2024-06-22, 14:43
Medlem
youlaugh.s avatar
Har sökt lite i tråden här ang ratiopharms plåster och hur folk gör för att röka dem samt lösa upp för iv bruk men nästan alla dessa inlägg är från 2015 o tidigare, någon van användare som kan berätta lite hur man bäst går tillväga med detta plåster för att röka eller ta iv? Det är 25ug specifikt men antar att det är same same för de olika styrkorna. 🙂
Citera
2024-06-22, 22:03
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Har sökt lite i tråden här ang ratiopharms plåster och hur folk gör för att röka dem samt lösa upp för iv bruk men nästan alla dessa inlägg är från 2015 o tidigare, någon van användare som kan berätta lite hur man bäst går tillväga med detta plåster för att röka eller ta iv? Det är 25ug specifikt men antar att det är same same för de olika styrkorna. 🙂

Det är väl bara att klippa upp önskad storlek av plåstret och lägga på en bit folie sen happy chasing. IV kan jag inte uttala mig om då jag aldrig gjort lösning av plåster.
Citera
2024-07-14, 10:08
Medlem
Fentanyl

Funkar det att klippa sönder ett fentanyl plåster och blanda med tobak å röka det
Citera
2024-08-05, 16:50
Medlem
Hurpass stora bitar tror ni blir lagom att snusa på om man har 50ug/h plåster (stod på att hela innehöll 8.4mg fentanyl). Hela plåstret är 21 cm2, har använt en del subutex senaste veckorna sist tre dagar sedan så har väl viss tolerans kvar.
Citera
2025-02-21, 23:03
Medlem
TheNightTrippers avatar
Jag har ett plåster 12 mikrogram/timme ratiopharm som jag har haft länge och nu kan jag inte lösa heroin förens på tisdag. Tycker ni jag skall använda det som man skall göra eller skall jag röka det? Jag vill må så bra som möjligt till löning, aldrig testat fentanyl förut men är en mycket van heroinist. Går det och blanda med oxicodone/naloxone?
Citera
2025-04-20, 14:29
Medlem
Känner man något slags rus alls bara av att sätta dem på huden som det är menat? Jag gillar känslan av att ta 1-3 oxy, inte ute efter att bli skitstenad. Fick ett plåster, vill inte tugga och hålla på. Är nojig
Citera
2025-05-03, 17:54
Medlem
Är det ok att applicera ett plåster runt 22:00 om man drack ett sexpack folköl imorses? 10-12 timmar senare alltså
Citera
2025-05-06, 15:20
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Är det ok att applicera ett plåster runt 22:00 om man drack ett sexpack folköl imorses? 10-12 timmar senare alltså

Ja verkligen 🤪
Citera
2025-05-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ja verkligen 🤪

Jag föll lite för skrämselpropagandan x) Skadade mig och hade två plåster. Fick väl lite rus på första plåstret i något dygn. Men hade plåster på I ungefär 5 dygn allt som allt innan jag tog av det andra, och jag känner ändå av AT-besvär. Trodde det skulle vara fine när man tar dem som man ska, under en så kort tid.
Citera
2026-01-30, 10:26
Medlem
Hej jag har lite tips till er är själv van opiat användare sen många år så röker många plåster i veckan, bygg en (pipa) med en öl burk ni skär bort toppen och botten och tejpa ett munstycke av toppen av en saft flaska med silvertejp och botten fäster ni foliet med två vanliga tejp bitar så blir enkelt att återdosera osv. och bara värm över ett ljus.

Enklast sätt jag hittat för få i sig all ånga, efter ett år fastnar även tillräckligt med rester i ölburken så går att värma öl burken över ett ljus också för lindra de dagar man har som värst at blir man jävligt desperat.

Tugga inte plåster snusa dem istället om ni måste bio tillgängheten är bara 20-30% i magen och 50% i munnen så rök dem helst.
De varar i flera dagar om man snusar precis som fästa på huden de är konstruerade att fungera en vecka så även använda plåster efter 3 dagar har cirka hälften fentanyl kvar.
Senast redigerad av kablammm 2026-01-30 kl. 10:35.
Citera
2026-02-01, 12:57
Medlem
Och föresten använd helst inte fentanyl om du inte tar minst 50-100mg morfin om dagen det blir lite mindre risk att överdosera då, flesta skriver bara de är vana vid opiater som säger ingenting skriv era doser kan man enkelt kalkylera ut rätt dos så håll er till klippa små små bitar i millimeter storlek såfall.
Citera
2026-02-02, 20:35
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kablammm
Och föresten använd helst inte fentanyl om du inte tar minst 50-100mg morfin om dagen det blir lite mindre risk att överdosera då, flesta skriver bara de är vana vid opiater som säger ingenting skriv era doser kan man enkelt kalkylera ut rätt dos så håll er till klippa små små bitar i millimeter storlek såfall.

Eller köp fenta-pulver, kör en volumetrisk dosering och banka ut det själva med typ Inositol så går det fint att röka sen. Och du får bättre koll på dosering och sånt, mindre risk för överdos! Fentanyl suger dock tycker jag, föredrar nog Sub/Buprenorfin eller jonk faktiskt eller de flesta traditionella opiaterna före Fentanyl, så kort rus och omöjligt att leva normalt om man är fenta torsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in