2025-05-05, 21:28
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Helt enig!

Ja, fy tusan vilken iskall människa.
Citera
2025-05-05, 21:44
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Hunden är ju dessutom vuxen och hon kommer behandla den som ett treårigt barn i tio år till.
Hon har piffat till svansen på den också så att den ska se ut som en svart palm i eregerat, den är av rasen Abessinsk utställningshund? eller är det bara en Portugrisisk Vattenhund?
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-05 kl. 21:49.
Citera
2025-05-05, 21:45
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag tycker att alla medverkande har gjort sitt otroligt bra såhär långt. Det har varit en otrolig stress under många veckor och nu ser vi hur dom i SvT hanterar vardagen med en sambo efter en matchning av av SvTs anställda "experter". Få av oss hade velat, orätt, kölhalas som dessa.

Jag tackar för bra teve så långt.
Citera
2025-05-05, 21:50
Medlem
SnutteFia03s avatar
Appropå det här med attraktion. Det brukar ju tas upp i de här programmen att det är något som kan växa fram med tiden. Jag gissar att det är bekvämt att dröja sig kvar vid den typen av tankegods då det, på grund av programmets natur, är något som ofta blir problematiskt mellan personer som inte valt varandra utifrån just attraktion.

Tror inte att jag har sett någon sådan vändning, som inte varit forcerad och med tiden ohållbar, i de här programmen iallafall. Finns ingen attraktion initialt så kommer det sannolikt inte uppstå någon vid ett senare tillfälle heller.

Sam sätter en väldigt låg standard genom att på ett relativt utstuderat sätt ljuga om vem det är han pratar med när han ville ha ett samtal med en av experterna. Jag ser inte riktigt hur han tänkte här. Han hade väl bara kunnat säga till Denise som det var, han avslöjade ju tom detta själv lite senare? Att i det här sammanhanget vilja prata lite enskilt med en av experterna är knappast kontroversiellt. Nu visar han bara för Denise att hon inte kan lita på vad han säger.

Sam kan sedan inte ta kritiken när Denise tar upp det, och börjar genast skylla ifrån sig på henne, istället för att bara be om ursäkt. Menar att det var för att hon "ställde frågor" som det blev en såpass utstuderat lögn från hans sida. Såklart är detta enbart en dålig ursäkt från hans sida och här sjönk han rätt rejält i mina ögon.

Ebba verkar vara svår och jobbig att ha att göra med. Hon har en allmänt negativ och tröttsam inställning som hon lägger som en våt filt över Pontus. Sen vet vi ju att det kommer komma utbrott av ilska på detta också, som hennes vän hintade om under vigseln. Såg att det skrevs i tråden att detta beteende skulle vara sprunget ur en brist på attraktion från hennes sida till Pontus, och så kan det vara, speciellt med tanke på att hon säger att hon är ovan vid att vara med någon som är "så snäll", dvs hon brukar dejta badboys. Men jag får intrycket av att det är något djupare som orsakar den här typen av "problematik" för henne.

Vad är det med den här produktionen och att skicka paren på bröllopsresor till platser där de är tvungna att uträtta sina behov på ett dass? Är det någon som har en fetisch för dass, eller försöker man medvetet vara så oromantiska som man kan med flit? Antagligen är det en snål budget i kombination med en förhoppning om att det ska uppstå dramatik som detta blivit ett återkommande tema för bröllopsresorna.

Amanda verkar ha helt orimliga krav, inte bara på en tilltänkt partner utan på människor generellt. Hon verkar nästan lite stolt över hur osympatisk hon är. Sitter på allvar och klagar på att Alexander har mycket att göra på sitt jobb och råkar bli sjuk? Sen självmant erkänna att hon föraktar svaghet, i tv? Självinsikten är verkligen låg här.
Citera
2025-05-05, 22:01
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Ja, fy tusan vilken iskall människa.
Ja, det är en sådan läkare jag vill träffa när jag bokar min tid, som kan ljuga om en diagnos för att jag inte ska fara illa och bli nojjig i förtid! istället för att kunna få trilla av pinn knall & fall på min post.

Nu avslöjar Jannika att hon har blivit utsatt för oaktsamma meetwo våldtäkter från snubbar hon kanske inte är 100 % attraherad av, myten om paralysen, men det här kommer få stopp på Dennis iver iaf! målet helgar potensmedlen eller så ringer Larsdotters 90000!
"Om man har sexuella sår dom ska man gå till apoteket för att bli av med"

Det är klassiska start och stopp-ord BDSM som Jannika utsätter stackars Dennis för när han får halvfjång, hon måste ju tala om för honom att hon är dominatrix!

Larsdotter har fel, det är inte alls fitta i dig, du har prövat ja på 70-talet, det är kuk i dig desto mer

Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Det är precis sånt här varför ingen pallar med Svenska kärringar längre.
Hejdå!!
Och säg Hej(då)!! till Thailand på flygplatsen
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-05 kl. 22:24.
Citera
2025-05-05, 22:04
Medlem
Tervulls avatar
Maskulina Amanda, vilket fullständigt bottennapp! Alexander blir förkyld och då är han inte vatten värld, hon gnällde konstant i hela avsnittet över att han var sjuk och sa att hon ser ner på svaga. I nöd och lust… My ass.

Ebba är ju inte klok någonstans, vad lider hon av? Något mer oattraktivt än en kvinna som tjurar och gnäller likt en trotsig och tvär 3 åring finns ju inte. ”Hon var trött”, hävdar experten, skall Pontus lägga henne henne för att sova middag med napp och snuttefilt också? Hon kommer vara singel för all framtid och det är bra, bättre att hon lever med djur och inte män.

Denise är en attraktiv tjej som ser bra ut och verkar vettig. Synd att hon fick ett sånt stolpskott till matchning. Sam är helt upp i det blå och hör inte på vad hon säger, väldigt nonchalant. Hoppas inte han är lika flummig på jobbet för då blir det många anmälningar om vårdskador till IVO.

Dennis och Jannika verkar ha väldigt roligt och förstår varandra då de båda är överkänsliga med självförtroendet nere i skorna. Hans problem med erektionen är som bortblåst men han får inte komma till. Tror det är just det som botat honom plus att han är kär! Jannika är väldigt förstående när det kommer till cpap maskinen och den får tom en egen plats och förlängningssladd i hennes hem. Det tyckte jag var kärleksfullt. Det bär mig emot att säga att en (fd impotent) miljöpartist är min favorit men Dennis och Jannika är klart det bästa paret.
Senast redigerad av Tervull 2025-05-05 kl. 22:13.
Citera
2025-05-05, 22:23
Medlem
Jannika och Dennis:
Jannika är ju så rolig! Hade gärna haft mer tid när hon får runt och snackar och svär och är så där härligt lättsam. Dennis däremot, han verkar ha försökt ha sex med Jannika när kamerateamet var i lägenheten? Och varför i helvete matchar man en vars mål är att ligga med en som i tidigare relationer haft svårt/omöjligt att sätta gränser under sex?

Denise och Sam:
Tycker de har en trevlig jargong, men mer blir det nog inte. Denise är skön, stressar inte upp sig (jämför med Truls matte) och tar Sam på ett bra sätt. Tycker de verkar göra det bästa de kan av situationen och mot varandra. Tror båda kommer lära sig en del om sig själva, men inte bli ihop. Tycker det är kul att deras expert Hana och Sam inte riktigt klickar.

Pontus och Ture
Pontus verkar redan ganska less på det hela, eller åtminstone inte gilla situationen. Varför fick Ture inte vara hemma när de gick och käkade, eller hade det varit ännu värre?

Amanda och Alexander:
Alexander fick då inte mycket utrymme denna gången heller, men det han säger känns genomtänkt. Ingen kan väl tycka att Amanda är värst sympatiskt, men kul att hon är ärlig om hur hon tänker. Gillar hennes snack med psykologen samt förklaringen till hennes starka oro och hur hon beskriver känslan att vara i en dålig relation. Hoppas hon kan släppa gasen lite, hade blivit så trött av att ha hennes driv.
Senast redigerad av Generalxrvitstark 2025-05-05 kl. 22:28.
Citera
2025-05-05, 22:25
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalxrvitstark
Jannika är ju så rolig! Hade gärna haft mer tid när hon får runt och snackar och svär och är så där härligt lättsam.
Det låter som ett "respektfullt samlag" årets nyord

Varför vill man aldrig ha med sex att göra igen efter att man hört dessa 3 prata om sitt sexliv, prata om det som mat är bara vidrigt lex Carbonara, där avslöjade Larsdotter sig
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-05 kl. 23:03.
Citera
2025-05-05, 22:38
Medlem
Vilka gamla deltagare tror ni kommer på överraskningsfikan? Eller tror ni deltagarna får träffa varandra? Deras semesterställen är inte jättelångt ifrån varandra. Hoppas på gamla deltagare dock!
Citera
2025-05-05, 22:41
Medlem
Spider-Girls avatar
Personer som Sam, som alltid tycker att det är enklast att ljuga, även om den andre inte ens skulle blivit sur, har man ju mött på i livet. Och sen lyckades han till och med skylla ljugandet på Denise, för det är så sådana personer alltid gör.
Personligen blir jag sällan sur för något alls, så länge det finns en ärlighet. Men ljugande pajar ju hela tiden.
Han är verkligen inte sympatisk.

Sen blir jag sjukt trött på Ebbas bebisfasoner och tjurande. Ska hela deras förhållande kretsa runt henne och hunden?
Citera
2025-05-05, 22:42
Medlem
Nu har jag inte sett alla avsnitt ännu, men jag förstår verkligen att Sam stör sig på det där snusandet. Det är ju äckligt! Min sambo har snusat i perioder men jag har gjort klart att det inte blir några pussar osv om han inte borstat tänderna emellan. Nu snusar han inte vad jag vet, i varje fall inte hemma. Så jag har full förståelse för att Sam tycker att det är avtändande. Snusa i sängen efter att man borstat tänderna? Det kan nog bara en annan snusare acceptera.
Citera
2025-05-05, 22:55
Medlem
Ebba är bland det värsta jag sett. Hon kommer vara singel resten av livet.

Amanda är inte mycket bättre... Men hon behöver nog bli bestämd över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in