2025-05-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Vad är skillnaden på om man "bor på prov" eller "tillfälligt"? Jag förstår att det kan ha en juridisk skillnad.

Har nog ingen betydelse vad jag tycker men jag anser nog att "tillfälligt" är mer att man menar under en specifik tid medan " på prov " är att man får se hur det funkar ,går det bra blir det permanent.
Citera
2025-05-05, 14:51
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Har nog ingen betydelse vad jag tycker men jag anser nog att "tillfälligt" är mer att man menar under en specifik tid medan " på prov " är att man får se hur det funkar ,går det bra blir det permanent.

Men nu gick det ju inte bra så då blir jag än mer övertygad att England blir beslutet på fredag.
Citera
2025-05-05, 14:52
Medlem
Citat:
Vad är skillnaden på om man "bor på prov" eller "tillfälligt"? Jag förstår att det kan ha en juridisk skillnad.
Vi bor här tillfälligt = en begränsad tidsperiod. Vi prövar att bo här = man siktar på att bosätta sig, men det kan fortfarande visa sig att det inte var rätt beslut.
Citera
2025-05-05, 14:53
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Vi bor här tillfälligt = en begränsad tidsperiod. Vi prövar att bo här = man siktar på att bosätta sig, men det kan fortfarande visa sig att det inte var rätt beslut.

Tack, jag förstår.
Citera
2025-05-05, 14:57
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell

De var båda tydliga med att de INTE siktade på det bland annat pga Ciara har barn hon har vårdnad om varannan vecka i England.
Det märks att du hatar både barn och kvinnor, då kanske du ska hålla käften då du inte direkt hjälper Måns sak genom att visa att de som stöttar honom verkligen inte tänker på barnens bästa utan helt enkelt hatar Ciara och tänker offra barnens uppväxt, deras barndom för att skada henne.
Citera
2025-05-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
De var båda tydliga med att de INTE siktade på det bland annat pga Ciara har barn hon har vårdnad om varannan vecka i England.
Det märks att du hatar både barn och kvinnor, då kanske du ska hålla käften då du inte direkt hjälper Måns sak genom att visa att de som stöttar honom verkligen inte tänker på barnens bästa utan helt enkelt hatar Ciara och tänker offra barnens uppväxt, deras barndom för att skada henne.
Nej, det var dom inte.
Jag vill inte tro att någon som skriver här gör det för att de tror att det hjälper den ena eller den andra. Har du hybris?
Citera
2025-05-05, 15:13
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Vad snackar du om?! Det gör folk! Folk orosanmäler varandra hela tiden för bagateller och har någon droger hemma liggandes som barnen kan få i sig så anser de flesta att det är helt oacceptabelt.
Du kanske missade alla fackeltåg för Lilla Hjärtat och att vsnligt folk krävt MER LVU och starkare LVU?

Vilken verklighet lever du i?
Du är vidrig som tycker det är ok att en pappa har kokain framme som hans småbarn kan dö av.
Alltså jag saknar ord.
Det är ingen hemlighet att soc inte når alla barn som far illa (pga alla jävla Lazydells och Pancevs därute som mörkar och skyddar förövare) men det betyder ju inte att de flesta struntar i att barn far illa.

Alltså din argumentation är helt bakvänd.
När Metoo blev en stor grej, då visade det sig att det var vanligt med sexuella trakasserier mot kvinnor. Att det var vanligt betydde alltså att det var en SKANDAL och något man aktivt började göra något åt.
Pedofili är vanligt bland präster i katolska kyrkan.
Det är en skandal och en stor skam VARJE gång ett fall kommer fram.

Men sen är inte Måns precis som alla andra i branschen, det sa han själv. ”Jag har en beroendepersonlighet, jag är inte som alla andra”.
du klarar verkligen inte att läsa innantill

vilka växlar du drar ..pedofili, metoo etc

jag tkr ju inte att det han gör är ok.

lilla hjärtat? så måns o ciara är på lilla hjärtats nivå?

du är verkligen helt förlorad, börja lära dig att läsa först.

du mår inte bra, sådana som du ska vara långt ifrån barn o kvinnor.
Citera
2025-05-05, 15:22
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Jag tror jag förstår precis men nu ska de ju skiljas och Tingsrätten ska bedöma barnens hemvist. Och eftersom Måns gått ut med, dagen innan Tingsrätten, att han missbrukat kokain kommer detta att påverka Tingsrättens beslut om hemvist. Tror jag. Vi får se på fredag.

Var det inte utifrån MZs intervju som CZ lämnade in kokain-SMS:en? Isåfall inget kokainerkännande = inga SMS. Det CZ vill styrka med dem i detta mål är att MZ inte är att lita på. Det handlar enbart om hans trovärdighet - titta, han ljög om droger så han kan ljuga om fler saker t ex avsikten med barnens vistelse i Sverige! - och inte hans missbruk. Men tråden drunknar i kokain-debatt.

Var är bevisen på husförsäljning? Jag följer inte media om kändisar så länka gärna. I målet svarar MZ på frågan Har du sålt huset? från kompisen och kollegan Marc. Det kan även vara ett antagande från Marc, som inte behöver vara insatt i detaljerna. MZ hävdar inte att han försöker sälja huset vad jag har sett.

Googlade nu och rubrikerna på de första träffsidorna visar bara att MZ nyligen sålt en lägenhet i Stockholm. Innan dess sålde han en lägenhet 2017 och ett sommarhus i Mälaren, inför flytten till England.

https://se.pinterest.com/pin/457889487114379029/

Har huset legat ute till försäljning? Källa? Äger MZ ensamt huset så är det inget mer bevis för något rörande barnen än att han själv lämnar Surrey efter att CZ tog ut skilsmässa. Han behöver ha settled status och allt det där för att vistas som mer än turist utanför EU. Skilsmässa = utflytt. Det har ingenting med barnens hemvist att göra. Det är en hel del barn som pendlar mellan föräldrar i olika länder. Jag flyger ofta och ser det.
Citera
2025-05-05, 15:33
Medlem
Citat:
Men nu gick det ju inte bra så då blir jag än mer övertygad att England blir beslutet på fredag.

Det är möjligt att det blir så ,för allas skull hoppas jag det lugnar sig . Just nu är det ju fullständigt kaos tror jag och det gynnar ju absolut ingen.
Citera
2025-05-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Var det inte utifrån MZs intervju som CZ lämnade in kokain-SMS:en? Isåfall inget kokainerkännande = inga SMS. Det CZ vill styrka med dem i detta mål är att MZ inte är att lita på.

Var är bevisen på husförsäljning? Det kan även vara ett antagande från Marc, som inte behöver vara insatt i detaljerna. MZ hävdar inte att han försöker sälja huset vad jag har sett.

Har huset legat ute till försäljning? Källa? Äger MZ ensamt huset så är det inget mer bevis för något rörande barnen än att han själv lämnar Surrey efter att CZ tog ut skilsmässa.
Fast han ljög ju inte om drogerna så hur kan det visa på att han inte är trovärdig? Sms:en kom säkerligen först. Därav erkännandet.

Han svarar på frågan om huset blivit sålt än. Uppenbarligen har de inte lyckats med det och istället hyrt ut det. Kan inte finnas bevis på något som inte skett.

De äger huset gemensamt och har således försökt sälja det gemensamt. Alltså bevis för att de skulle flytta därifrån. Sms:en är bla från förra året. Alltså innan skilsmässan.
Senast redigerad av Lazydell 2025-05-05 kl. 15:53.
Citera
2025-05-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Du pratar ju om Ciara i tråden, är det ok? Eller är det bara Måns som man inte får prata om?
Ja det är ok. Eftersom det är pga Ciara handlingar i samband med skilsmässan som gjort att det skvallras om hennes man. Det normala är att man lämnar in skilsmässoansökan tillsammans samt sköter det snyggt för sina barns och varandras skull. Och försöker inte skada motparten maximalt genom en offentlig och smutsig skilsmässa. Framförallt om motparten är en känd person i ett väldigt litet land.
Citera
2025-05-05, 16:22
Medlem
Citat:
Och då åligger det Tingsrätten att utifrån t.ex. sms-konversationen mellan Måns och Ciara mm bedöma huruvida Måns talar sanning eller ljuger
Nej sms är ej bevis. Lika lite som en polisanmäld påstådd knuff.
Men det är ett bra sätt att ge motparten negativ publicitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in