av hindu-nationalister, som jag utan att tveka också skulle kategorisera som högerextremister.
Med det sagt vet jag för lite om 764 för att säga vad som skulle vara högerextremt med dem. Ska jag spekulera är ju fäblessen för våldsandvändning ett gemensamt drag hos bägge grupper, men det finns ju i andra grupper som inte är högerextrema också.
Korta svaret: För de vill det.
Det långa svaret, 764 är bara ett paraplybegrepp av olika chatgrupper som dyker upp och försvinner, de är Edge Lords som använder de mest Edgy symbolerna de kan hitta, Satanism och Nazism. Hade de läst lite mer kunde de lika gärna kunnat haft Pol Pot eller Leopold II. Deras chattar är fulla av Edgy språk som Jude, nigger, etc.
Skrapar man lite gran på ytan så hittar man ingenting av substans, deras manualer är lite copy+paste från någon ISIS manual och anarkistenskokbok, en hopljugen historielinje som man debunkar på någon minut, någon blodritual som är mer som anden i glaset för att prata med döda massmördare, hollow earth, samt att en dag skall 4e riket återuppstå efter de har raserat världen och de skall flyga ut i galaxerna som super arierna. (Jag skämtar inte)
Om man tittar på vilka som har åkt dit så hittar man igen en bunt socialt missanpassade unga nollor som aldrig lämnar sitt rum, hårt porrberoende, femboys, transvestiter, crossdressers, broonies, som poserar med Evola, Mien kampf och lite N9A flaggor. De sitter där 24/7 och jagar skadade barn i barnspel, för de är de enda de kan få någon kontroll över, samt har internet förhållanden.
Men som alla som jagar tillfälliga dopaminkickar så måste allt bli värre. Om alla i sekten kan få någon psykiskinstabilt barn att rista in ett användarnamn i skinnet, så måste det bli värre, nästa steg att döda sitt husdjur, självmord, till att få någon att begå en skolskjutning.
Deras taktik hade aldrig fungerat i verkliga livet, mot normala människor, Skall de springa fram till någon på stan och trycka upp telefonen med barnporr i ansiktet, skrika frenetiskt: Du måste rista in mitt namn i ditt lår och strypa en hamster, annars älskar jag inte dig?
Så drivkraften är i slutändan att få "likes"