2025-05-04, 13:20
Medlem
764 är en internationell sekt. I USA är den terrorstämplad. Den har kopplingar till No Lives Matter och grundades av Bradley Cadenhead i Texas.

Skulle inte förvåna om Trump häver terrorstämpeln. Han ändrar ju på allting och lite ondska är ju aldrig fel.
Citera
2025-05-04, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag vet inget om det påstådda nätverket, men en gissning - som svar på din fråga - skulle kunna vara den vanliga, massmediala propagandan att klistra epitetet nazist eller högerextremist på alla misshagliga personer eller grupper. Eller skapa distraktioner och missväxt i allmänhetens grumliga medvetande.

Tror det kan ha med att man misstänker koppling till O9A/ONA som ses som en högerextremistisk satanistisk sekt. Om jag har förstått rätt så tror de på att skapa kaos och att systemet ska kollapsa.

Det finns en rättegångsklipp mot en ledare i England där domaren nämner vid ett antal tillfällen O9A.
https://www.youtube.com/live/kjqDYPG...X6HC1dzBpEsrIG
Citera
2025-05-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asteriz
Varför kallas sekten högerextrem om medlemmar är icke-vita och dessutom verkar offren vara oskyldiga vita, är det en anti-vit sekt?

Utan att vara en expert så kan ju andra än klassiskt vita med europeiskt ursprung vara högerextremister. Exempelvis styrs Israel av en högerextrem regering med judisk nationalism och Indien styrs av hindu-nationalister, som jag utan att tveka också skulle kategorisera som högerextremister.

Med det sagt vet jag för lite om 764 för att säga vad som skulle vara högerextremt med dem. Ska jag spekulera är ju fäblessen för våldsandvändning ett gemensamt drag hos bägge grupper, men det finns ju i andra grupper som inte är högerextrema också.
Citera
2025-05-05, 11:12
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteriz
Varför kallas sekten högerextrem om medlemmar är icke-vita och dessutom verkar offren vara oskyldiga vita, är det en anti-vit sekt?

Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
Utan att vara en expert så kan ju andra än klassiskt vita med europeiskt ursprung vara högerextremister. Exempelvis styrs Israel av en högerextrem regering med judisk nationalism och Indien styrs av hindu-nationalister, som jag utan att tveka också skulle kategorisera som högerextremister.

Med det sagt vet jag för lite om 764 för att säga vad som skulle vara högerextremt med dem. Ska jag spekulera är ju fäblessen för våldsandvändning ett gemensamt drag hos bägge grupper, men det finns ju i andra grupper som inte är högerextrema också.
Korta svaret: För de vill det.

Det långa svaret, 764 är bara ett paraplybegrepp av olika chatgrupper som dyker upp och försvinner, de är Edge Lords som använder de mest Edgy symbolerna de kan hitta, Satanism och Nazism. Hade de läst lite mer kunde de lika gärna kunnat haft Pol Pot eller Leopold II. Deras chattar är fulla av Edgy språk som Jude, nigger, etc.

Skrapar man lite gran på ytan så hittar man ingenting av substans, deras manualer är lite copy+paste från någon ISIS manual och anarkistenskokbok, en hopljugen historielinje som man debunkar på någon minut, någon blodritual som är mer som anden i glaset för att prata med döda massmördare, hollow earth, samt att en dag skall 4e riket återuppstå efter de har raserat världen och de skall flyga ut i galaxerna som super arierna. (Jag skämtar inte)

Om man tittar på vilka som har åkt dit så hittar man igen en bunt socialt missanpassade unga nollor som aldrig lämnar sitt rum, hårt porrberoende, femboys, transvestiter, crossdressers, broonies, som poserar med Evola, Mien kampf och lite N9A flaggor. De sitter där 24/7 och jagar skadade barn i barnspel, för de är de enda de kan få någon kontroll över, samt har internet förhållanden.

Men som alla som jagar tillfälliga dopaminkickar så måste allt bli värre. Om alla i sekten kan få någon psykiskinstabilt barn att rista in ett användarnamn i skinnet, så måste det bli värre, nästa steg att döda sitt husdjur, självmord, till att få någon att begå en skolskjutning.

Deras taktik hade aldrig fungerat i verkliga livet, mot normala människor, Skall de springa fram till någon på stan och trycka upp telefonen med barnporr i ansiktet, skrika frenetiskt: Du måste rista in mitt namn i ditt lår och strypa en hamster, annars älskar jag inte dig?

Så drivkraften är i slutändan att få "likes"
Citera
2025-05-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vastgoten1
https://www.justice.gov/usao-dc/media/1398431/dl

Co-Conspirator 2 aka “Slain,”

FBI har åtalat de påstådda ledarna för 764, och i dokumenten nämns Slain.

Ganska intressant läsning hur gruppen fungerar. Slain sa att han kände sig "tvungen" och hade påtryckningar. Gruppen han ingick i var en sluten cirkel där medlemmarna måste leverera för att inkluderas. Levererar man inte så blir man utesluten och för att komma in igen så måste man bidra. Om jag förstår rätt så var Slain påväg att bli utsparkad om han inte gjorde något, eller han var utsparkad och fick chansen att komma tillbaka om han levererade något.
Senast redigerad av Andyhole 2025-05-05 kl. 23:19.
Citera
2025-05-07, 15:27
Medlem
grungewhores avatar
https://nypost.com/2025/05/06/us-new...-field-office/

Dagens New York Post berättar om sextortionism.

Har länge fascinerats av O9A men mer utifrån ett slags "trve cvlt" perspektiv. En av de första ledarna blev väl islamist till slut, vilket ju är lite talande för den typ av kaossamhälle som de ändå förespråkar.

På något sätt måste ju internet communityn vara 09A's optimala kanal att hitta medlemmar, när man harvat i obskuritet så länge. 15-åringar villiga att vara nyttiga idioter.
Citera
2025-05-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andyhole
Ganska intressant läsning hur gruppen fungerar. Slain sa att han kände sig "tvungen" och hade påtryckningar. Gruppen han ingick i var en sluten cirkel där medlemmarna måste leverera för att inkluderas. Levererar man inte så blir man utesluten och för att komma in igen så måste man bidra. Om jag förstår rätt så var Slain påväg att bli utsparkad om han inte gjorde något, eller han var utsparkad och fick chansen att komma tillbaka om han levererade något.

Men så låter det när svaga individer torskar. Man var tvingad, kände sig tvungen, man var rädd. Det här är fega människor som inte vågar stå för vad dom gjort.
Citera
2025-05-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
https://nypost.com/2025/05/06/us-new...-field-office/

Dagens New York Post berättar om sextortionism.

Har länge fascinerats av O9A men mer utifrån ett slags "trve cvlt" perspektiv. En av de första ledarna blev väl islamist till slut, vilket ju är lite talande för den typ av kaossamhälle som de ändå förespråkar.

På något sätt måste ju internet communityn vara 09A's optimala kanal att hitta medlemmar, när man harvat i obskuritet så länge. 15-åringar villiga att vara nyttiga idioter.

O9A är något av det mest autistiska du kan hitta. Caleb Sutter som i mångt och mycket höll igång O9A i USA genom Martinet Press/Temple of Blood var betald informatör för FBI vilket kom fram i samband med en rättegång på 2020-talet. Hans YT-kanal, när den fortfarande fanns, var det märkligaste jag någonsin sett...

Bland Caleb Sutter och andra O9A följare finns det väl någon sorts dröm om att orsaka världens undergång. Att få ett gäng 15-åringar att syssla med "sextortion" på nätet och på sin höjd något mord någonstans är väl inte riktigt att lägga ribban så högt för dessa människor som vill sprida ondska på nationell/världsomstörtande nivå?

I vilken utsträckning 764/NoLivesMatter är kopplat till 09A är oklart. Jag tror det finns individer som tillhör båda miljöer och inom båda miljöer används en liknande estetik. Att det dock skulle vara 09A människor som håller i trådarna inom 764/NoLivesMatter har jag dock inte sett något bevis för, vare sig det rör sig om dessa 764 människor i Sverige eller i USA, UK, etc.
Citera
2025-05-07, 21:57
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snellman40
O9A är något av det mest autistiska du kan hitta. Caleb Sutter som i mångt och mycket höll igång O9A i USA genom Martinet Press/Temple of Blood var betald informatör för FBI vilket kom fram i samband med en rättegång på 2020-talet. Hans YT-kanal, när den fortfarande fanns, var det märkligaste jag någonsin sett...

Bland Caleb Sutter och andra O9A följare finns det väl någon sorts dröm om att orsaka världens undergång. Att få ett gäng 15-åringar att syssla med "sextortion" på nätet och på sin höjd något mord någonstans är väl inte riktigt att lägga ribban så högt för dessa människor som vill sprida ondska på nationell/världsomstörtande nivå?

I vilken utsträckning 764/NoLivesMatter är kopplat till 09A är oklart. Jag tror det finns individer som tillhör båda miljöer och inom båda miljöer används en liknande estetik. Att det dock skulle vara 09A människor som håller i trådarna inom 764/NoLivesMatter har jag dock inte sett något bevis för, vare sig det rör sig om dessa 764 människor i Sverige eller i USA, UK, etc.
Nej, det är säkert snorungar som kopierar och kopplar sig till O9A för effekt.
Citera
2025-05-09, 00:00
Medlem
fulsomdus avatar
Finns det några bilder på dom svenska medlemmarna?
Citera
2025-05-09, 00:38
Medlem
v0dkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulsomdu
Finns det några bilder på dom svenska medlemmarna?

Finns på Kiwifarms-tråden om 764:
https://kiwifarms.st/threads/764-its...#post-21371064
Citera
2025-05-16, 09:27
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v0dka
Finns på Kiwifarms-tråden om 764:
https://kiwifarms.st/threads/764-its...#post-21371064

Tack för det! Jävlar vilka gökar (länkar direkt till bilden tidigare i samma tråd där https://kiwifarms.st/attachments/174...-webp.7334450/ )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in