Citat:
Ursprungligen postat av
Rikskrim08
Jag tror jag förstår precis men nu ska de ju skiljas och Tingsrätten ska bedöma barnens hemvist. Och eftersom Måns gått ut med, dagen innan Tingsrätten, att han missbrukat kokain kommer detta att påverka Tingsrättens beslut om hemvist. Tror jag. Vi får se på fredag.
Var det inte utifrån MZs intervju som CZ lämnade in kokain-SMS:en? Isåfall inget kokainerkännande = inga SMS. Det CZ vill styrka med dem i detta mål är att MZ inte är att lita på. Det handlar enbart om hans trovärdighet - titta, han ljög om droger så han kan ljuga om fler saker t ex avsikten med barnens vistelse i Sverige! - och inte hans missbruk. Men tråden drunknar i kokain-debatt.
Var är bevisen på husförsäljning? Jag följer inte media om kändisar så länka gärna. I målet svarar MZ på frågan
Har du sålt huset? från kompisen och kollegan Marc. Det kan även vara ett antagande från Marc, som inte behöver vara insatt i detaljerna. MZ hävdar inte att han försöker sälja huset vad jag har sett.
Googlade nu och rubrikerna på de första träffsidorna visar bara att MZ nyligen sålt en lägenhet i Stockholm. Innan dess sålde han en lägenhet 2017 och ett sommarhus i Mälaren, inför flytten till England.
https://se.pinterest.com/pin/457889487114379029/
Har huset legat ute till försäljning? Källa? Äger MZ ensamt huset så är det inget mer bevis för något rörande barnen än att han själv lämnar Surrey efter att CZ tog ut skilsmässa. Han behöver ha
settled status och allt det där för att vistas som mer än turist utanför EU. Skilsmässa = utflytt. Det har ingenting med barnens hemvist att göra. Det är en hel del barn som pendlar mellan föräldrar i olika länder. Jag flyger ofta och ser det.