Citat:
Ursprungligen postat av
Kundalini
Jagvtycker defensiven är och har varit ett problem sedan länge.
Då menar jag hela lagets defensiv, inte primärt sista linjen för flera av backarna är riktigt riktigt bra.
Jag menar snarare hela lagets struktur, där det så ofta och rätt sångkör går
Att med ett par passningar går att ta sig genom hela laget från eget straffområde till MFFs.
Det kollektiva försvarsspelet fungerade bra ett tag när laget klarade av att pressa tillsammans, men det är ett tag sen det sågs senast och även då var det lite varannan match över förmågan att pressa motståndarna med hela laget.
Defensiven blir ocksånuppenbart lidande av de långsamma utdragna handbollsanfallen vi numer excellerar i.
Att Rydström, enligt egen utsago, mest hade pratat om BPs snabba kontringar inför senaste mötet säger också nånting illavarslande.
Ja, det kan ligga nåt i det. De lägger så mycket krut på att vrida och vända att motståndaren hinner samla ihop sig, och sen orkar eller hinner man inte göra hemjobbet riktigt när kontringen kommer.
Såg dock Berg löpa i maxfart flera gånger tillbaka och skära av ytor i kontringen, samla upp bollar.
Ekong är inte skolad i att löpa med tillbaka utan försöker chansbryta.
Däremot skulle jag gärna se hans egenskaper på planen, men då hellre vid sidan av IKT.
Det är väl inte världens ände om det fortsätter som från och med det bleka Europaspelet, men med de resurser man har så är förhoppningen att det ska bli mer.
Framför allt att man hittar ett grundspel som inte kör musten ur det egna laget.
I perioder ser det riktigt bra ut, men utan resultat.