2025-05-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja det är ok. Eftersom det är pga Ciara handlingar i samband med skilsmässan som gjort att det skvallras om hennes man. Det normala är att man lämnar in skilsmässoansökan tillsammans samt sköter det snyggt för sina barns och varandras skull. Och försöker inte skada motparten maximalt genom en offentlig och smutsig skilsmässa. Framförallt om motparten är en känd person i ett väldigt litet land.
Ciara lämnade in ansökan om skilsmässa I ENGLAND för att slippa uppståndelse i svensk media! Då (mot)ansöker Måns, efter några dagar, om skilsmässa I Stockholm. Vem i hela h*lvete är det som vill/velat dra det här offentligt i Sverige? Han trodde naturligtvis att han var untouchable här i Svedala, den fd "svärmorsdrömmen".. Nu får han tvätta sin rejält smutsiga byk offentligt. Man ska vara försiktig med vad man önskar sig för i värsta fall kan önskningen ramla ner i knäet på dig.
Citera
2025-05-05, 17:18
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Han har medgett bruk av kokain. Det är inte samma sak som att erkänna ett narkotikabrott. Vad har du för bevis att han till synes förvarat droger i sitt hem och att barnen skulle haft risk att komma över dem?
Det är enligt lag olagligt att bruka narkotika
Citera
2025-05-05, 17:20
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Ciara lämnade in ansökan om skilsmässa I ENGLAND för att slippa uppståndelse i svensk media! Då (mot)ansöker Måns, efter några dagar, om skilsmässa I Stockholm. Vem i hela h*lvete är det som vill/velat dra det här offentligt i Sverige? Han trodde naturligtvis att han var untouchable här i Svedala, den fd "svärmorsdrömmen".. Nu får han tvätta sin rejält smutsiga byk offentligt. Man ska vara försiktig med vad man önskar sig för i värsta fall kan önskningen ramla ner i knäet på dig.
Läste någonstans att Ciara ansökte om skilsmässa i England i maj förra året...
Citera
2025-05-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Lite svårt att döma någon som inte är i landet eller som ens är anmäld, men rent juridiskt är det ganska självklart att hon gjort sig skyldig till förtal.

Borde även spela roll vid en vårdnadstvist.

Det är väl ganska självklart att Måns innehavt kokain vilket är ett brott. Han har ju själv bekräftat det.
Citera
2025-05-05, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Ciara har inte begått förtal. Det är ditt (felaktiga) påstående. Du har dessutom upprepat detta gång på gång utan något som helst belägg. Enligt din egen logik ägnar du dig själv isåfall åt förtal.(skvaller på internet) Måns däremot har själv erkänt att han ägnat sig åt brottslighet. Det är brottsligt att använda kokain vet du, även om man ”inte gör det hemma.”
Nej du får läsa på i lagboken.
Det är en brottslig gärning att förtala en person för en större grupp med avsikten att väcka missaktning
för den förtalade. Det brottet har Ciara begått minst två gånger. Grovt förtal.
Är det dessutom lögnaktigt förtal så är det ännu värre. Tex hennes punkt om fysiskt våld(?)
Att hon tar bort det efteråt är för att inte bli stämd för förtal.
Men hon låter det ligga uppe tillräckligt länge för att det ska hinnas att spridas.
Så Måns kan stämma Ciara för förtal. Men tror inte han kommer att göra det pga av deras barn.

FB är laglöst. Det finns ingen ansvarig utgivare att stämma. Så skvallret här är i högsta grad förtal.
Vad du säger och vad jag säger.
Det är riktigt att det är olagligt att nyttja alla olagliga droger för eget bruk.
Men inget du döms till fängelse för. Du kan dömas till dagsböter eller rehab.
I Måns fall ligger det en tid tillbaka och är troligen preskriberat.
Och han går dessutom i rehab sedan tio veckor tillbaka.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-05-05 kl. 17:33.
Citera
2025-05-05, 17:29
Medlem
WhiteBoySummers avatar
@admin

Är det här en riktad attack mot Måns? Varför har ämnet legat i topp i över en vecka, inget annat ligger kvar så här länge?

Jag själv skiter fullständigt i vad han har gjort, jag bara undrar varför Flashback av alla ställen står för det öppnaste forumet för smutskastning.
Citera
2025-05-05, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Jag är inte så insatt i skilsmässohantering.
Kanske det var viktigt för vårdnaden om barnen att Måns la in om skilsmässa här i Sverige?
Någon som vet hur det är med det?
Citera
2025-05-05, 17:39
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej du får läsa på i lagboken.
Det är en brottslig gärning att förtala en person för en större grupp med avsikten att väcka missaktning
för den förtalade. Det brottet har Ciara begått minst två gånger. Grovt förtal.
Är det dessutom lögnaktigt förtal så är det ännu värre. Tex hennes punkt om fysiskt våld(?)
Att hon tar bort det efteråt är för att inte bli stämd för förtal.
Men hon låter det ligga uppe tillräckligt länge för att det ska hinnas att spridas.
Så Måns kan stämma Ciara för förtal. Men tror inte han kommer att göra det pga av deras barn.

FB är laglöst. Det finns ingen ansvarig utgivare att stämma. Så skvallret här är i högsta grad förtal.
Vad du säger och vad jag säger.
Det är riktigt att det är olagligt att nyttja alla olagliga droger för eget bruk.
Men inget du döms till fängelse för. Du kan dömas till dagsböter eller rehab.
I Måns fall ligger det en tid tillbaka och är troligen preskriberat.
Och han går dessutom i rehab sedan tio veckor tillbaka.
Bla bla hur fan orkar du? Ta och polisanmäl istället för att skriva på internet som knut-sune brukar säga.
Citera
2025-05-05, 17:42
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Lite därför jag tog med det...

Nej, det är inte en vårdnadstvist. Det som ska avgöras är om MZ olovligen håller barnen i Sverige.
Om CZ får återföra barnen till Storbritannien. Det är irrelevant i detta mål om MZ så mördar ena ungen. Se svart på vitt, deras ombuds skrivelser:

https://gofile.io/d/me4kEr

Därefter följer sannolikt en vårdnadstvist om boendet där det tittas på lämplighet. Då kan kokain vara topic. Det är dock irrelevant i den pågående tvisten i Stockholms tingsrätt. Den kan komma fram till att barnen har sin hemvist och hör hemma i Surrey, UK - sedan kan paret bli sams och bestämma att barnen ska bo i Skåne/Stockholm eller vad som fortsatt sker.
Bra jobbat. Det är sånt här som behövs och gör tråden mer intressant.
Citera
2025-05-05, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteBoySummer
@admin

Är det här en riktad attack mot Måns? Varför har ämnet legat i topp i över en vecka, inget annat ligger kvar så här länge?

Jag själv skiter fullständigt i vad han har gjort, jag bara undrar varför Flashback av alla ställen står för det öppnaste forumet för smutskastning.
Ja ekorrhjulet går bara runt runt. Samma skit postas. Vad fan lämna dom ifred tills något nytt har kommit fram. Hans karriär är helt slut pga missbruk. Han har fått sitt straff enligt mig.
Citera
2025-05-05, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Bla bla hur fan orkar du? Ta och polisanmäl istället för att skriva på internet som knut-sune brukar säga.
"Bla,bla" i brist på argument?
Jag som privatperson kan inte stämma Ciara för förtal. Men jag hade gärna gjort det om jag haft möjlighet och råd.
Hoppas Måns stämmer Camilla Läckberg för förtal och uppvigling.
Tyvärr är det nog inte möjligt.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-05-05 kl. 17:48.
Citera
2025-05-05, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Ja ekorrhjulet går bara runt runt. Samma skit postas. Vad fan lämna dom ifred tills något nytt har kommit fram. Hans karriär är helt slut pga missbruk. Han har fått sitt straff enligt mig.
Det är många människor som lider av något missbruk och beroende.
Vad de behöver förutom rehab och behandling är stöd.
Inte straff. Det är ingen medveten handling att falla in i missbruk.
Det är ju något man hamnar i. Pga av omständigheter.
DVS; Där den lagliga drogen sprit går in går vettet ut...
Senast redigerad av ottoplommon 2025-05-05 kl. 17:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in