2025-05-05, 20:10
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Men inte ens om SE sett LOP gör det väl inte honom till en mördare? Tror du att alla som sett OP också är mördare?

Dessutom saknar din "hypotes" stöd i materialet.

Jag litar ju mer på Henrikofsweden och Lebel än Dalulven. Dalulven har ju till och med trollat fram ny anatomi i form av ”hakknotor”. Då litar jag inte riktigt på hans framtrollade middagsraster heller.
Citera
2025-05-05, 20:31
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Jag litar ju mer på Henrikofsweden och Lebel än Dalulven. Dalulven har ju till och med trollat fram ny anatomi i form av ”hakknotor”. Då litar jag inte riktigt på hans framtrollade middagsraster heller.

Det behöver du inte göra heller, men det framgår av ALG:s berättelse och larmlistan.
Citera
2025-05-05, 20:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Justitieombudsmannen sa att "en åklagare får inte säga att en person är skyldig, det får bara en domstol göra".

Menade han att Krister Petersson sa att Engström var skyldig? Hade för mig att KP sa att han var misstänkt, får kolla.
JO snurrade till det i sitt beslut, och antydde att det skulle ha framstått av åklagarens pressträff som att SE var "skyldig". Men som åklagaren själv påpekade var han ju tydlig med att han inte påstod att SE var "skyldig". Han sade bara att han trodde att det var SE som hade skjutit Palme, och han förklarade ingående varför han trodde det. Det är ganska illa att en så pass högt uppsatt jurist som JO inte kan förstå skillnaden.
Citera
2025-05-05, 20:49
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det behöver du inte göra heller, men det framgår av ALG:s berättelse och larmlistan.

Du kan ju inte ändra i hennes berättelse och sedan luta dig mot din fantasivariant av hennes berättelse. Hon sa att hon började jobba när hon mötte SE vid 20-21. Det är bevisligen fel.

Jag kan ju hitta på att LJ sa att GM hjulade i gränden också. Men då kan jag inte hänvisa till det som bevis för något heller.
Citera
2025-05-05, 20:51
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Vad som menas?

Att ALG minns rätt. Hon kom till receptionen efter 20:24 och släppte någon gång före kl. 21 in SE.

Och det är samtalet då som både AK och ALG minns.

Så SE kan ha sett LOP på vägen tillbaka före kl. 21, och han har inget alibi med ett samtal efter kl. 23.

Nu kan du skriva 10 000 inlägg till i protest.

Om ALG minns rätt så kom SE in kl. 20:10-20:20

ALG ger själv inget stöd för detta med 21. (Om man bortser från när TP intervjuande henne på ålderns höst... om hon nu skulle minnas bättre då och/eller om TP hörde det han ville höra...)
Citera
2025-05-05, 21:00
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Om ALG minns rätt så kom SE in kl. 20:10-20:20

ALG ger själv inget stöd för detta med 21. (Om man bortser från när TP intervjuande henne på ålderns höst... om hon nu skulle minnas bättre då och/eller om TP hörde det han ville höra...)

Jo, men det måste ändå vara ALG som är vid köksingången, L19, vid kl. 20:24.

Så släppte hon in SE vid huvudingången, som hon minns, måste det ha varit någon gång efter det.

Det här med uppskattningar av tid är ju just uppskattningar.
Citera
2025-05-05, 21:08
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Du kan ju inte ändra i hennes berättelse och sedan luta dig mot din fantasivariant av hennes berättelse. Hon sa att hon började jobba när hon mötte SE vid 20-21. Det är bevisligen fel.

Jag kan ju hitta på att LJ sa att GM hjulade i gränden också. Men då kan jag inte hänvisa till det som bevis för något heller.

I normala fall hade hon börjat jobba kl. 20:45, men nu hoppade hon in för en annan redan kl. 16:45.

Hon försökte få ihop minnesbilden med sitt ordinarie schema?

Den som öppnar dörren vid L19 kl. 20:24 måste vara en av väktarna. Det är inte en del av en rond.
Citera
2025-05-05, 21:09
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
JO snurrade till det i sitt beslut, och antydde att det skulle ha framstått av åklagarens pressträff som att SE var "skyldig". Men som åklagaren själv påpekade var han ju tydlig med att han inte påstod att SE var "skyldig". Han sade bara att han trodde att det var SE som hade skjutit Palme, och han förklarade ingående varför han trodde det. Det är ganska illa att en så pass högt uppsatt jurist som JO inte kan förstå skillnaden.
Tackar, ja det var så jag också mindes det, då var det verkligen illa av JO att uttrycka sig som han gjorde. Min minnesbild är att KP vägde orden på guldvåg vid pressträffen så att han inte sa mer än han kunde stå för.
Citera
2025-05-05, 21:10
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Jo, men det måste ändå vara ALG som är vid köksingången, L19, vid kl. 20:24.

Så släppte hon in SE vid huvudingången, som hon minns, måste det ha varit någon gång efter det.

Det här med uppskattningar av tid är ju just uppskattningar.

Hon ger heller inget stöd för att hon hade varit ute på någon "runda" innan hon släppte in SE.
"Ja, förlåt, på Skandia ja. Och hade förmodligen åkt in tidigt för
att jag skulle handla och då kommer jag alltid lite tidigare ,
annars brukar jag vara 20 över 8. Och när jag kom dit så kom Eng-
ström in utifrån och sa att han skulle arbeta över.
Det är väl
honom ni vill höra om?"
Citera
2025-05-05, 21:15
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Hon ger heller inget stöd för att hon hade varit ute på någon "runda" innan hon släppte in SE.
"Ja, förlåt, på Skandia ja. Och hade förmodligen åkt in tidigt för
att jag skulle handla
och då kommer jag alltid lite tidigare ,
annars brukar jag vara 20 över 8. Och när jag kom dit så kom Eng-
ström in utifrån och sa att han skulle arbeta över.
Det är väl
honom ni vill höra om?"

Ja, som synes är minnesbilden inte så klar, mer än att hon stötte på SE efter kl. 20.

Hypotesen är att hon var ut (och handlade?) efter AK:s rond, och kom tillbaka kl. 20:24 via L19.
Citera
2025-05-05, 21:16
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Hon försökte få ihop minnesbilden med sitt ordinarie schema?

Och du ifrågasätter Lebel för hans felplaceringsteori?

Om du vill önsketänka ihop falska minnen med mera för att få ihop en personlig hypotes är det din ensak. Men då kan du inte använda det som bevis för något.
Citera
2025-05-05, 21:16
Medlem
MOPspanarens avatar
KP: "Men med tanke på vad som sedermera händer så säger vi att han måste ha haft ett vapen i handen aktuell kväll."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in