2025-05-06, 21:45
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horverket
Otroligt lätt att vara kaxig bakom anonymitet. Jag hade kanske känt någon form av respekt för människor som dig, OM Ni vågat stå för vad ni verkligen tycker utan masken här på FB, trots att jag själv inte håller med.

Jag såg en dokumentär om en framgångsrik kvinna som fått hela sitt liv raserat på grund av tragiska, missunnsamma människor. En kvinna som faktiskt vågar kliva fram i rampljuset och blir omtyckt, för att sedan få ägna nio år av sitt liv i en jävla mardröm. Otroligt märkligt att vi kan ha så olika bilder av något, i allafall jag anser vara jävligt tydlig. Kanske är det jag som är galen? Inte fan vet jag.

Nej du är inte galen, du är bara förd bakom ljuset av dokumentären. Det är det som My är duktig på. Har du följt henne så vet du. Har du inte följt henne så vet du inte. Men att hon har en stalker, samma stalker som flera mammabloggare har, har inget att göra med hennes övriga liv.

Man måste kunna se två sidor. Tex fd foxtrot "Jordgubben" har alltid haft fina och goda jordgubbar, men det betyder inte att han är en helt vanlig gullig kille.
Citera
2025-05-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jämför fotot i Expressen med Google maps:

https://www.expressen.se/noje/hittar...-efter-nio-ar/

https://www.google.com/maps/@59.2799...oASAFQAw%3D%3D

Går inte att ställa sig i exakt samma vinkel som fotot i Expressen, men det är samma svängda tunna järnräcke nerför en backe mot en cykeltunnel.

Snyggt spanat.
Jag hoppas att hon inte kan gömma sig längre och får stå för vad hon gör.
Citera
2025-05-06, 21:53
Medlem
Kedoxs avatar
Nu är det väl främst tjejer/tanter som suttit och skrivit i dessa skvallertrådar. Som det brukar vara när det gäller influensers.
Men antar att man vill vinkla det till att det för sig om vita nazist-incelgrabbar?
Citera
2025-05-06, 21:54
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horverket
Otroligt lätt att vara kaxig bakom anonymitet. Jag hade kanske känt någon form av respekt för människor som dig, OM Ni vågat stå för vad ni verkligen tycker utan masken här på FB, trots att jag själv inte håller med.

Jag såg en dokumentär om en framgångsrik kvinna som fått hela sitt liv raserat på grund av tragiska, missunnsamma människor. En kvinna som faktiskt vågar kliva fram i rampljuset och blir omtyckt, för att sedan få ägna nio år av sitt liv i en jävla mardröm. Otroligt märkligt att vi kan ha så olika bilder av något, i allafall jag anser vara jävligt tydlig. Kanske är det jag som är galen? Inte fan vet jag.

Vem pratar du om? Tråden handlar om My Martens.
Citera
2025-05-06, 21:54
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jämför fotot i Expressen med Google maps:

https://www.expressen.se/noje/hittar...-efter-nio-ar/

https://www.google.com/maps/@59.2799...oASAFQAw%3D%3D

Går inte att ställa sig i exakt samma vinkel som fotot i Expressen, men det är samma svängda tunna järnräcke nerför en backe mot en cykeltunnel.

Det finns en L.N. på Byälvsvägen rakt norrut från fotot i Expressen.
66 år ogift, bor ensam i hyresrätt, äger inga fordon.

Ungefär som man föreställer sig en psykiskt skör stalkerkärring.
Citera
2025-05-06, 22:00
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Nej du är inte galen, du är bara förd bakom ljuset av dokumentären. Det är det som My är duktig på. Har du följt henne så vet du. Har du inte följt henne så vet du inte. Men att hon har en stalker, samma stalker som flera mammabloggare har, har inget att göra med hennes övriga liv.

Man måste kunna se två sidor. Tex fd foxtrot "Jordgubben" har alltid haft fina och goda jordgubbar, men det betyder inte att han är en helt vanlig gullig kille.

Du är inne på det spår som jag är inne på.
Tyvärr har folk valt att bli, som du uttrycker det, förda bakom ljuset av My Martens.
Nu handlar programmet om hennes stalker. Vilket gör att My inte behöver ta ansvar över sitt mångåriga fiffel och båg. Hon går, s a s, under radarn.
Men, men...
Citera
2025-05-06, 22:05
Medlem
Mojriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jmrs
Kärringen bor i Bagarmossen, på Byälvsvägen och har initialerna L.N

Är det Le*a *orrby ?? *=n

Om så är fallet har jag hittat lite intressanta domar kopplade till henne och hennes söner!
Citera
2025-05-06, 22:10
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Jaha, och så var "vi" där igen med ditt behov av att påtala mitt mentala tillstånd när jag skriver något som inte passar din världsbild.

Ja, jag anser att My använder en mentalt, skör individ för sina egna syften. My hade mycket väl kunnat hantera detta på ett helt annat sätt, men nej, icke. Vad är inte bättre än att (åter) få "bli känd". Kosta vad det vill, men nu jävlar ska My Martens "ha revanch".

Skall vi komma överens om att vi inte är överens i detta med att dalta med My? I min värld är hon en raffinerad lögnare som även är både illvillig och kallt beräknande. I min värld, alltså.
Varför retar det dig om My får uppmärksamhet?
Det får vara slut på lättkränkta kärringar som blir triggade av yngre duktiga tjejer som tar för sig av livet.
Sluta titta på henne om det väcker obehagliga känslor inom dig!
Citera
2025-05-06, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Att My är en helt vanlig gullig tjej har du alltså konstaterat på 3 avsnitt av en dokumentär, där de enbart tar upp att hon har en stalker? My skulle bli skogstokig om du kallade henne en helt vanlig tjej. Stalkern är en enskild tragisk händelse, från en sjuk kärring. Men Mys alla lögner blir inte sanna för det. Den enda sanningen som finns är att My vill vara känd, gör allt som krävs för att komma åter i rampljuset.

Helt vanliga gulliga tjejer är så långt ifrån detta man kan komma.

Du fortsätter alltså sitta här och hata efter att dokumentären visat hur ngn vanlig medelålders kvinna mobbas på internet av sådana som dig utan ngn anledning. ni hatare njuter väl av att ni har valt ut någon att sitta och hata på för att själva känna er bättre, likt osäkra småbarn som mobbar i skolan. Så tragiskt och patetiskt…
Citera
2025-05-06, 22:12
Medlem
Detta är ju horribelt... Så många år!! Stackars människa.
Citera
2025-05-06, 22:15
Medlem
senseis avatar
Kvinnan i fråga nämns bland kommentarerna här också från 2015

https://blogg.alltforforaldrar.se/ma...orde-jag-idag/
Citera
2025-05-06, 22:16
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojrik
Är det Le*a *orrby ?? *=n

Om så är fallet har jag hittat lite intressanta domar kopplade till henne och hennes söner!

Det namnet nämns i kommentarerna på Ilmruds blogg kl 08:44 14 augusti år 2015 som den som Aschberg konfronterade i Trolljägarna.

https://blogg.alltforforaldrar.se/ma...562202#respond

Citat:
Hej vännen.

Såg repris på Trolljägarna igår. kvinnan i Bagarmossen heter //aneL ybrroN//

Uppenbarligen bodde hon på samma adress redan då. Verkar ha katter också…
Senast redigerad av JymdKjam 2025-05-06 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in